با هواپیمایی امارات آشنا شوید

با هواپیمایی امارات آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 اردیبهشت ، 1400

با هواپیمایی امارات آشنا شوید

هواپیمایی امارات Emirates Airlines به امارات متحدهٔ عربی تعلق دارد که دفتر مرکزی آن در شهر دبی واقع شده است و پروازهای متعدد به اقصا نقاط جهان را دارد. همراه با الفبای سفر با این ایرلاین بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هواپیمایی امارات Emirates Airlines به امارات متحدهٔ عربی تعلق دارد که دفتر مرکزی آن در شهر دبی واقع شده است و پروازهای متعدد به اقصا نقاط جهان را دارد. همراه با الفبای سفر با این ایرلاین بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات در سال 1985 توسط امیر وقت دبی افتتاح شد و با دو فروند هواپیمای، بوئینگ 737 و ایرباس 300 B4  فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین مسیرهای پروازی این ایرلاین نیز به مقاصد بمبئی و دهلی بود.ایرلاین امارات ناوگان هوایی خود را روز به روز توسعه داد و اکنون دارای یکی از بزرگ ترین ناوگان های هواپیمایی در جهان است که این ناوگان شامل بوئینگ ۷۷۷ و ایرباس ای ۳۸۰ می باشد. این شرکت هواپیمایی بیش از ۳۶۰۰ پرواز مستقیم به ۱۴۰ شهر در ۸۱ کشور دنیا در هفته انجام می دهد.

از نظر تعداد جابجایی مسافر، هواپیمای امارات رده چهارم در دنیا را به خود اختصاص داده است. یکی از ویژگی منحصر به فرد ایرلاین امارت این است که کلیه ناوگان هوایی آن از هواپیماهای نو تشکیل شده اند. هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه و همچنین یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی در جهان به شمار می رود. قطب اصلی این ایرلاین فرودگاه بین المللی دبی می باشد. ( برای اطلاع از قیمت تور دبی با الفبای سفر  همراه باشید.)

ناوگان هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات دارای ناوگانی بسیار مدرن و جوان است و همه آنها متشکل از هواپیماهای بوئینگ پهن پیکر و ایرباس می باشد. ایرلاین امارات دارای ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ بوده و همچنین ۴۲ فروند دیگر نیز سفارش داده است. از این لحاظ، بزرگ ترین مصرف کننده این مدل هواپیمای مجهز محسوب می شود. همچنین با دارا بودن بیش از ۱۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ بزرگ ترین مشتری این مدل هواپیما نیز به شمار می رود. جزییات ناوگان هواپیمایی امارات به این شرح می باشد.

ایرباس ای ۳۰۰=7 فروند
ایرباس ای ۳۱۰=13 فروند
ایرباس ای ۳۱۹=1 فروند
ایرباس ای ۳۳۰=۲۹ فروند
ایرباس ای ۳۴۰=۱۸فروند
ایرباس ای ۳۸۰=۹۹فروند
بوئینگ ۷۳۷=۱ فروند
بوئینگ ۷۴۷=۶ فروند 
بوئینگ ۷۷۷=۱۷۰ فروند

هواپیمایی امارات-الفبای سفر

کلاس پروازی هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات دارای سه کلاس پروازی فرست کلاس، تجاری یا بیزنس کلاس (Business) و اقتصادی یا اکونومی (Economy) بوده که هر کدام به شیوه خود از مسافران خود پذیرایی می کند.

فرست کلاس هواپیمایی امارات

در پروازهای فرست کلاس ایرلاین امارات، از مسافران به  بهترین شکل ممکن پذیرایی می شود. در این نوع کلاس پروازی، سوئیت های اختصاصی وجود دارد که به مسافران خدمات اسپا و دوش ارائه می هد. در پرواز فرست کلاس هواپیمایی امارات، سالن برای رفاه حال مسافران وجود دارد و هر مسافر می تواند غذای مورد علاقه خود را نیز سفارش دهد.

در این نوع کلاس پروازی، به مسافران بسته ای شامل لوازم بهداشتی و آرایشی از برند مشهور بولگاری هدیه می شود. در طول پرواز مسافران می توانند در مانیتورهای بزرگ روبروی خود، از بین بیش از ۳۰۰۰ برنامه یکی را به دلخواه انتخاب کرده و تماشا کنند.

فرست کلاس هواپیمایی امارات،الفبای سفر

بیزنس کلاس هواپیمایی امارات

بیزنس کلاس ایرلاین امارات برای رفاه حال مسافرانی که در سفر کاری و تجاری هستند بهترین نوع خدمات را ارائه می کند. این نوع کلاس پروازی بسیار جادار بوده و برای هر مسافر فضایی اختصاصی وجود دارد.صندلی های داخل کابین بزرگ و جادار بوده و بخشی از آن برای قرار دادن پاها در نظر گرفته شده است و بدن نیز در راحت ترین حالت قرار می گیرد.

 در بیزنس کلاس ایرلاین امارت، مسافران می توانند غذای مورد نظر خود را از منوی ویژه هواپیمایی امارات انتخاب کنند. تماشای فیلم های جدید و به روز نیز از مانیتورهای روبروی صندلی برای مسافران فراهم است. در این نوع کلاس پروازی نیز به مسافران کیت لوازم بهداشتی و آرایشی ویژه ای از برند مشهور ایتالیایی بولگاری هدیه می شود.

بیزنس کلاس هواپیمایی امارات،الفبای سفر

پرواز اکونومی هواپیمایی امارات

در پروازهای اکونومی ایرلاین امارات از مسافران به بهترین شکل پذیرایی می شود. از طریق صندلی امکان شارژ موبایل و همچنین استفاده از اینترنت وای فای وجود دارد. تماشای فیلم و سرگرم شدن با موسیقی و بازی از دیگر امکانات این کلاس پروازی است.

در پرواز اکونومی هواپیمایی امارات، مسافران می توانند غذای مورد نظر خود را سفارش داده و حتی قبل 24 ساعت قبل از پرواز؛ غذای رژیمی خود را انتخاب کنند. با استفاده از خدمات رومینگ نیز امکان تماس تلفنی وجود دارد.

اکونومی کلاس هواپیمایی امارات-الفبای سفر

کیترینگ و غذای هواپیمایی امارات

در سال های اخیر کیترینگ و غذای هواپیمایی اماراتف بهترین و باکیفیت ترین غذاها را همراه با طعم فوق العاده و تهیه شده از مواد تازه و درجه یک برای مسافران خود سرو می کند.منوی ایرلاین امارات دارای انواع غذاهای بین المللی بوده که توسط آشپزهای خبره طبخ می شود و بارها نیز به همین علت جوایز مختلفی دریافت کردند.

 در پروازهای کوتاه ایرلاین امارات مسافرانی که بلیط هواپیما این شرکت هواپیمایی را تهیه کرده اند، اسنک های مختلف و نوشیدنی گرم وسرد برای مسافران سرو می شود. در پروازهای طولانی مدت از مسافران با منوی پر بار و متنوع از غذاهای خوشمزه پذیرایی می شود.  برای سفارش غذاهای خاص، رژیمی، گیاهی و.. مسافران باید تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز به هواپیمایی امارات اطلاع دهند.  بخشی از منوی غذایی هواپیمایی امارات شامل غذاهای حلال، بدون کلسترول، بدون کالری، غذای مخصوص افراد دیابتی، غذای مخصوص کودکان بدون گلوتن، غذای خام خواران و … می باشد.

کیترینگ هواپیمایی امارات،الفبای سفر

مسیرهای پروازی هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات از دبی، پرواز به 141 مقصد از 75 کشور، در 6 قاره جهان دارد. ایرلاین امارات در ایران، از دبی پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه بین المللی مشهد مستقیم دارد.این شرکت هواپیمایی همچنین پرواز به ۲۱ مقصد در آفریقا، ۴۹ مقصد در آسیا، ۳۷ مقصد در اروپا، ۱۴ مقصد در آمریکا و ۱۷ مقصد در آسیای مرکزی دارد.

 مقاصد هواپیمایی امارات از مبدا تهران:

دهلی، بمبئی، کوالالامپور، بانکوک، هنگ کنگ، گوانجو، شانگهای، زوریخ، تورنتو، هوستون، واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس، دبیس، لندن، ابوظبی، بغداد، بیروت، قاهره، سنت پترزبورگ، ملبورن، سیدنی، سنگاپور، جاکارتا، توکیو، هامبورگ، فرانکفورت، دوسلدورف، رم و سان فرانسیسکو.

میزان بار مجاز هواپیمایی امارات

میزان وزن بار مجاز هواپیمایی امارات در کلاسهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و جزییات آن به این شرح می باشد:

فرست کلاس و بیزنس کلاس ایرلاین امارت: مسافران این دو کلاس پروازی می توانند همراه خود دو ساک و کیف به داخل کابین ببرند: یک ساک کوچک و یک کیف دستی. ابعاد چمدان بیشتر از ۴۵*۳۵*۲۰ سانتی متر نباید باشد و کیف دستی نیز می بایست دارای ابعادی کوچکتر از ۵۵*۳۸*۲۰ سانتی متر باشد. وزن هر ساک و کیف از ۷ کیلوگرم نباید بیشتر باشد.

پرواز اکونومی ایرلاین امارت: مسافران اکونومی امارات می توانند همراه خود یک ساک یا کیف دستی به داخل هواپیما ببرند. وزن مجاز این کیف دستی حداکثر ۷ کیلوگرم و ابعاد مجاز برای آن حداکثر ۵۵*۳۸*۲۰ سانتی متر می باشد.

اقلام ممنوعه هواپیمایی امارات

ورود هرگونه کالا که جان و اموال مسافران را به خطر بیندازد به داخل هواپیما ممنوع است. مانند کالاهای خطرناک از جمله وسایل آتش بازی و قابل احتراق، ابزار دفاع شخصی مانند اسپرس فلفل و شوکر و …. 
باتری های لیتیومی که در وسایل الکترونیکی مثل لپتاپ استفاده می شوند با هماهنگی باید به داخل کابین برده شوند.

خدمه هواپیمایی مارات-الفبای سفر

جوایز و افتخارات هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات، تا به امروز بیش از 500 جایزه بین المللی را مختص خود کرده است که از جمله مهمترین آنها، رتبه هشتم ایرلاینهای برتر سال در 2012، ایرلاین برتر سال 2013 و دریافت چهار ستاره از گروه skytrax می باشد.

اسپانسرینگ هواپیمایی امارات

ایرلاین امارات برای گسترش نفوذ خود، سرمایه‌های زیادی در سرتاسر جهان و به ویژه در قاره اروپا، را صرف برخی از مهم‌ترین مسابقات ورزشی کرده است از جمله:

•هواپیمایی رسمی بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان 
•حامی مالی باشگاه فوتبال کالینگوود 
•حامی مالی باشگاه فوتبال آرسنال در لیگ برتر انگلستان 
•پیش از این هواپیمایی امارات حامی مالی باشگاه فوتبال چلسی 
•حمایت مالی مسابقات فرمول ۱ سال ۲۰۰۶ از امضای قراردادی با تیم مک لارن مرسدس
•حامی مالی تیم هامبورگ در مسابقات بوندس لیگا آلمان 
•حامی مالی کمیته داوران فوتبال انگلستان 
•حامی اصلی تیم فوتبال پاری سن ژرمن 
•حامی اصلی باشگاه فوتبال آ. س میلان 
•به مدت ۵ فصل حامی باشگاه رئال مادرید 
•حامی اصلی مسابقات جام جهانی سوارکای اسب‌های اصیل دبی 
•حامی مالی اصلی مسابقات سوارکاری ملبورن استرالیا.
•جزء حامیان مالی جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۰

برای آشنایی با سایر ایرلانها، مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt