600 هزار گردشگر چینی وارد جزایر آزاد شدند

600 هزار گردشگر چینی وارد جزایر آزاد شدند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 آذر ، 1397

600 هزار گردشگر چینی وارد جزایر آزاد شدند

معاون فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد اعلام کرد: ۶۰۰ هزار گردشگر چینی در طی 3 سال وارد مناطق آزاد شدند. وی همچنین خبر از راه اندازی تور کشتی کروز در مسیر اروند به کیش، قشم و چابهار داد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معاون فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد اعلام کرد: ۶۰۰ هزار گردشگر چینی در طی 3 سال وارد مناطق آزاد شدند. وی همچنین خبر از راه اندازی تور کشتی کروز در مسیر اروند به کیش، قشم و چابهار داد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

تدوین آیین نامه بوم گردی در مناطق آزاد 

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، با حضور اعضای کمیسیون گردشگری در محل اتاق ایران، سی و نهمین جلسه کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش و اقتصاد هر اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.در این جلسه، معاون گردشگری، فرهنگی و اجتماعی شورای عالی مناطق آزاد- محمدرضا رستمی گفت: سال گذشته حدود ۵۰ هزار گردشگر خارجی وارد مناطق آزاد شدند. این تعداد غیر از توریستهای هستند که به شکل مستمر از مرزهای اروند یا ارس وارد یا خارج می شوند و تنها برای فعالیت های اقتصادی به ایران سفر می کنند.

وی ادامه داد: در مناطق آزاد ۳۰۹ مرکز اقامتی با ۴۱ هزار تخت وجود دارد. ایجاد کاشانه مهمان و یا بوم گردی یکی از سیاست های کاری ما بوده است که این راهکار در جذب گردشگر خارجی موفق بوده است. یک چارچوب و آئین نامه خاص در حوزه بوم گردی مناطق آزاد نیز تدوین شده که تا هفته آینده تصویب و ابلاغ خواهد شد.

رستمی افزود: یکی از مواردی که در این مناطق قابلیت اجرا شدن دارد، امتیاز ورود گردشگر به مناطق آزاد بدون ویزا می باشد. ما در تلاش هستیم تا مجوزی دریافت کنیم که اگر گردشگری به منطقه ‌بیایید بتواند به سرزمین اصلی نیز وارد شده و مجددا از همان منطقه آزاد خارج شود.

وی در ادامه گفت: سازمان منطقه آزاد ارس برای ایجاد شهربازی مدرن بدنبال سرمایه گذار است زیرا در حال حاضر حتی تبریز هم شهربازی ندارد. ما در نظر داریم تا بیمارستان کیش به بخش خصوصی واگذار شود.وی ادامه داد: ما شورای گردشگری خارجی مناطق آزاد تشکیل داده ایم که ۱۵ درصد اعضای آن از سازمان های دولتی و 85 درصد دیگر مربوط به بخش خصوصی هستند. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

معاون فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد افزود: امیدواریم قرارداد ورود گردشگران چینی را تا پایان سال امضا کنیم. برای یک برنامه سه ساله تلاش می کنیم تا ۶۰۰ هزار گردشگر چینی به مناطق آزاد وارد شوند که این میزان، برای فعالان در حوزه گردشگری ظرفیت خوب و مورد قبولی است.

یکی از اقدامات در حوزه گردشگری داخلی نیز، تسهیلاتی همچون پرداخت ۲۰ میلیون تومان به گردشگران مناطق آزاد با بازپرداخت ۴ درصد در یک سال تا ۱۸ ماه است. گردشگران می توانند از مراکز اقامتی پذیرایی و تفریحی و سایر تسهیلات در 7 منطقه استفاده کنند. این تسهیلات تا پایان بهار 98 شامل پرداخت 20 میلیون به 3 میلیون نفر می باشد. ( برای خرید بلیط هواپیما الفبای سفر را دنبال کنید.)

رستمی گفت: ما آماده ادامه دادن بحث گردشگری سلامت در مناطق چابهار، اروند، کیش و ماکو هستیم.تا میزان زیادی در مناطق آزاد مزیت خرید کالا از بین رفته است. امیدوار هستیم تا چند اتفاقی که تا آخر امسال رخ می دهد این وضعیت سامان بگیرد.در مسیر اروند به کیش، قشم و چابهار نیز کشتی کروز راه اندازی خواهد شد و مراحل نهایی قرارداد آن نیز طی شده است.

در این حوزه بخش خصوصی فعال شده و اگر بخش خصوصی دیگری قصد داشته باشد تا به این حوزه وارد شود از آنها استقبال خواهیم کرد زیرا یکی از اولویت های ما گردشگری دریایی می باشد.

مناطق آزاد،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt