با شرکت هواپیمایی آلیتالیا آشنا شوید

با شرکت هواپیمایی آلیتالیا آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 بهمن ، 1397

با شرکت هواپیمایی آلیتالیا آشنا شوید

شرکت هواپیمایی آلیتالیا Alitalia در سال ۱۹۹۹ در ایتالیا تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین ایرلاین های کشور ایتالیا به شمار می رود. برای آشنایی با این شرکت هواپیمایی با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شرکت هواپیمایی آلیتالیا Alitalia در سال ۱۹۹۹ در ایتالیا تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین ایرلاین های کشور ایتالیا به شمار می رود. برای آشنایی با این شرکت هواپیمایی با الفبای سفر همراه باشید.

تاریخچه هواپیمایی آلیتالیا

دفتر مرکزی ایرلاین آلیتالیا در کشور ایتالیا در شهر فیومیچینو رم واقع شده است. فرودگاه های اصلی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه لئونادو داوینچی در رم  و فرودگاه اصلی میلان می باشند. از دیگر فرودگاه های دیگری که این ایرلاین هواپیمایی به عنوان قطب های پروازی از آن ها استفاده می کند، می توان فرودگاه تورین کاسله و فرودگاه و نیز مارکو پولو را برشمارد. 

ایرلاین آلیتالیا در ایران، پروازهای خود را در فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می دهد.این شرکت هواپیمایی به همه قاره های جهان پرواز دارد و با تعداد زیادی از ایر لاین های دیگر در سراسر جهان، توافق مقصد مشترک دارد. این ایرلاین یکی از اعضای اتحادیه ی اسکای تیم (SkyTeam) بوده و یکی از مدرن‌ترین پروازهای اروپا را به اقصا نقاط جهان انجام می دهد. در زبان ایتالیایی، آلیتالیا به معنی بال های ایتالیا است.

هواپیمایی آلیتالیا به علت برگزاری دوره‌های آموزشی‌ برای متقاضیان کار، به شهرت زیادی دست یافته است. از نکات قابل ذکر در مورد این ایرلاین، وقت شناس بودن در پروازهای خود می باشد.به طوری که ۹۰ درصد پروازهای این هواپیمایی به موقع و سر وقت به مقصد رسیده اند و همچنین در زمان مقرر نیز  پرواز خود را انجام دادند.( برای اطلاع از قیمت تور اروپا نوروز 98 با الفبای سفر همراه باشید.)

ناوگان هواپیمایی آلیتالیا

در ناوگان هواپیمایی آلیتالیا 103 فروند هواپیما وجود دارد. از جمله هواپیماهایی که در ناوگان این ایرلاین وجود دارد شامل بوئینگ 777 و ایرباس A330 برای مسافت‌های طولانی، هواپیماهای A319 و A320 و A321 برای مسافت‌های نزدیک‌تر،Embraer 175 و Embraer 190 می باشند.

ناوگان هواپیمایی آلیتالیا

جزییات ناوگان ایرلاین آلیتالیا به این شرح است:

بوئینگ 200-777

11 فروند
فاصله نوک دو بال: 60.90 متر
طول: 63.70 متر
بیشینه سرعت: 900 کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد پروازی: 13.400 کیلومتر
ظرفیت مسافر: 293 نفر

ایرباس A330-200

14 فروند
ظرفیت مسافر: 256 و 283 نفر
فاصله نوک دو بال: 60.30 متر
طول: 58.37 متر
بیشینه سرعت: 880 کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد پروازی: 10.700 کیلومتر

ایرباس A321

12 فروند
ظرفیت مسافر: 200 نفر
طول: 44.51 متر
ارتفاع: 11.75 متر
فاصله نوک دو بال: 34.10 متر
حداکثر وزن برخاست: 93.000 کیلو گرم
بیشینه سرعت: 870 کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد پروازی: 5700 کیلومتر

ایرباس A320

42 فروند
ظرفیت مسافر: 165 نفر
طول: 37.57 متر
ارتفاع: 11.76 متر
فاصله نوک دو بال: 34.10 متر
حداکثر وزن برخاست: 73.500 کیلو گرم
بیشینه سرعت: 858 کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد پروازی: 5.500 کیلومتر

ایرباس A319

22 فروند
ظرفیت مسافر: 138 نفر
طول: 33.84 متر
ارتفاع: 12.14 متر
فاصله نوک دو بال: 34.10 متر
حداکثر وزن برخاست: 70000 کیلو گرم
بیشینه سرعت: 858 کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد پروازی: 5.560 کیلومتر

امبرائر 190

ظرفیت مسافر: 100 نفر
فاصله نوک دو بال: 28.72 متر
طول: 36.25 متر
بیشینه سرعت: 850 کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد پروازی: 100 کیلومتر

امبرائر 175

ظرفیت مسافر: 88 نفر
فاصله نوک دو بال: 28.65 متر
طول: 31.68 متر
بیشینه سرعت: 850 کیلومتر بر ساعت
حداکثر برد پروازی: 3.180 کیلومتر

هواپیمایی الیتالیا-الفبای سفر

مقاصد پروازی هواپیمایی آلیتالیا

ایرلاین آلیتالیا به ۱۰۲ مقصد در سراسر جهان پرواز انجام می‌دهد.این ایرلاین دارای 26 مقصد داخلی و 68 مقصد در سراسر دنیا و 4200 پرواز هفتگی می باشد.

کلاس های پروازی هواپیمایی آلیتالیا

کلاس پروازی اکونومی هواپیمایی آلیتالیا: در کلاس پروازی اکونومی، با توجه به زمان پرواز از مسافران با وعده غذایی کامل پذیرایی می شود. در این نوع کلاس پروازی برای مسافران مانتیور جداگانه و امکان پخش برنامه های مختلف وجود دارد که مسافران می توانند از آن بهره مند شود.

پرمیوم اکونومی هواپیمایی آلیتالیا: تنها تفاوت این کلاس پروازی با کلاس پروازی اکونومی این است که، صندلی های بسیار راحت تری در این نوع کلاس وجود دارد.( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

هواپیمایی الیتالیا اکونومی کلاس،الفبای سفر

کلاس پروازی بیزینسی برای مسافت کم هواپیمایی آلیتالیا: این نوع کلاس پروازی دارای امکاناتی مانند گیت مخصوص فرودگاه، حمل بیشتر از بار مجاز، منوی غذایی متنوع تر، صندلی های راحتی تختخواب شو برای رفاه حل مسافران می باشد.
کلاس پروازی بیزینسی برای مسافت زیاد هواپیمایی آلیتالیا: در این نوع کلاس پروازی، امکانات رفاهی بیشتری دارد از جمله منوی غذایی با تنوع زیاد برای سفارش غذای دلخواه مسافران، تماشای برنامه دلخواه از مانیتور، صندلی های تختخواب شو، تخت و..

هواپیمایی الیتالیا بیزینس کلاس،الفبای سفر

کیترینگ و غذای هواپیمایی آلیتالیا

در کیترینگ پروازهای بین المللی هواپیمایی آلیتالیا برای مسافران میان وعده به همراه نوشیدنی سرو می شود. پذیرایی قهوه فوری ایتالیایی محصول شرکت لاواتزا نیز در پروازهای آلیتالیا برای مسافران این ایرلاین صورت می گیرد.کیترینگ این شرکت هواپیمایی در پروازهای بین المللی، دو وعده ی غذایی برای پذیرایی مسافران خود در نظر گرفته است:

اول: با پیش غذای آنتی پاستو (پیش غذای ایتالیایی) از مسافران پذیرایی می شود و سپس غذای اصلی (گوشت یا ماکارونی)، میوه های تازه و همچنین دسر برای آنها سرو می شود.

دوم: شامل میان وعده و صبحانه می باشد.

سوم: در این سرویس در پروازهای بالای 11 ساعت، یک میان وعده و نوشیدنی برای مسافران سرو می شود.

غذاهای ویژه هواپیمایی آلیتالیا

در هواپیمایی الیتالیا مسافران می توانند 24 ساعت قبل از پرواز، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند. از جمله

پروازهای متوسط- بیزینس کلاس و

پروازهای بالای 3 ساعت- کلاس اقتصادی

کلیه کلاس های مسافرتی پروازهای طولانی مدت

انواع غذاهای هواپیمایی آلیتالیا

غذاهای ویژه ایرلاین آلیتالیا به سه دسته تقسیم بندی شده اند که بر اساس نیاز خود می توانید سفارش دهید این 3 دسته بندی شامل:

1.غذاهای مخصوص بیماران و افرادی که رژیم غذایی خاص دارند
2.وعده های غذایی مذهبی
3.وعده های غذایی کودکان

کیترینگ-هواپیمایی-الیتالیا،الفبای سفر

بار مجاز هواپیمایی آلیتالیا

میزان حمل بار مجاز ایرلاین آلیتالیا با توجه به کلاس‌های پروازی متفاوت است. میزان بار مجاز در مگنیفیکا و بیزینس کلاس،  شامل حمل یک چمدان 32 کیلوگرمی، در ابعاد 158 سانتی‌متر می باشد.بار مجاز اکونومی کلاس و پرمیوم اکنومی کلاس هواپیمایی آلیتالیا حدود 23 کیلوگرم و در ابعاد 158 سانتی‌متر می باشد.

در اکونومی کلاس، مسافرین می‌توانند بار خود را به صورت یک چمدان همراه خود به بخش حمل بار تحویل دهند که  در پرمیوم اکنومی کلاس، می تواند در قالب 2 چمدان باشد. ورود وسایل خطرناکی که جان مسافران را تهدید می کنند مانند مواد آتش‌زا، مانند کبریت، سیگار، باتری لیتیومی و غیره به داخل کابین این ایرلاین ممنوع است. ( قیمت بلیط هواپیما مسیرهای مختلف را از الفبای سفر بخواهید)

کارکنان-هواپیمایی الیتالیا،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt