افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و حواشی آن

افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و حواشی آن

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 بهمن ، 1397

افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و حواشی آن

با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت ۱۲ کشور، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزارشد.برای اطلاع از جزییات این خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت ۱۲ کشور، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزارشد.برای اطلاع از جزییات این خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

سخنرانی معاون رئیس جمهور در نمایشگاه گردشگری

معاون گردشگری، ولی تیموری، رویکرد نمایشگاه امسال را از سال گذشته متفاوت دانست و گفت: شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی که در تمام غرفه‌ها اجرا شده، درباره گردشگری الکترونیک است. با اینکه هدف از برگزاری هر نمایشگاه معرفی جاذبه‌های توریستی است ولی ما این نمایشگاه را تبدیل به مکانی برای تعامل تخصصی فعالان گردشگری کرده‌ایم، به همین علت در حاشیه نمایشگاه دوازدهم، ١٠٠ رویداد برگزار می‌شود.

او همچنین اشاره به حضور ٦٦٠ شرکت داخلی و ٥٧ شرکت خارجی در نمایشگاه امسال کرد که آنها برای برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی فرصتی به وجود می‌آوردند.علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برگزاری این نمایشگاه در شرایطی که گردشگری روند رو به رشدی دارد ابراز خوشحالی کرد گفت: دولت ایران از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری حمایت خواهد کرد. بی‌ تردید ایران نیاز مند اقتصاد نوظهور است و بی شک این اقتصاد جدید، گردشگری خواهد بود.

وی با  اشاره به اینکه گردشگری در کنار صنایع دستی، اشتغال‌زایی هم دارد افزود: در یک سال گذشته، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشروترین سازمان در ایجاد اشتغال بوده و نشان از عزم دولت برای توسعه این صنعت، تاکید رئیس‌جمهور بر بهره‌مندی از حضور معاونان گردشگری می باشد.معاون رئیس جمهور گفت: همه سعی خود را می‌کنیم تا بیشترین بهره را از فضای دیجیتال ببریم و نکته قابل ذکر اینکه مهمترین مشکل گردشگری در کشور نبود تبلیغات است. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

دوازدهمین نمایشگاه-بین‌المللی گردشگری ،الفبای سفر
حواشی دوازدهمین نمایشگاه گردشگری

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از روز سه‌شنبه، بیست و سوم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد و مراسم افتتاحیه آن با یک ساعت تأخیر آغاز شد . این در حالی بود که تعداد زیادی از مهمانان رأس ساعت در برنامه حضور داشتند.

گروه‌های موسیقی از استان‌های شمالی و غربی برای جبران این تأخیر، برنامه اجرا کردند که با استقبال حضار نیز مواجه شد.رئیس سازمان میراث فرهنگی در طی سخنرانی کوتاه خود در این مراسم، به موضوعاتی که در یک ماه گذشته به آن پرداخت بوده از جمله حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و آمار هتل‌ها و گردشگران، مجددا اشاره کرد که از سوی تعدادی از حاضران از جمله کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری با انتقادهایی روبه رو شد؛ طبق گفته‌هایشان، انتظار آن‌ها شنیدن اخبار جدیدتر در حوزه گردشگری بود.

ازدحام جمعیت در سالن کوچک مراسم افتتاحیه که برای نشستن حاضران فضای محدودی داشت منجر به بی‌نظمی و هرج و مرج در برگزاری مراسم افتتاحیه شد. تعداد زیادی از حاضران در آغاز مراسم برای نشستن صندلی نداشتند و به همین دلیل مراسم را ترک کردند. تعدادی از حضار نیز هم ترجیح دادند در جایگاه خبرنگاران که به آنها فضای گسترده‌ای اختصاص داده شده بود، بنشینند.

در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال برخلاف سال‌های گذشته، هیچ‌ نماینده دیگری از دولت حضور نداشت.مجریان نمایشگاه قبلا اطلاع داده بودند که به غذا و خوراک سالن ویژه‌ای اختصاص داده خواهد شد تا از ازدحام جمعیت در غرفه‌های غذا جلوگیری شود، ولی در محوطه‌ نمایشگاه همچنان غرفه‌های غذا قرار دارد.

به بهانه‌ این نمایشگاه، سیاه‌چادرهای عشایری از استان‌های مختلف برپا شده‌اند که تعدادی از آنها هنوز کاملاً تکمیل نشده‌اند. بعضی از غرفه‌های استانی نیز همچنان در حال آماده‌ساختن فضای خود در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه می باشند.حضور برخی از چهره‌های فضای مجازی اینستاگرام‌ مانند مستر تیستر در نمایشگاه نیز با استقبال بازدیدکنندگان روبه‌رو شده است.

حضور اقوام محلی استانهای مختلف با لباس‌های محلی و اجرای موسیقی سنتی آنها از صبح امروز، فضای نمایشگاه را بانشاط‌ ساخته است. برخلاف سال‌های گذشته، در تمام سالن‌های اختصاص‌یافته نمایشگاه، استان‌ها به صورت پراکنده قرار دارند.
همزمان از شبکه شما، مراسم افتتاحیه گردشگری پخش شد. قرار است از امروز این شبکه، فعالیت رسمی خود را با عنوان شبکه اختصاصی گردشگری آغاز کند.

در پایان مراسم، با همراهی هیأت‌های خارجی و سفیران در جمع گروه‌های موسیقی و رقصنده، مونسان به شکل نمادین، یکی از سالن‌ها را که مختص به کشورهای خارجی و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و کردستان بود افتتاح کرد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران تا روز جمعه از ساعت ١٠ صبح تا ١٨  برپا خواهد بود.( برای خرید آنلاین تور الفبای سفر را دنبال کنید.)

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری،الفبای سفر
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt