مهمترین آثار باستانی کشف شده در کل دنیا در سال 2018

مهمترین آثار باستانی کشف شده در کل دنیا در سال 2018

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 دی ، 1397

مهمترین آثار باستانی کشف شده در کل دنیا در سال 2018

تهران - ایرنا- با توجه به مهمترین آثار باستانی که در سال 2018 کشف شدند این کاوشها نشان می دهد که از میان این آثار چهار اثر در مصر به کشف رسیده است. برای اطلاع از ادامه جزییات الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تهران - ایرنا- با توجه به مهمترین آثار باستانی که در سال 2018 کشف شدند این کاوشها نشان می دهد که از میان این آثار چهار اثر در مصر به کشف رسیده است. برای اطلاع از ادامه جزییات الفبای سفر را دنبال کنید.

لیست آثار باستانی مهم کشف شده در سال 2018

بر اساس گزارش پایگاه خبری مصری الیوم السابع، قدیمی ترین پنیر جهان و تابوت گرانیت سیاه در میان این آثار باستانی در مصر کشف شده اند. زمانی که تابوت گرانیت سیاه در استان اسکندریه مصر کشف شده پس از باز کردن تابوت در آن ترکیبی از آب که به شکلی در آن نشت کرده بود، همراه با اجساد مومیایی از جمله یک زن 20 تا 25 ساله، دو مرد سی تا چهل ساله نیز مشاهده شدند.

  بر روی جمجمه یکی از مردان مومیایی سوراخ کوچکی که بیانگر عمل جراحی است دیده شد و علاوه بر این جواهراتی از طلاهای نقاشی شده به خصوص تصویر یک مار از دیگر موارد کشف شده می باشند.

تابوت گرانیت سیاه در استان اسکندریه مصر-الفبای سفر

-یک معدن قدیمی 4500 ساله در نزدیکی اهرام ثلاثه 

باستان شناسان از اکتشاف یک معدن سنگ پر قدمت در صحرای شرقی مصر خبر دادند .این معدن قدیمی برای سنگ های مرمر مورد استفاده قرار می گرفته است. بر روی دیوارهای آن نقاشی های کشیده شده که قدمت آن به 4500 سال قبل می رسد .باستان شناسان معتقدند برای ساخت هرم بزرگ ( اهرام ثلاثه) از سنگ های این معدن استفاده شده است.

- قدیمی ترین پنیر دنیا در مصر کشف شد

 در ماه مرداد گذشته قدیمی ترین پنیر جهان با قدمتی 3300 ساله توسط باستان شناسان در منطقه سقاره در مصر به کشف رسید .این پنیر در منطقه ممفیس در مخزنی بزرگ از کوزه های گلی شکسته شده زیر زمین پیدا شد که به نظر می رسد از شیر گاو، گوسفند یا بز تهیه شده است. 

قدیمی ترین پنیر دنیا-مصر-الفبای سفر

- جسد مومیایی شده در جنوب مصر کشف شد

در یکی از مناطق جنوبی مصرر، جسد یک مرد مومیایی با قدمت 3500 تا 3700 سال قبل کشف شد.طبق آزمایش محققان بر روی نمونه هایی از این جسد مومیایی، این جسد توسط شکر، صمغ درخت، شیره درخت صنوبر و عناصر ضد باکتری وعصاره های گیاهی معطر ساخته شده است.

- کشف قبری در اردن با قدمتی از قرن دو میلادی 

در سپتامبر/ شهریور گذشته یک قبر در اردن کشف شد که بر روی آن تصاویری صدها الهه ، اشخاص  و حیوانات نقش بسته است که فعالیت های آن دوران را که شامل درو محصولات کشاورزی و ساخت دیوارهای دفاعی است نشان میدهد.

- گور دستجمعی کودکان در پرو کشف شد

گور دستجمعی در پرو توسط باستان شناسان کشف شد. این گور که قدمت آن به 550 سال قبل برمیگردد متشکل از اجساد 140 کودک 5 تا 14سال می باشد. 

گور دستجمعی کودکان-پرو،الفبای سفر

- کشف جای پای انسان در آمریکای شمالی 

در جزیره کالفرت انگلیس در مارس گذشته 29 جای پای با قدمتی 13000 ساله کشف شد .یکی از جای پاها به یک کودک تعلق دارد.

-نشانه هایی از وجود آمریکایی ها اولیه

بر اساس بررسی های جدید بر روی اجساد 49 تن در آمریکای مرکزی و جنوبی، وجود ساکنانی را نشان میدهد که قبل از حوادث آمریکای مرکزی و جنوبی در آمریکای شمالی زندگی می کردند.

-60 هزار بناهای تمدن قدیم مایا در گواتمالا کشف شد

در گواتمالا به وسیله اشعه لیزر هواپیماها، بیش از 60 هزار بنا از بناهای تمدن قدیمی المایا به کشف رسید.این بناها شامل کاخ ها، خانه ها، قلعه های دفاعی، جاده ها و قنات های آب که مورد استفاده کشاورزی  قرار می گفته می باشد.گواتمالا دروازه دنیای تمدن گمشده مایاهاست و رد پاهای این تمدن مایا در جزیره فلورس در گواتمالا قابل مشاهده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt