افتتاح فرودگاه جدید استانبول، بزرگترین فرودگاه جهان

افتتاح فرودگاه جدید استانبول، بزرگترین فرودگاه جهان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 بهمن ، 1401

افتتاح فرودگاه جدید استانبول، بزرگترین فرودگاه جهان

بر اساس اخبار صنعت هوایی، فرودگاه آتاتورک به صورت کامل بسته شده و پروازهای استانبول ترکیه از فرودگاه جدید استانبول که بزرگترین فرودگاه جهان است انجام می شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بنابر اخبار صنعت هوایی، فرودگاه آتاتورک به صورت کامل بسته شده و پروازهای جدید استانبول از فرودگاه جدید که بزرگترین فرودگاه جهان است صورت می گیرد. در ادامه خبر الفبای سفر را همراهی کنید.

بسته شدن فرودگاه آتاتورک

با انتقال کلیه پروازهای استانبول به فرودگاه جدید، این فرودگاه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. در تاریخ یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ فرودگاه آتاتورک رسما بسته شد و آخرین پرواز آن با هواپیمایی ترکیش ایر از از فرودگاه آتاتورک استانبول به مقصد سنگاپور انجام شد و فعالیت این فرودگاه به طور کامل پایان یافت.نکته مورد توجه این است که محمد جاهد تورهان، وزیر راه و ترابری ترکیه فراخوان مسافر آخرین پرواز فرودگاه آتاتورک را به عهده داشت.

 با حضور تعدادی از کارکنان بخش پروازهای خارجی فرودگاه، مراسم بدرقه آخرین گروه از مسافران در فرودگاه آتاتورک برگزار گردید و از طرف ترکیش ایر به مسافران این پرواز بلیط‌هایی سمبلیک به یادگار ارائه شدند. فعالیت فرودگاه آتاتورک 107 سال قبل با پروازهای نظامی آغاز شد و از ۸۶ سال قبل تا به امروز به‌ عنوان فرودگاهی مسافری پذیرای مسافران سفرهای داخلی و خارجی تور استانبول بود.

در سال ۲۰۱۸ میلادی، فرودگاه آتاتورک با جا به جایی ۶۸.۲ میلیون مسافر، لقب هجدهمین فرودگاه بزرگ جهان را مختص خود کرد و قرار است که فرودگاه جدید استانبول با ظرفیت جابه‌جایی ۲۰۰ میلیون مسافر در سال، تا سال ۲۰۲۰ دارای شش باند پروازی مستقل باشد. گردشگران تور استانبول از تهران باید قبل از شروع سفر خود به این نکته توجه داشته باشند.

فرودگاه آتاتورک-استانبول،الفبای سفر

انجام پروازهای استانبول در فرودگاه جدید

فرودگاه جدید استانبول در منطقه آرناوت کوی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. فاز اول آن مساحتی به وسعت ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع دارد.به غیر از این، بر اساس رشد تعداد مسافرین تا سال ۲۰۲۳ فاز‌های دیگر فرودگاه نیز افتتاح خواهد شد.

به‌ زودی این فرودگاه ۱۱٫۷ میلیارد دلاری به یکی از بزرگ‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های دنیا تبدیل خواهد شد. فرودگاه جدید استانبول مجهز به ۲۲۸ میز کنترل گذرنامه، ۲۰ هزار صندلی انتظار و ۴۰ هزار جای پارک مجهز می باشد. پس از بسته شدن رسمی فرودگاه آتاتورک، فرودگاه جدید استانبول تبدیل به قطب اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش میشود. ترکیش ایر از استانبول به بیش‌ از ۱۱۰ کشور جهان پرواز خواهد داشت و با این پرواز تعداد زیادی از گردشگران بین‌المللی به شهر آسیایی‌ اروپایی ترکیه جا به جا می شوند.

همزمان با نود و پنمجمین سالگرد روز جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، فرودگاه جدید استانبول را که بزرگ‌ترین فرودگاه دنیا خواهد بود را افتتاح نمود.این فرودگاه در فاصله ۳۴٫۵ کیلومتری از مرکز استانبول واقع شده است. انتظار می‌رود درطول فاز نخست آن، بیش‌از ۹۰ میلیون مسافر در سال با بیش‌ از ۲۵۰ فروند هواپیما به بیش‌تر از ۳۵۰ مقصد سفر کنند. با افتتاح شدن فازهای بعدی فرودگاه جدید استانبول، ظرفیت آن به ۲۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۸ نیز تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان و به قطب اتصال آفریقای شمالی، اروپا و آسیا خواهد گردید.

در مراسم افتتاح فرودگاه جدید استانبول، رییس‌جمهور ترکیه نام این فرودگاه را فرودگاه استانبول نامید و اعلام کرد: در پی عملیات فرودگاه استانبول، فضای هوایی اروپا ساختاری جدید خواهد داشت. اردوغان در ادامه گفت که انتظار می رود از این فرودگاه، پروازهای میان‌قاره‌ای انجام شود.

درحال‌حاضر استانبول هاب اصلی پروازهای ترانزیت از شرق آسیا به اروپا می باشد و ترکیش‌ ایرلاینز می تواند با رقبای عربی‌ خود  یعنی شرکت هواپیمایی بزرگ امارات، الاتحاد و قطر ایرویز و ایرلاینزهای اروپایی که منطقه اوراسیا را در قلمرو خود دارند به رقابت بپردازد.برای شروع سفر خود بلیط پرواز استانبول را رزرو کنید.

فردوگاه جدید استانبول-الفبای سفر

علت ساخت فرودگاه جدید استانبول 

علت اینکه استانبول نیاز به یک فرودگاه جدید دارد این است که فرودگاه آتاتورک در مقام پانزدهمین فرودگاه شلوغ دنیا قرار دارد و گنجایش این حجم زیاد مسافر را ندارد. در پی بمب گذاری فرودگاه آتاتورک در سال 2016 و نگرانی در مورد امنیت گردشگران، این فرودگاه می تواند این نگرانیها را رفع کند، همچنین کد یاتا فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید منتقل می شود.

فردوگاه جدید استانبول-الفبای سفر

هتل یوتل Yotel فرودگاه جدید استانبول 

گروه هتل‌های زنجیره ایی یوتل YOTEL واقع در لندن، برای ساخت هتل در فرودگاه جدید استانبول با پراتور فرودگاه iGA قرار امضا کرده اند.این هتل با ۴۵۱ اتاق یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های فرودگاهی در دنیا خواهد بود. این هتل که جزو هتل های استانبول است در داخل ساختمان ترمینال اصلی قرار دارد و برای مسافرین تجاری و گردشگران تور لحظه آخری استانبول، کارکنان هواپیما و سایر افراد در فرودگاه و در محوطه‌ی اطراف آن قابل دسترسی می باشد. هتل یول دارای بنایی لوکس،مدرن و خلاقانه است و به دنیا برند جدید را معرفی خواهد نمود.هتل یوتل دارای امکاناتی مانند رستوران، کافه، بار، سالن بدنسازی و سالن برگزاری جلسات می باشد. 

هتل یوتل فرودگاه جدید استانبول-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt