کلیسای نوتردام پاریس در میان شعله های آتش

کلیسای نوتردام پاریس در میان شعله های آتش

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

کلیسای نوتردام پاریس در میان شعله های آتش

کلیسای نوتردام پاریس با قدمتی 700 ساله عصر دوشنبه 26 فرودین 98 در پی یک آتش سوزی در میان شعله های آتش سوخت. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
کلیسای نوتردام پاریس با قدمتی 700 ساله عصر دوشنبه 26 فرودین 98 در پی یک آتش سوزی در میان شعله های آتش سوخت. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

آتش سوزی گسترده کلیسای نوتردام پاریس

سخنگوی اداره آتش نشانی پاریس اعلام کرد: بعدازظهر روز دوشنبه 15 آوریل، آتش سوزی در کلیسای نوتردام در مرکز پاریس رخ داد. این آتش سوزی توسط شهردار پاريس بسیار مهیب توصیف شد و او گفت که متاسفانه آثار هنری بسیاری در هنگام آتش سوزی داخل کلیسای نوتردام بوده است.آتش سوزی این کلیسا در قسمت فوقانی و در طبقه زیر سقف کلیسا آغاز شده است.

قدمت کلیسای نوتردام به قرن دوازدهم میلادی می رسد و هر سال میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا است. این کلیسای تاریخی در رمان «گوژپشت نوتردام» نوشته ویکتور هوگو نویسنده مشهور فرانسوی جایگاه مهمی پیدا کرده و از این رو به شهرت رسیده است. ( اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید.)

اداره آتش نشانی پاریس اعلام کرده است برای مهار حریق، عملیات گسترده ای انجام شده و همچنین محل حریق نیز تخلیه شده است.آتش سوزی کلیسای نوتردام در موقعی که در حال مرمت بود آغاز شده است. گفته شده که هفته گذشته تعداد زیادی از مجسمه های برنزی از کلیسا خارج شده بود.

آندره فینوت سخنگوی کلیسای نوتردام به رسانه های فرانسوی اعلام کرد که تمامی نمای چوبی داخل کلیسا در حال سوختن بوده و چیزی از گزند آتش در امان نماند.آتش نشان ها برای مهار کردن آتش در بیرون از نوتردام تلاشهای زیادی کردند ولی یکی از برج های کلیسا به علت شدت زیاد آسیب دیدگی سقوط کرد.برج کلیسا ۹۶ متر ارتفاع دارد و سقف نوتردام کاملا نابود شده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، تلاش ها برای نجات دادن آثار هنری ارزشمند داخل کلیسا شکل گرفت چرا که مجموعه ای از آثار هنری گرانبها در داخل کلیسای نوتردام قرار دارد. ( برای سفر و بازدید از سایر جاذبه های دنیا بلیط هواپیما خود را رزرو کنید.)

آتش سوزی کلیسای نوتردام-پاریس،الفبای سفر

علت سوختن کلیسای نوتردام پاریس

طبق خبر خبرگزاری فرانسه ممکن است عامل ایجاد این حریق، عملیات بازسازی این کلیسا بوده است. از سوی دیگر بر اساس گزارش تلویزیون France 2 پلیس فرانسه این آتش سوزی را به عنوان یک حادثه مورد بررسی قرار داده است.
در این پی این آتش سوزی کسی مجروح یا کشته نشده است ولی هنوز علت این حریق مشخص نشده است. موقع بروز آتش سوزی؛ در محل حادثه کارگری حضور نداشت. طبق اعلام  پلیس فرانسه علت این آتش سوزی عملیات تروریستی نبوده است.

 همچنین وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرده است که حریق کلیسا توسط هواپیما خاموش نخواهد شد زیرا به قسمت های دیگر این بنا صدمه میرسد. آدری آزولای دبیرکل یونسکو که در فرانسه مستقر است، گفت که این نهاد آماده است به «نجات و بازسازی» کلیسای نوتردام کمک کند. وی این کلیسا را یک «میراثی ارزشمند» توصیف کرد.کلیسای تاریخی نوتردام در سال 1991 به فهرست آثار جهانی یونسکو اضافه شد.

طبق خبرگزاری فرانسه مردم پاریس و گردشگران بسیار بهت زده بوده، تعدادی گریه می کردند و برخی دیگر نیز دعا می خواندند. این خبرگزاری به نقل از فردی که تماشگر آتش سوزی بود، نوشت: تمام شد. هرگز نمی توانیم دوباره آن را ببینیم. ( همراه با الفبای سفر از قیمت تورهای خارجی مطلع شوید)

آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt