بهترین سینماهای مستقل باکو کدامند

بهترین سینماهای مستقل باکو کدامند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

بهترین سینماهای مستقل باکو کدامند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تماشای فیلم یک راه جالب برای یادگیری در مورد فرهنگ کشورهای مختلف است همراه با معرفی فستیوال های فیلم و تولید کننده های فیلمهای دیجیتال در سراسر جهان، تعدادی سینماهایی که فیلم های هنری نمایش میدهند هر سال افزایش می یابند. الفبای سفر به تعدادی از این سینماها را در باکو به شما معرفی میکند.

سینما فضای باز باکو  Baku Open Air Cinema 

برای داشتن یک تجربه منحصر به فرد و تماشای یک فیلم در کنار دریای خزر، به سینمای فضای باز باکو Baku Open Air Cinema بروید. سینمایی با صفحه نمایش بسیار بزرگ که فیلم های کلاسیک را به نمایش میگذارد. بسیاری از فیلمهای که در اینجا نمایش داده می شوند در جشنواره های بین المللی شرکت کردند. 

فیلم ها پس از غروب خورشید در فصول گرم نشان داده می شوند و ممکن است گاهی اوقات به علت آب و هوای نامناسب لغو شوند. بهتر است قبل از رفتن به این سینما صفحه فیس بوک آن را بررسی کنید تا از اطلاعات جدید و زمان اکران فیلم مطلع شوید . سینمای آزاد در چند کیلومتری جنوب ایچری شهر در نزدیکی سالن کریستال باکو قرار دارد که میزبان مسابقه یوروویژن 2012 بود. این سینما از ساعت 8 صبح تا 3 نیمه شب دایر می باشد. در تور باکو خرداد 98 فیلمی را به دلخواه در این سینما تماشا کنید.

سینما فضای باز باکو،الفبای سفر

مرکز سینمایی نظامی Nizami Cinema Center باکو

این محل در سال 1940 به عنوان یکی از قدیمی ترین سینماهای کشور در باکو افتتاح شد که میزبان فیلم های محلی و جشنواره های مختلف در زمان شوری سابق بود که در سال 1980 به طور کامل کمرنگ شد. در طی سالهای اخیر این سینما مجددا مورد توجه قرار گرفت و به نام شاعر پر آوازه سینمای گنجوی نامیده شد و در سال 2011 درهای آن به سوی عموم مردم باز شد.امروزه سینمای نظامی باکو نمایشهای متعددی از فیلم های جهان، منطقه ای و ملی و همچنین فیلم های کلاسیک را نمایش می دهد. ساعات کاری این سینما از 10:00 صبح تا 11:30 شب می باشد. در تور باکو بازی فینال می توانید به تماشای یک فیلم در این محل بنشینید.

مرکز سینمایی نظامی،الفبای سفر

موتیواسیا کینو کلاب Motivasiya Kino Klub باکو

موتیواسیا کینو کلاب یا کلوب انگیزشی فیلم باکو در شمال شرق ایچری شهر قرار گرفته است.این سینمای باکو انواع گوناگونی از فیلم های مستقل و هنرهای را که در جشنواره ها و مسابقات مختلف بین المللی شرکت کرده اند نمایش می دهد. اکثر آنها دارای زیرنویسهای آذری یا روسی هستند و اطلاعات ساعت نمایش و اکران فیلمها به زبان انگلیسی در دسترس نیست. بنابراین اگر در تور باکو تابستان 98 قصد تماشای فیلم در این سینما را دارید بهتر است اطلاعات لازم را در صفحه فیس بوک این سینما کسب کنید یا در موقع گشت زنی در ایچری شهر به محل سینما رفته و زمان پخش فیلم را از اطلاعات آنجا بپرسید.

سینما موتیواسیا کینو کلاب باکو،الفبای سفر

سینمای پارک بلوار باکو Park Bulvar Cinema

سینمای پارک بلوار باکو معروف ترین سینما باکو است که در داخل مرکز تجاری پارک بلوار و در نزدیکی پارک میلی واقع شده است. سینما پارک بلور ممکن است به عنوان یک سینمای مستقل طبقه بندی نشود ولی یکی از بهترین سینماهای باکو به شمار می رود. فیلم های شرکت بلاکباستر در آذری، روسی و انگلیسی در این مکان اکران می شوند .متاسفانه بسیاری از فیلم های محلی که در این سینما نمایش داده می شوند زیرنویس انگلیسی ندارند. ساعات کار سینما پارک بلوار باکو از ساعت 10 صبح تا 3 نیمه شب می باشد.( برای سفر به این شهر بلیط پرواز خود را رزرو کنید)

سینمای پارک بلوار باکو،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt