تماشای گالریهای هنر معاصر باکو را از دست ندهید

تماشای گالریهای هنر معاصر باکو را از دست ندهید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

تماشای گالریهای هنر معاصر باکو را از دست ندهید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
باکو، پایتخت آذربایجان، گوهر فرهنگی قفقاز است. این شهر دارای یک میراث غنی است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد جدید برای عاشقان هنر معاصر است. امروزه، باکو دارای یک صحنه مدرن با گالری های متعددی در سراسر شهر است. الفبای سفر تعدادی از آنها را به شما معرفی میکند.

گالری Qiz Qalasi باکو

یک گالری در کنار شهر قدیمی باکو و قلعه دختر قرار گرفته است. گالری Qiz Qalasi باکو در حال حاضر یکی از مهمترین مراکز هنری در باکو است که توسط هنرمند معتبر آذری Salhab Mammadov در سال 1999 تاسیس شد.
این گالری به طور منحصر به فرد، بهترین هنرهای معاصر آذربایجان را نمایش می دهد. امروز، گالری Qiz Qalasi به عنوان یک مرکز پویا در نمایشگاه ها، مجموعه ها و فعالیت های تجاری نیز فعالیت می کند.

این گالری، یک شرکت کننده فعال در نمایشگاه های بین المللی هنری و مسابقات هنری است و هدف آن اشتراک گذاری هنر آذری در سطوح مختلف می باشد . گالری Qiz Qalasi با جمع آوری آثار هنری بی نظیر، آثار هنری هنرمندان محلی را در معرض نمایش قرار داده است. این گالری با ادغام گالری هنری برلین-باکو، آثار هنری هنرمندان بومی هر دو منطقه را در یک نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده است که در تور باکو خرداد 98 میتوانید از آن دیدن کنید.

گالری Qiz Qalasi باکو،الفبای سفر

گالری Kiçik QalArt باکو

این گالری یک شرکت کننده فعال در نمایش فرهنگی آذری است و در این بین نمایشگاه هایی برپا میکند که بسیار مورد توجه رسانه ها است. آخرین نمایشگاهی که در این محل برپا شد توسط Anar Shamsiev با هدف بررسی غیرمستقیم به مشکلات اجتماعی بود.

 Kiçik QalArt به عنوان یک برند تجاری گالری و پروژه هایی را برگذار میکند که Art Ex East از آن حمایت می کند. گالری Kiçik QalArt باکو داری ویژگی های مشترک گالری های معاصر امروزی است و همچنین به بررسی رویدادهای گوناگون با موضوعات مدرن امروزی مانند صلح و زندگی می پردازد. در تور باکو بازی فینال بازدید از این گالری را جزو برنامه ی خود قرار دهید.

گالری Kiçik QalArt باکو،الفبای سفر

گالری ART GROUP باکو

ART GROUP مجموعه ای منحصر به فرد و خلاقانه است که توسط هنرمندان محلی Elmar  و amelya Gashiev در سال 1995 تأسیس شده است. این گالری از سال 2000 نیز به عنوان یک استودیوی طراحی با تمرکز اصلی بر طراحی داخلی، خارجی و پروژه های معماری فعالیت میکند.

ART GROUP علاوه بر فعالیت های طراحی، هنرهای زیبا و تزئینی آذری را در شاخه های مختلف هنری مانند هنر رسانه ایی، نقاشی ها، عکس ، فرش، سرامیک و اشیای عتیقه به نمایش میگذارد. ART Garden زیر شاخه ایی از این گالری است و یکی از رستوران های فرهنگی در باکو است با توجه به عملکرد آشپزی سنتی  فرهنگ غذایی این کشور را به نمایش میگذارد. در تور باکو بهار 98 بازدید از این گالری خالی از لطف نیست.

گالری ARTGROUP باکو،الفبای سفر

گالری ناتاوان Natavan باکو

گالری ناتاون در نزدیکی بلوار باکو قرار دارد و یک محل جدید در میان سایر گالریهای هنرمعاصر شهر است. با اینکه تنها یکسال از  تاسیس آن میگذرد.گالری ناتاوان با شرکت در جشنواره های هنری برای علاقه مندان به هنر خیلی زود به شهرت دست پیدا کرد. ناتاوان مالک این گالری با کمک مدیر خلاقیت این گالری، این محل را تبدیل به جایی برای ارائه انواع هنرها مانند انواع سبکها و صدای هنرمندان نمود.

با اینکه این گالری پر از نقاشی های آذری است ولی  فتومونتاژ، اسکیس( طر ح اولیه هنری)  و ..هنرهای زیبا از هنرمندان مختلف را نمایش میدهد که برای گردشگران تور لحظه آخری باکو جالب خواهد بود.

گالری ناتاوان باکو،الفبای سفر

گالری ینی Yeni باکو

گالری ینی از سال 1986 تاکنون جزو اولین گالریهای هنری باکو بوده است. ای گالری در سال 1988 توسط چند هنرمند نوظهور که عضو انجمن جوانان خلاق آذربایجان بودند،  به مرکز برجسته فرهنگی شهر تبدیل شده است. لغت ینی به عنوان "جدید" ترجمه می شود که نشان می دهد هدف از ایجاد این گالری کمک به هنرمندان در حال ظهور؛ تقویت و خلاقیت هنری؛ و یک پلت فرم باز و در دسترس برای هر حرکت هنری جدید است.

 این گالری یک مرکز هنری معاصر تحسین کننده و چند منظوره از آهنگسازان، نوازندگان، خوانندگان و شاعران میباشد.( برای سفر به این شهر بلیط پرواز خود را رزرو کنید.)

گالری ینی باکو،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt