سفر تجاری به چین و آدرس سفارت چین در تهران

سفر تجاری به چین و آدرس سفارت چین در تهران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 بهمن ، 1397

سفر تجاری به چین و آدرس سفارت چین در تهران

با توجه به رشد و توسعه اقتصاد چین، افراد زیادی هستند که سفر تجاری به چین کرده و کسب و کار خود را در این کشور آسیایی گسترش می دهند. اما سفر کاری به چین به چه صورت است؟ الفبای سفر پرسش شما را پاسخ می دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با توجه به رشد و توسعه اقتصاد چین، افراد زیادی هستند که سفر تجاری به چین کرده و کسب و کار خود را در این کشور آسیایی  گسترش می دهند. اما سفر کاری به چین به چه صورت است؟ الفبای سفر پرسش شما را پاسخ می دهد.

دریافت ویزای تجاری چین

برای شروع سفر تجاری چین باید مطلع باشید که نیاز به ویزای تجاری دارید که بهترین نوع این ویزا، ویزای L است که این ویزای به برای اقامت کوتاه مدت برای گردشگری یا امور شخصی صادر می شود. این نوع ویزا تنها 30 روز اعتبار دارد و تنها برای یک بار امکان ورود به مرز های چین وجود دارد.

نکته مهم این است که طبق قانون تصویب شده در چین در سال 95، برای دریافت این ویزا حداقل باید ۵ نفر باید هم همزمان اقدام کنند.برای درخواست ویزای سفر تجاری چین پس از رزرو بلیط هواپیما چین، باید اصل دعوت نامه رسمی از سفر شخصی که توسط یک واحد مجاز صادر شده را به کنسولگری چین ارائه دهید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای چین:

•اصل پاسپورت با دارا بودن حداقل ۶ ماه اعتبار
•۲ قطعه عکس
•گواهی تمکن مالی به مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

از بانک میتوانید گواهی تمکن را دریافت کنید، روش دریافت گواهی تمکن مالی یا Draft از بانک به این شکل است که مبلغ ۱۲ میلیون تومان به حساب خود واریز می کنید و سپس گواهی تمکن مالی را دریافت می کنید، پس از دریافت گواهی، مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان را می توانید مجدد دریافت کنید.

هزینه صدور ویزای چین برای هر نفر حدودا ۱۱۰ دلار است، البته این هزینه با توجه به زمان اقدام برای سفر می تواند متغییر باشد.برای اخذ ویزای چین به دریافت یک دعوت نامه از شرکت چینی نیاز دارید. اگر در چین شرکتی را می شناسید که امکان ارسال دعوتنامه ویزا تجاری چین برای شما دارند می توانید از مزایا این ویزا استفاده کنید.از جمله مزایای ویزا تجاری چین این است که در بسیاری از بانک های چین به ویژه ICBC و Bank of China می توانید حساب بانکی باز کنید. 

ویزای چینی،الفبای سفر

مدارک لازم برای ویزای تجاری چین

•دعوتنامه ارسال شده از سوی کارفرما و یا موسسه ای که در انجا استخدام شده اید و قصد کار کردن در آنجا را دارید
•اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
•عکس 3*4 با زمینه سفید، از روبرو و بدون روتوش
•اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
•فرم درخواست ویزا که باید به طور دقیق، خوانا و وصحیح پر شود
•پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا

 روشهای تبدیل پول در چین

در سفر با تور چین برای تجارت، به شما توصیه می کنیم تا یوان پول رایج این کشور را همراه داشته باشید. احتمال دارد که در بعضی مبادلات از شما دلار پذیرفته نشود. علت این موضوع این است که چینی ها برای تبدیل کردن دلار به یوان باید هزینه شخصی بکنند که این قضیه از لحاظ اقتصادی برای آنها به صرفه نیست. 

روش دیگر این است که در چین به بانک ABC مراجعه کنید و حسابی به نام RMB افتتاح کنید. با این کار، کارت عابر بانک UNIPAY و توکن اینترنت بانک دریافت می کنید تا در سفر یا حتی سفرهای بعدی از آن استفاده کنید. یا اینکه از شرکت های ایرانی واقع چین در خواست کنید به حساب شما حواله یوان واریز کنند.برای این کار  باید معادل ریالی حواله یوان را به آن ها بپردازید تا آنها به حساب شما یوان واریز کنند. 

تبدیل پول به یوان-الفبای سفر

نحو ارتباط با فروشندگان در سفر تجاری چین

برای سفر به چین برای تجارت باید بدانید که فروشنده های چینی به زبان انگلیسی تسلط زیادی ندارند. برای ارتباط با فروشندگان چینی نیاز است که تا حدی به زبان انگلیسی مسلط باشید در غیر این صورت بهتر است که از یک مترجم چینی کمک بخواهید. 

نحوه ی ترخیص کالاهای خریداری شده از چین به ایران 

در سفر تجاری به چین یکی از کارهایی که باید در انتها انجام دهید ترخیص کالاهای خریداری شده از چین به ایران است. برای انجام این کار شرکت هایی به نام شرکت های کارگوی door to door در ایران وجود دارند که می توانید کالاهای خود را در چین به این شرکت ها تحویل دهید و سپس در ایران از آنها تحویل بگیرید.( از هزینه های سفر به چین رفت و برگشت مطلع شوید.)

بهترین شهر چین برای خرید تجاری

به صورت کلی چین قطب مهم صنعتی و تجاری به شمار می آید و همانطور که می دانید بیشتر شرکت های بزرگ دنیا و کارخانه ها در چین نمایندگی دارند، به همین دلیل شما به هرکدام از شهرهای چین که سفر کاری کنید می توانید کالا های مورد نیاز خود را چه بصورت عمده و چه به صورت تکی تهیه کنید.اما بعضی از شهر های چین در اجناس مختلف دارای تنوع زیادی می باشند.

به طور نمونه در شهر شنزن بیشتر کالاهای الکترونیکی مانند موبایل، کامپیوتر،وسایل الکتریکی و … قابل خریداری هستند و یا شهر ایو می توانید اقدام به خرید کالاهای مصرفی مانند لوازم لوکس و لوازم تزئینی و این مدل اجناس را با قیمت بسیار ارزان و مناسب و همچنین با کیفیت بالا کنید.

فروشگاه در چین،الفبای سفر

نکات مهم در سفر تجاری به چین

توجه داشته باشید که چینی ها دارای آداب و رسوم منحصر به کشور خود هستند، به همین علت باید سر وقت در جلسات کاری خود حاضر شوید در غیر این صورت طبق فرهنگ آنها دیر رسیدن در ملاقات های تجاری توهین آمیز تلقی می شود.

برای دادن برگه قرارداد به طرف مقابل حتما آن را با دو دست بگیرد و به او تحویل دهید. در طول جلسه کاری خود صبور باشید و خود را از قبل برای یک سخنرای کوتاه آماده کنید.برای چینیها استفاده از جوهر قرمز به معنی اعتراض است، پس توجه کنید از رنگ قرمز برای مواردی که با آن موافق هستید استفاده نکنید.

آدرس و محل سفارت چین در تهران

برای سفر به چین برای تجارت نیاز دارید که بدانید سفارت چین در تهران در کجا قرار دارد که ما جزییات آن را برای شما شرح داده ایم.

آدرس: تهران، خیابان شهید موید دانش (اقدسیه)، مقابل آتش نشانی
تلفن تماس سفارت: ۲۲۲۹۱۲۴۰- ۲۲۲۹۱۲۴۱
ساعت کاری: روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۸:۴۵ صبح تا ۱۲:۱۵ ظهر و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰٫
وبسایت سفارت چین در ایران : ir.chineseembassy.org
ایمیل : chinaemb_ir@mfa.gov.cn
تلفن کنسولگری: 22802772

سفارت چین در تهران،الفبای سفر

آدرس و اطلاعات سفارت ایران در چین

آدرس سفارت ایران در چین : no.13 dong liu JIE / san li tun ,beijing,china
کدپستی : 100600
کد کشور و محل : 8610
تلفن نمایندگی : 65324870,2-65322040
بخش کنسولی : EXT-272,239 FAX NO:65322029
سفارت جمهوری اسلامی ایران – پکن : beijing.mfa.ir
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای : shanghai.mfa.ir
ایمیل : iranemb.bjs@mfa.gov.ir
ساعت کاری سفارت ایران در پکن : روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:00 الی 17:30
ساعت پذیرش مراجعین بخش کنسولی : روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:00 الی 12:30
ساعت پاسخگویی تلفنی بخش کنسولی : روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 14:00 الی 16:00

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt