ایران جزو 10 کشور برتر دارنده جاذبه های توریستی

ایران جزو 10 کشور برتر دارنده جاذبه های توریستی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 بهمن ، 1397

ایران جزو 10 کشور برتر دارنده جاذبه های توریستی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: از لحاظ جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری، ایران جزو 10 کشور برتر دنیا و دارای ظرفیتهای غنی جاذبه های گردشگری می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: از لحاظ جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری، ایران جزو 10 کشور برتر دنیا  و دارای ظرفیتهای غنی جاذبه های گردشگری می باشد.

تلاش برای توجه به ظرفیت های گردشگری غرب کشور

معاون رئیس جمهوری گفت: این نشان دهنده آن است که تمام شهرهای ما ظرفیت ویژه و خاص خود در زمینه های گردشگری را دارند و در سالهای اخیر بیشتر گردشگران خارجی برای بازدید از مکانهای تاریخی به ایران سفر کرده اند. 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در کشور داشته های بی نظیر بسیاری وجود دارد که شاید زیاد به آن توجه نشده باشد. از این میان به ظرفیت های گردشگری غرب کشور می توان اشاره کرد که این قضیه در دستور کار جدی سازمان قرار گرفته است. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

مونسان گفت: ظرفیت های تاریخی و طبیعی بی نظیری در غرب ایران وجود دارد که در نظر داریم توجه حوزه گردشگری را به سمت این مناطق جلب کنیم تا استانهای غربی نیز از این مواهب گردشگری برخوردار شده تا به غیر از ایجاد اشتغال منجر به رونق اقتصادی شوند. وی در ادامه گفت: به همین منظور در این زمینه اقدامات مختلفی آغاز و برنامه ریزی های خوبی نیز انجام شده تا قطار گردشگری از اول اسفندماه به سمت غرب کشور حرکت کند زیرا می تواند در 19 ایستگاه توقف داشته باشد و گردشگران از دیدنیهای غرب کشور بهره مند شوند. 

در این مراسم با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان از لوح ثبت یزد بعنوان شهر میراث جهانی  رونمایی شد. از برنامه های سفر یکروزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی به استان یزد بازدید از مجتمع گردشگری قلعه وزیر، پروژه قنات هتل کوشک اردکان، نارین قلعه و موزه زیلوی میبد، حضور در مراسم جشن زیلو و رونمایی از المان زیلو است. ( برای رزرو آنلاین تور با الفبای سفر همراه باشید.)

یزد-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt