شگفت انگیز ترین چشم اندازهای جاده های ترکیه

شگفت انگیز ترین چشم اندازهای جاده های ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 بهمن ، 1401

شگفت انگیز ترین چشم اندازهای جاده های ترکیه

اگر با خودرو از جاده های ترکیه عبور کنید با چشم اندازهای زیبایی در برخی از جاده ها رو به رو می شوید. الفبای سفر این جاده ها را به شما معرفی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور ترکیه دارای چشم انداز متنوعی است که از دریا و کوه ها گرفته و نمایی از ویرانه های تاریخی نیز ارائه میدهد. اگر با خودرو از جاده های این کشور عبور کنید با چشم اندازهای زیبایی در برخی از جاده ها رو به رو می شوید.الفبای سفر این جادها را به شما معرفی میکند.

مسیر نوار ساحلی دریای اژه

احتمالا یکی از زیباترین سفرهای جاده ای در ترکیه نوار ساحلی دریای اژه است، این محل در هر فصل زیبا است، اما در تابستان شما همیشه می توانید در حوالی جاده توقف کنید و دریای زیبای اژه را تماشا کنید؛ در روستاهای کوچک اطراف گشتی بزنید و از خرابه های تاریخی دیدن کنید.شما می توانید این سفر جاده ایی را از ازمیر شروع کرده و مسیرتان را به سمت جنوب ادامه بدهید.

از جزایری که در نزدیکی یونانی قرار دارد از جمله جواندا، تندوس و Gökçeada دیدن کنید، همچنین می توانید تصمیم بگیرید که در امتداد ساحل به سمت شمال رانندگی کنید و از کوش آداسی، بدروم ، شعر افسوس و مارماریس دیدن کنید. به شما توصیه می شود این سفر را در چند روز انجام دهید و برای یک یا دو روز در هر جزیره یا شهر توقف کنید تا از هر مقصد لذت ببرید.

مسیر-نوار ساحلی دریای اژه،الفبای سفر

مسیر آنتالیا تا فتحیه

این میسر از آنتالیا تا فتحیه نیز به خاطر سواحل رنگین کمانی رنگارنگ بسیار حیرت انگیز و زیبا است. شما می توانید سفرتان را تنها مختص به عبور از این جاده اختصاص دهید یا عبور از این مسیر بخشی از یک سفر جاده ای بزرگ در ساحل دریای اژه باشد. با این حال حتما سعی کنید از دره پروانه یکی از زیباترین سواحل بین دو کوه با ماسه های سفید و آبهای آبی لاجوردی دیدن کنید. یکی دیگر از ساحل بزرگ در سیرالی Çıralı واقع شده است، جایی که شما می توانید از خرابه های شهر لیسیان و المپوس نیز در تور آنتالیا دیدن کنید.

دره پروانه ترکیه،الفبای سفر

اطلاعات بیشتری در مورد ترکیه کسب کنید

مسیر آنتالیا تا کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از خیره کننده ترین چشم اندازهای ترکیه است. با رانندگی در این مسیر رویایی با صخره های سنگی به عبارتی دودکش های جن و پری FAIRY CHIMNEY روبه رو میشوید.اگر با خودرو از این مسیر عبور کنید بسیاری از مناظر زیبا مانند شهرهای زیرزمینی و دره گورمه دیدن کنید. از آنتالیا تا کاپادوکیا از نمای زیبایی ساحل شگفت انگیز،دود کشهای جن و پری دیدن کنید با عبور از این مسیر تجربه ایی کسب میکنید که هرگز فراموش نخواهید کرد.

دودکش های جن و پری کاپادکیا ترکیه،الفبای سفر

مسیر استانبول تا شهر افسوس

زمانی که وارد کشور ترکیه می شوید، سفر با تور استانبول یک تجربه بسیار ضروری است اینکه پس از سفر به شهرهای مختلف ترکیه مانند آنتالیا، کاپادوکیا، فتحیه و.. برای داشتن سفری متفاوت حتما به استانبول نیز سفر کنید.
عبور از جاده استانبول تا شهر افسون تقریبا هفت ساعت طول می کشد و شما را با نمای بی نظیری رو به رو میکند، چشم اندازی که شما را از میان شلوغی شهر به منطقه ایی آرام و با طبیعت زیبا هدایت میکند.قبل از اینکه به شهر تاریخی افسون برسید و ویرانه های این شهر تاریخی را دیدن کشف کنید در بین مسیر اندکی توقف کنید و گشتی نیز در Şirince بزنید.

شهر افسوس ترکیه،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt