تامین زیرساخت های گردشگری هنری با ایده هنرگردی روستایی

تامین زیرساخت های گردشگری هنری با ایده هنرگردی روستایی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 آذر ، 1397

تامین زیرساخت های گردشگری هنری با ایده هنرگردی روستایی

طبق خبرگزاری مهر، محبوبه کاظمی مدیر گالری ترانه باران از تامین زیرساخت های گردشگری هنری با ایده هنرگردی روستایی خبر داد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

طبق خبرگزاری مهر، محبوبه کاظمی مدیر گالری ترانه باران از تامین زیرساخت های گردشگری هنری با ایده هنرگردی روستایی خبر داد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

طرح هنرگردی روستایی در 100 روستا

کاظمی گفت:البرز مرکزی به عنوان پایلوت طرح هنرگردی روستایی انتخاب شده و برای اجرای طرح ایده هنرگردی روستایی، 100 روستا در نظر گرفته شده است.سرمایه‌گذاری در این پروژه، فعالیت اقتصادی با بازده‌ زیادی دارد زیرا منطقه مذکور دارای پتانسیل‌های لازم برای شروع هنرگردی روستایی است.

کاظمی ادامه داد: این مسیر گردشگری البرز مرکزی شامل روستاهای سراوان، سیاه‌کل، دیلمان و رستم‌آباد و... است که پتانسیل‌های گردشگری هنری این مناطق در طی یک همکاری بین وزارت کار، سازمان ملل، یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و بخش خصوصی مورد مطالعه قرار گرفته و ارزیابی این پتانسیل بسیار قابل توجه و چشمگیر بوده است.

 وی افزود: وقتی صحبت از هنرگردی روستایی می شود، باید علاوه بر بحث گردشگری به بعد هنری آن نیز توجه شود.  حوزه گردشگری دربردانده اجزای مختلف است که موضوعاتی از جمله اقامت، غذا، خرید، جاده، حمل‌ونقل آن باید از قبل پیش بینی شده باشد. ( برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی الفبای سفر را دنبال کنید.)

مدیر گالری ترانه باران با اشاره به اینکه برای اشاعه طرح هنرگردی روستایی، وجود موزه‌های میراث روستایی ضروری است گفت: برای کمک به گسترش فرهنگ باید موزه‌هایی با رسالت‌های آموزشی و پژوهشی تعریف شود.قرار بر این نیست که یک شی موزه‌ای در محل موزه در معرض فروش قرار بگیرد اما می‌توان در راستای فروش محصولات فرهنگی از تاثیرات رسانه‌ای اعتبار موزه نیز بهره‌مند شد.

وی در مورد نحوه عملیاتی شدن طرح گفت: اجرایی شدن این طرح با توجه به طراحی و مشخص شدن مدل‌ها و طرح کسب و کار انجام می گیرد. برای مشخص شدن توجیه اقتصادی و نیاز سرمایه‌گذاری، این مراحل باید بگذرد.کاظمی در ادامه گفت: پیش‌بینی شده است تا سال ۱۴۰۴ بیست میلیون نفر گردشگر به ایران سفر کنند. باید برنامه ریزیی صورت بگیرد تا تعدادی از این گردشگران با هدف گردشگری هنری به ایران سفر کنند به شکلی که انگیزه سفر آنها هنر باشد. ( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما با کارشناسان الفبای سفر در ارتباط باشید.)

مدیر گالری ترانه باران افزود: گردشگری هنری، یکی از طلایی‌ترین کلیدهای توسعه اقتصادی در کشور است چراکه یکی از راه‌های استفاده از محصولات و آثار هنری برای فروش و عرضه کردن در دو زمینه کاربردی و تزئینی است. 

تا به حال نیز اقداماتی جزیی در این راستا انجام گرفته است. مذاکراتی  نیز در حال حاضر انجام شده تا بتوان به طور جامع طرح را در روستاهای کشور عملیاتی نمود. البته قرار نیست در همه کشور این طرح  به صورت هم‌زمان یا یک شکل اجرای شود بلکه طبق هر مقصد گردشگری، برنامه‌ای خاص و منحصر به فردی اجرا خواهد شد. به طور نمونه هنرگردی و گردشگری سیستان و بلوچستان با گیلان و مازندران متفاوت است.

کاظمی پیشنهاد داد: طبق این طرح، در تهران پایلوت نمونه گردشگری هنری ایجاد و فضایی برای آن طراحی خواهد شد که معماری، فضا، طراحی‌ها و المان‌های آن به زور کامل هنری باشد.وی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی و البته وزارت امور خارجه از جمله سازمان‌های ذی‌ربط موثر در انجام این طرح هستند. 

صنایع دستی روستایی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt