گردش 1 روزه با تور جیپور

گردش 1 روزه با تور جیپور

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گردش 1 روزه با تور جیپور

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جیپور، شهر صورتی رنگ و با شکوه هند، با کاخ های سلطنتی و قلعه های تاریخی، با سنتی غنی و غذاهای راجستانی و میزبانی یکی از بزرگترین جشنواره های ادبی کشور هند، جاهای بی نظیری برای دیدن و لذت بردن دارد. با الفبای سفر همراه باشید تا بهترین کارهایی که می توانید در جیپور انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

 قصر شهر جیپور City Palace of Jaipur 

این مجموعه باشکوه و پر ابهت در قلب شهر جیپور قرار دارد و مجموعه ای متشکل از چندین کاخ و ساختمانهای مختلف است که به دستور امپراطور سواجی جی سینگ دوم ساخته شد که بخشی از آن نیز در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.
 این مجموعه شامل موکوت محل، کاخ ماحارانی، دیوان عام، دیوان خاص، موزه شهر، قصر چاندرا محل، مبارک محل و چندین بنای دیگر می باشد که هر کدام دارای معماری منحصر به فردی هستند.

 در داخل موزه دو ظرف نقره ی تمام عیار خیلی بزرگ با ظرفیت 4000 لیتر مایع وجود دارند که به عنوان بزرگترین ظروف دارای رکورد در کتاب گینس می باشند که در تور مسافرتی هند حتما آنها را مشاهده کنید. نکته جالب اینکه هنوز خانواده ی سلطنتی در این قصر سکونت دارند.

قصر شهر جیپور،الفبای سفر

 قصر هوا محل جیپور  Hawa Mahal

در فاصله چند قدمی قصر شهر، قصر بادها یا هوا محل قرار گرفته است.ساختمانی در 5 طبقه و هشت وجه، با 953 پنجره ی کوچک که شبیه به کندوی عسل است. بر اساس روایتها، این ساختار برای دختران جوان خانواده ی سلطنتی ساخته شده بود تا بتوانند بدون دیده شدن، خیابان و نمای بیرونی را تماشا کنند که در تور لحظه آخری هند می توانید از نزدیک آنها را ببینید.

قصر هوا محل، از اماکن توریستی هند، نمایی به رنگ روشن دارد و از شن‌ریزه‌های سرخ و صورتی برای ساخت آن استفاده شده است. این بنا با ارتفاع ۱۵ متری، در ورودی بزرگی دارد که به حیاط منتهی می‌شود. به غیر از ساختمان‌های این کاخ، در یک سمت این حیاط یک موزه نیز‌ قرار دارد.

قصر هوا محل،جیپور -الفبای سفر

دژ آمبره جیپور Amber Fort Jaipur

قلعه آمبر فورت (Amber Fort Jaipur)، یک قلعه باستانی مربوط به دوره خاندان Kachhawa در هند است که در بالای کوه و ۱۱ کیلومتری جیپور در استان راجستان هند واقع شده است. ساخت این بنا از سال ۱۶۰۰ میلادی آغاز شده و در سال ۱۷۲۷ به پایان رسیده است و دارای سبک معماری فوق العاده هندی-اسلامی می باشد.

 تلفیق سنگ مرمر سفید با سنگ های قرمز که در ساخت این قلعه استفاده شده، جلوه زیبا و خاصی به آن بخشیده است. قلعه آمبر در کنار دریاچه Maota  قرار گرفته و ظاهر زیباتری به این کاخ بخشیده است.نام بنای آمبر بر گرفته از شهر آمبر و نام خدای آمبا است. این ساختمان قدیمی محل ییلاق خاندان سلطنتی بوده و تمام دیوارها و سقف آن آینه کاری می باشد.

یکی از قسمت های دیدنی قلعه آمبر که جزو جاذبه های گردشگری هند است، تالار عمومی گفتگو است که چهل ستون دارد که معماری آن بسیار خلاقانه و دیدنی بوده و محلی برای بیان گفتگو با مردم بوده است. معبد Shila Mata بت خدای پیروزی از جنس سنگ مرمر سیاه ، بت خدایان دانش و قدرت که از جنس نقره است و بر روی در ورودی کنده کاری شده است و قسمت قدیمی قلعه از دیگر جاهای دیدنی قلعه آمبر هستند.

معماری هندی و ایرانی این بنا در جای جای این دژ قابل مشاهده است. معماری ایرانی آن در مسجد و محراب و برخی نقوش گل و معماری هندی را در گنبدهای کوچک آن به وضوح مشخص می باشد. 

دژ آمبره-،جیپور-الفبای سفر

رستوران 1135 پیش از میلاد

پس از بازدید از بناها و کاخهای امپراطوری در هند که بسیار زیبا و رویایی هستند، به رستوران 1135 قبل از میلاد بروید. مکانی عالی که می توانید یک ناهار خوشمزه در آنجا میل کنید.

این رستوران در یک کیلومتری جیپور قرار داشته و با فضایی مدرن و شیک پذیرای میهمانان خود می باشد.در این رستوان در تور ارزان هند می توانید غذاهای مغولی، راجستانی و غذای شمال هند را امتحان کنید و از امتحان کردن یک ناهار سلطنتی لذت ببرید.

رستوران 1135 پیش از میلاد، جیپور-الفبای سفر

 گشت و گذر در مراکز خرید

راجستان به داشتن کفشهای سنتی jootis، لباسهای رنگارنگ ghagras و کیفهای زیبا با آینه دوزی jholas شهرت دارد. برای تهیه این اجناس سنتی هندی به بازار جوهری Johari ( مرکز طلا و جواهر)، بازار نهرو Nehru ( بازار سنتی و قدیمی) بازار باپو Bapu ( مرکز محصولات هندی و سوغات) بروید.بازار جوهری به جواهرات و سنگ های نیمه قیمتی شهرت دارد، پارچه های رنگی و جوتس (صندل)  را نیز می توانند در این مکان تهیه کنید.

بازار باپو، جیپور-الفبای سفر

 رستوران چوخی دانی Chokhi Dhani

این رستوران با تم روستایی خود، روح زندگی راجستان را در معرض نمایش قرار داده است. دکور و دیوارهای این رستوران پر از تابلو های نقاشی اثر هنرمند مشهور هندی Bani Thani می باشد. از دیگر جذابیتهای این رستوران می توان به اجراهای شبانه موسیقی زنده و پیشخدمتهایی با لباس سنتی اشاره کرد. این رستوران یک مکان سنتی برای پایان دادن به سفر تور یک روزه جیپور با غذاهای خوش طعم  در رستوران  چوخی دانی  می باشد.

رستوران چوخی دانی، جیپور-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt