با فرهنگ مردم آذربایجان بیشتر آشنا شوید

با فرهنگ مردم آذربایجان بیشتر آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

با فرهنگ مردم آذربایجان بیشتر آشنا شوید

چیزی که آذربایجان را خاص کرده فرهنگ و سنت خاص و منحصر به فرد این کشور است. همراه با الفبای سفر با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرهنگ آذربایجان ترکیبی از تکامل و شکل گیری تاریخ، مذهب و سنت برای قرن هاست که آذربایجان امروزی را به وجود آورده است. برخی از این ویژگیها ممکن است برای شما آشنا و برخی متناقض باشد. اما چیزی که این کشور را خاص کرده فرهنگ و سنت خاص و منحصر به فرد این کشور است. همراه با الفبای سفر با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوید.

فرهنگ نوشیدن چای مردم آذربایجان

یکی از بخش های قابل توجه فرهنگ آذربایجان، مراسم نوشیدن چای است که به عبارت دیگر چای در فرهنگ این کشور مقدس است.چای که در استکان ریخته و به همراه قند سرو می شود که قبل از نوشیدن قند را در چای زده و سپس می نوشند چیزی که در فرهنگ ما ایرانیان نیز رایج است.

علت انجام این کار نیز به قرون وسطی باز می گردد که حاکمان آن دوران از مسموم شدن هراس داشتند. ظاهرا اگر چای سمی بود با زدن قند در داخل آن سم آن از بین می رفته است. در تور باکو حتما طعم چای مردم آذربایجان را امتحان کنید.

فرهنگ نوشیدن چای مردم آذربایجان-الفبای سفر

مهمان نوازی مردم آذربایجان

در سفر تور باکو، مهمان نوازی مردم این کشور را از نزدیک تجربه خواهید کرد. مردم محلی به استقبال میهمانان رفته و برای میهمان خود ارزش زیادی قائل هستند. از میهمانان خود با چای و سایر تنقلات پذیرایی می کنند. جوانان آنها با میهمانان انگلیسی صحبت می کنند و در مورد کشورشان با آنها توضیحاتی می دهند. مهمان نوازی از ویژگیهای خوب و مهم در فرهنگ غنی مردم آذربایجان است.

مهمان نوازی مردم آذربایجان-الفبای سفر

زندگی سنتی مردم آذربایجان

زندگی کردن به شیوه سنتی بخش از آداب و رسوم مردم آذربایجان است. بیرون از شهر باکو، مردم محلی به شکل سنتی زندگی می کنند از راه کشاورزی زندگی کرده و در خانه های کوچک زندگی می کنند. این مردم محلی که در اطراف کوه های قفقاز زندگی می کنند زندگی سنتی دارند و قدمت سبک زندگی آنها به هزار سال می رسد. در تور ارزان قیمت باکو می توانید از روستاهای اطراف شهر دیدن کنید و سنت مردم این منطقه را از نزدیک لمس کنید.

زندگی سنتی مردم آذربایجان-الفبای سفر

فرهنگ و مذهب متنوع مردم آذربایجان

این کشور نه تنها به سرزمین آتش شهرت دارد بلکه 75 درصد این کشور دارای تنوع آب و هوایی است و این تنوع شامل فرهنگ این کشور نیز می شود. از زردتشتیان گرفته تا تاثیرات دین اسلام، مسیحیت و ارتدوکس و یهودیان قفقازی نیز در این کشور وجود دارد.

هر منطقه در این کشور نیز دارای سنت منحصر به فرد خود مانند غذا و سبک بافندگی در قالی و فرش است که علاه بر موارد مذکور از ایران، ترکیه، روسیه و غرب روسیه نیز تاثیر گرفته است و تنوع فرهنگی و مذهبی این کشور را نشان می دهد. در تور آذربایجان می توانید با این تنوع فرهنگی آشنا شوید.

فرهنگ و مذهب متنوع مردم آذربایجان-الفبای سفر

جایگاه آتش در آذربایجان 

آتش سمبل کشور جمهوری آذربایجان است. از برج های شعله ور باکو گرفته تا آتشکده زرتشتی، کوه سوزان یانارداگ Yanardag تا آبهای سوزان یانار بولاگ Yanar Bulag از مراکز دیدنی باکو، نشان از مهم بودن و نمادین بودن آتش می باشد.
 از نظر علمی مقادیر زیادی از گازهای زیر زمینی علت شعله ور بودن این آتشها هستند، ولی از نظر فرهنگی و عرفانی آتش جایگاه مقدسی در بین مردم این کشور دارد.

کوه سوزان باکو-الفبای سفر

زبان مردم کشور آذربایجان

زبان رسمی مردم آذربایجان متعلق به خانواده زبان ترکی است و زبان روسی به عنوان زبان دوم مردم این کشور می باشد و برخی آن را زبان فرهنگی می دانند مانند فرانسه که در اروپا بعد از زبان انگلیسی در بین مردم رایج است.
اما جوانان آذربایجانی اغلب به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در سفر تور لحظه آخری باکو برای راهنمایی در طول سفر می توانید از جوانانی که انگلیسی صحبت می کنند راهنمایی بخواهید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt