560 اثر تاریخی به ایران برگشت

560 اثر تاریخی به ایران برگشت

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 بهمن ، 1397

560 اثر تاریخی به ایران برگشت

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 560 اثر تاریخی با قدمت بیش از 80 سال به کشور برگشت. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 560 اثر تاریخی با قدمت بیش از 80سال به کشور برگشت. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

ثبت 140 هزار شی خصوصی و دولتی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: علاوه بر 560 اثر تاریخی که به ایران برگردانده شدند، از ابتدای سال نیز 140 هزار شی خصوصی و دولتی به ثبت رسیده است.

ایران دارای جایگاه اول ثبت جهانی شهرهای تاریخی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 شهر در کشورهای مختلف ثبت جهانی شدند که با سبقت از کشور چین توانستیم در ثبت جهانی شهرهای تاریخی، رتبه نخست را به خود اختصاص دهیم.وی افزود: در پی گزارش مسئولان سازمان میراث فرهنگی در حوزه اشتغال نیز بیان شد که در این حوزه از ابتدای سال 97، 42 هزار و 407 شغل ایجاد شده شده است و در 9 ماهه گذشته فروش داخلی صنایع دستی نیز به مبلغ یک هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

آزادی خواه با اشاره به اینکه در خارج از کشور برای معرفی صنایع دستی داخلی 23 نمایشگاه توسط سازمان میراث ایجاد شده است گفت: در جهت ممنوعیت ورود صنایع دستی خارجی مصوبه‌ای به تصویب رسید که بر اساس همین ممنوعیت ستاد مبارزه با قاچاق و کالا دو محموله 20 تنی را توقیف کرد.

وی در ادامه گفت: حوزه فروش داخلی صنایع دستی نیز با رشد 18درصد رو به رو بوده که بر همین اساس سازمان 5 نمایشگاه دائمی برای عرضه صنایع دستی احداث کرد.آزادی خواه افزود: برای توسعه گردشگری کشور با تعامل سازمان جهانی گردشگری، سندی راهبردی تنظیم شده که برای طولانی تر شدن طول سفر گردشگران خارجی و توزیع سفر گردشگران، سازمان میراث فرهنگی برنامه‌هایی دارد.

وی به منظور تقویت نشاط عمومی در جامعه، به برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌‎ای اشاره کرد و گفت: بر اساس تأیید رئیس جمهور، سازمان میراث فرهنگی تنها دستگاه‌ ایی است که در ایجاد فضای نشاط موفق بوده است.سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در برنامه‌های سازمان میراث، آسان سازی سفر و انجام سفر حرفه‎ای قرار دارد افزود: در کشور بیش از 2 هزار کارگاره مرمت‌کاری و یک هزار و 467 روستای بوم‌گردی شناسایی شده است.

560 اثر تاریخی به ایران برگشت،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt