غنی بودن میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از 100 کشور دیگر

غنی بودن میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از 100 کشور دیگر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 اردیبهشت ، 1400

غنی بودن میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از 100 کشور دیگر

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: سیستان و بلوچستان از نظر داشتن میراث فرهنگی، غنی تر از ۱۰۰ کشور می باشد. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: سیستان و بلوچستان از نظر داشتن میراث فرهنگی، غنی تر  از ۱۰۰ کشور می باشد. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

سیستان و بلوچستان با دو اثر ثبت جهانی

بر اساس گزارش ایسنا، دکتر فرهاد نظری در کارگاه آموزشی حافظه جهانی در زاهدان بیان کرد: در جهان امروز، یکی از مصداق های سرمایه، داشتن تنوع فرهنگی است و هر کشوری که تنوع فرهنگی بیشتری داشته باشد کشور ثروتمندی می باشد.
وی افزود: ۱۹ آگوست از سوی سازمان ملل، روز مردمان بومی جهان نامگذاری شده و این تاریخ را هر سال گرامی داشته و توصیه می‌کند تا این افراد ارج نهاده شوند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، دکتر فرهاد نظری در ادامه گفت: یکی از عناصر و مصادیقی که تنوع فرهنگی را نشان می دهد زبان است به طوری که سال ۲۰۱۷ نیز سال زبانها و گویش‌های بومی نام نهاده شده است. ( با آژانس مسافرتی الفبای سفر در ارتباط باشید.)

دکتر نظری ادامه داد: سیستان و بلوچستان از لحاظ داشتن میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، طبیعی و میراث مستند، به تنهایی از ۱۰۰ کشور موجود در دنیا غنی تر است .وی با اشاره به اینکه این استان دارای دو اثر ثبت جهانی است گفت: شهر سوخته در جهان دارای اهمیت ویژه‌ای است و این موضوع که در شهرسوخته هیچ گونه اشیایی که با جنگ مرتبط باشد یافت نشده بسیار حیرت‌ آور است.

دبیر علمی کمیته ملی حافظه جهانی کشور در ادامه گفت: با اینکه تنها ده درصد شهرسوخته کاوش شده است ولی آثاری که یافته شده بسیار غنی و شگفت انگیز هستند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در انتها گفت: یکی از اقدامات مهم که در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است، تاسیس پایگاه‌های پژوهشی می باشد. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

شهر سوخته،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt