راه اندازی تاکسی هوایی در ایران

راه اندازی تاکسی هوایی در ایران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

راه اندازی تاکسی هوایی در ایران

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قرار است تا پایان امسال دو مسیر ایرتاکسی در کشور راه‌اندازی شود. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قرار است تا پایان امسال دو مسیر ایرتاکسی در کشور راه‌اندازی شود. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

راه اندازی دو مسیر ایر تاکسی در کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران قدیمی‌ترین صنعت هواپیمایی در منطقه را دارد و با وجود فشار زیاد تحریم‌ها بر روی صنعت هوایی کشور، باید توسط تجارب  کسب شده در این زمینه وارد فاز جدیدی از صنعت حمل و نقل هوایی شویم.

وی افزود: تا به حال کار جدی در حوزه هوانوردی عمومی انجام نداده‌ایم ولی در راستای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی و به علت درخواست زیاد مردم برای داشتن هواپیماهای شخصی، دو مسیر تاکسی هوایی در سال جاری توسط هوانوردی عمومی در کشور راه اندازی می‌شود.

آدم نژاد با اشاره به مفاد تفاهمنامه اجرایی جهت توسعه هوانوردی عمومی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این بخش برای توسعه هوانوردی در فرودگاه‌های کوچک اما توسعه‌ یافته ایجاد ساختار مقرراتی میباشد.معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بسیاری از فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند، تصریح کرد: می‌توان با توسعه دادن هوانوردی عمومی از زیان‌ده بودن این فرودگاه‌ها جلوگیری کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: تصمیماتی درمورد هواپیماهای فوق سبک گرفته‌ شده و دارای ۱۰۰ فروند هواپیمای سبک هستیم که قرار است با اجرای طرح این هواپیماها در فرودگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کند. در سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این زمینه بستر مستقلی راه‌اندازی و مجوزهای آن صادر گردیده است.

تاکسی‌های هوایی اصطلاحا به هواپیماهای دربستی در فرودگاه‌ها گفته می شود که مسافران می‌توانند بدون معطلی با استفاده از این تاکسی‌های پرنده به مقصد خود برسند. در صورت محقق شدن وعده وزارت راه برای افتتاح خط ایر تاکسی، ایران برای نخستین  بار به جمع کشورهایی دارای این خدمات ملحق می شود.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید)

راه اندازی تاکسی هوایی در ایران،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt