بازدید ۳۰ میلیون نفر از موزه‌های کشور در سال قبل

بازدید ۳۰ میلیون نفر از موزه‌های کشور در سال قبل

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

بازدید ۳۰ میلیون نفر از موزه‌های کشور در سال قبل

مدیرکل امور موزه‌های کشور اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۸ میلیون نفر از موزه‌های سازمان‌های مختلف و ۲۲ میلیون نفر از موزه‌های سازمان میراث فرهنگی بازدید کرده اند. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مدیرکل امور موزه‌های کشور اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۸ میلیون نفر از موزه‌های سازمان‌های مختلف و ۲۲ میلیون نفر از موزه‌های سازمان میراث فرهنگی بازدید کرده اند. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

بازدید ایرانیها از موزها بیش از توریستها

در پی نشست خبری معاونت میراث فرهنگی، محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: در کشور ۶۸۰ موزه فعال داریم که از این تعداد ۲۶۶ موزه آن به سازمان میراث فرهنگی وابسته است و بخش خصوصی ۱۲۹ موزه ایجاد کرد، تعداد دیگری از موزه‌ها نیز این هفته افتتاح خواهد شد. همچنین در کشور دارای ۳۷ موزه مشارکتی می باشیم.
کارگر افزود: اگر دولت بودجه زیادی برای موزه در نظر بگیرد اتفاق خاصی نمی‌افتد، ما تلاش‌ نمودیم که مردم را به بازدید از موزها تشویق کنیم، زیرا آنها بهترین حافظان میراث شهر خود می باشند. سیاست ما این است که موزه‌ها را اجتماعی کنیم و مردم را نیز در این مورد دخالت دهیم.

وی از سامانه جام خبر داد و تصریح کرد: سامانه جام خبر بزرگترین سامانه ثبت اشیای تاریخی میباشد که وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده هر چیزی که در این سامانه ثبت گردد به منزله ثبت در اموال دولتی است.مدیرکل امور موزه‌های کشور ادامه داد: به تازگی قطر برای افتتاح یک موزه ۴۶۰ میلیون دلار هزینه کرده است و اگر این میزان هزینه را با کل اعتبار موزه‌های ایران مقایسه کنید و معتقد باشید که قطر با توسط این سرمایه گذاری در زمینه موزه داری و رعایت استانداردها رشد نمود من معترض خواهم شد. ( برای آشنایی با موزه های دنیا، مجله گردشگری الفبای سفر را مطالعه کنید)

برای موزه ایجاد یک ساختمان کار سختی نیست و نمی‌توان آن را به منزله یک مدل مد نظر گرفت و گفت در این کشور استانداردهای موزه رعایت شده و سطح موزه داری آن نیز رشد نموده است.کارگر افزود: ما برای تمامی موزه داران کشور ورک‌شاپ برگزار کردیم و سعی نمودیم دانش آنها را در این زمینه افزایش دهیم.

مدیرکل امور موزه‌های کشور بیان کرد: در سال قبل، ۲۲ میلیون نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی که به سازمان میراث فرهنگی تعلق دارد دیدن کرده‌اند، همچنین حدود ۸ میلیون نفر نیز از موزه‌های سازمان‌های دیگر بازدید کردند. این آمار به این معنی است که یک چهارم جمعیت ایران از موزه‌های کشورشان دیدن کرده‌اند. این در حالی است که ایران تنها یک یا دو میلیون گردشگر دارد که از این موزه بازدید کنند. این بررسی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها بیشتر به بازدید موزه می‌روند نه توریست‌ها. در حالی طبق آمار در کشورهای دیگر تعداد توریست‌هایی که از موزه‌ها بازدید می‌کنند بیشتر است.

وی اظهار کرد: ما به موزه‌های بخش خصوصی مجوزهای یک ساله می‌دهیم اگر در طول این مدت به استانداردهایی که باید افزایش دهند توجه نکنند پروانه آنها تمدید نخواهد شد ولی اگر در این راستا اقدامات خوبی انجام دهند پروانه آنها دائمی می‌شود.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید)

موزه موسیقی اصفهان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt