اطلاعات مورد نیاز سفر به استانبول

اطلاعات مورد نیاز سفر به استانبول

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 دی ، 1401

اطلاعات مورد نیاز سفر به استانبول

اطلاعات مورد نیاز سفر به استانبول برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را دارند اهمیت دارد و باعث می شود سفر بهتری را تجربه کنید که در ادامه به آن پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قبل از سفر به شهر توریستی استانبول به اطلاعاتی نیاز دارید که حتما برایتان سوال خواهد بود مانند فاصله زمینی تا استانبول و یا مراکز خرید ارزان این شهر برای رسیدن به پاسخ سوالهای خود، الفبای سفر را دنبال کنید.

فاصله هوایی تهران تا استانبول

برای سفر به استانبول بهتر است بدانید که مسافت هوایی بین این دو شهر 2043 کیلومتر می باشد که پرواز تهران تا استانبول با هواپیما حدود 3 ساعت زمان می برد. قبل از سفر به این شهر بهتر است که بلیط هواپیما استانبول را از قبل رزرو کنید.

فاصله هوایی تهران تا استانبول،الفبای سفر

ارزان ترین مراکز خرید استانبول

در سفر به استانبول اکثر گردشگران به دنبال خرید کردن و تهیه سوغات می باشند. تعدادی از گردشگران نیز در جستجوی مراکز خرید ارزران استانبول هستند. از جمله تعدادی از ارزان ترین مراکز خرید استانبول شامل: ترکوز پاساژ واقع در منطقه تکسیم،مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول،سه شنبه بازار استانبول واقع در منطقه کادیکوی،اوپرا اونور پاساژ،مرکز خرید بی اوغلو ایش در منطقه تکسیم.

ارزان ترین مراکز خرید-استانبول،الفبای سفر

مراکز خرید لباس شب استانبول

 برای خرید لباس مجلسی در استانبول مراکز خرید متفاوتی وجود دارند. این مراکز خرید لباس شب متنوع بوده و عبارتند از:  خیابان فاتح استانبول یکی از مکانهایی است که در آن می توانید لباسهای مجلسی و شیک را تهیه کنید، محل خرید لباس شب در منطقه باکرکوی، مراکز خرید لباس مجلسی منطقه کادیکوی استانبول و مرکز خرید لباس مجلسی در خیابان بغداد استانبول که در تور استانبول میتوانید از این مراکز خرید لباس مورد نظر خود را تهیه کنید.

منطقه باکرکوی،استانبول-الفبای سفر

خیابان بغداد استانبول 

خیابان بغداد استانبول که در منطقه آسیایی این شهر قرار دارد یکی از مشهورترین خیابانهای این شهر است که پر است از بهترین مراکز خرید دنیا است که برندهای مطرح دنیا نیز در این خیابان دیده می شود. خیابان بغداد استانبول یکی از لوکس ترین خیابانهایی است که مملو از رستورانها و کافی شاپهای مختلف و خاص است. معماری ساختمانهای این خیابان بسیار زیبا و دیدنی است.

خیابان بغداد-استانبول،الفبای سفر

کشتی تفریحی استانبول 

یکی از تفریحات استانبول که بسیار جذاب و پرطرفدار است، کشتی سواری بر روی تنگه بسفر است. مراسمهای شاد و مهیجی در این کشتی های تفریحی اجرا می شود، از جمله اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان مشهور و سرو انواع غذاهای خوشمزه و متنوع و نوشیدنی های گوناگون که لحظات خوشی را برای گردشگران تور استانبول می سازد.

کشتی-تفریحی-استانبول،الفبای سفر

باز کردن حساب بانکی در ترکیه

اگر قصد باز کردن حساب در بانک های ترکیه را دارید با پاسپورت ایرانی میتوانید در بانک زراعت و ایش بانک در ترکیه حساب باز کنید.برای افتتاح حساب نیاز به اصل پاسپورت و یا کارت اقامت در ترکیه و شماره مالیاتی  (شماره مالیاتی را با مراجعه به هر یک از شعبه های اداره کل مالیات میتوانید تهیه کنید) دارید. مدارکی که برای اخذ شماره مالیاتی به آن نیاز دارید شامل اصل پاسپورت و کپی از صفحه عکس دار پاسپورت و صفحه ای که مهر آخرین ورودتان به ترکیه در آن است) می باشد .

 در چه بانکی در ترکیه حساب ابانکی باز کنیم:

1.ایش بانک    

 می توانید در ایش بانک حساب دلاری ، یورو  و لیره ترک  باز کنید که در طی هفت روز پس از افتتاح حساب، کارت بانکی، ویزا کارت و یا مسترکارت برای شما صادر می شود.با این کارتها قادر خواهید بود با استفاده از اینترنت از همه کشورهای دنیا خرید کنید و همچنین در موقع مسافرت خارجی از بانکهای مستقر در کشور مقصد وجه نقد به صورت پول محلی یا ارز معتبر جهانی مانند دلار و یا یورو دریافت کنید.

2.زیراعت بانک

در این بانک تنها میتوانید حساب لیره ترک باز کنید و بعد از گذشت دو روز از افتتاح حساب ، کارت بانکی که ویزا کارت و یا مسترکارت است برای شما صادر می شود. با این کارتها می توانید توسط اینترنت از همه شهرهای ترکیه خرید کنید و همچنین هنگام سفر به ترکیه از بانکهای مستقر در کشور مقصد وجه نقد به صورت پول محلی دریافت کنید.

باز کردن حساب بانکی در ترکیه،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt