اجرایی شدن 2 هزار طرح گردشگری

اجرایی شدن 2 هزار طرح گردشگری

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 بهمن ، 1397

اجرایی شدن 2 هزار طرح گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به مبلغ 120 هزار میلیارد تومان ، 2 هزار طرح در سطح کشور در حال اجرایی شدن است.در ادامه خبر با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به مبلغ 120 هزار میلیارد تومان ، 2 هزار طرح در سطح کشور در حال اجرایی شدن است. در ادامه خبر با الفبای سفر همراه باشید.

درآمد زایی بیشتر با رونق حوزه گردشگری 

بر اساس گزارش ایرنا، در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در قم، علی اصغر مونسان گفت: برای سرمایه گذاری بخش گردشگری، با توجه به سوددهی در این حوزه، حجم مراجعه به سازمان میراث فرهنگی روز به روز در حال افزایش یافتن است. وی به اینکه تعداد زیادی از فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری مشغول به کار شده اند اشاره کرد و افزود: با توجه به این که ایران جزو 10 کشور است که ظرفیت گردشگری بالایی دارد، این حوزه در زمینه درآمدزایی می تواند ایفای نقش خوبی داشته باشد. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این قضیه که حوزه گردشگری کشور رونق مناسبی در آینده خواهد داشت اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به این موارد که وضعیت اقتصادی و درآمد حاصل از نفت و مالیات پاسخگوی هزینه های کشور نیست، گردشگری با اشتغالزایی و حجم سرمایه گذاری می تواند کمک شایانی به دولت نماید.

وی گفت: صندوق توسعه ملی در گذشته تنها برای ساخت، تسهیلات ارائه می کرد که این صندوق امروز تسهیلاتی برای بازسازی هتل ها نیز پرداخت می کند.مونسان افزود: برای کاهش سود تسهیلات مجتمع های گردشگری از 18 به 14 درصد نیز در حال پیگیری هستیم .

وی با بیان این که اگر نگاه استانداران نگاه ویژه ایی به بخش گردشگری داشته باشند در این بخش جهش خوبی اتفاق خواهد افتاد گفت: گردشگری حوزه ای فرابخشی و به همکاری با دستگاه های مختلف استان نیازمند است.وی ادامه داد: قم دارای ظرفیت های گردشگری و طبیعی خوبی است و وجود بارگاه مقدس حضرت معصومه(س) برای حوزه گردشگری ظرفیت بی نظیری به وجود آورده است.

معاون رئیس جمهور افزود: امروز گردشگری زیارتی تنها به زیارت ختم نمی شود بلکه به صورت ترکیبی شده است، به این صورت که هر کسی به شهر یا استانی برای زیارت سفر کند، در ادامه سفر سیاحتی نیز خواهد داشت.رئیس سازمان میراث فرهنگی به کمک سازمان میراث فرهنگی برای رونق گردشگری قم اشاره کرد و اظهاری کرد: با حضور استاندار کارگروه های گردشگری برگزار خواهد شد تا بین دستگاه ها همگرایی ایجاد و تورهای قم گردی نیز راه اندازی و فعال گردد.

قم در سالن جلسه امام جواد(ع) استانداری قم هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار و مسئولان استان برگزار شد.مصوبه های جلسه های قبل ستاد اقتصاد مقاومتی در طول این جلسه بررسی شد و اولویت های استان قم در سال آینده نیز مورد بررسی قرار گرفت.در حال حاضر در استان قم12 هزار تخت اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع های بین راهی فعال است و خدمت رسانی به زائران و مسافران می کند. ( برای خرید آنلاین تور الفبای سفر را همراهی کنید.)

ارجایی شدن 2 هزار طرح گردشگری-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt