تنها با 3 هزار تومان از جاذبه های دیدنی گرمسار بازدید کنید!

تنها با 3 هزار تومان از جاذبه های دیدنی گرمسار بازدید کنید!

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 اردیبهشت ، 1400

تنها با 3 هزار تومان از جاذبه های دیدنی گرمسار بازدید کنید!

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، هزینه های سفرهای داخلی همیشه هم زیاد نیست. به طور مثال برای تماشای دو جاذبه دیدنی گرمسار تنها به 3 هزار تومان و 2 ساعت زمان نیار است! برای اطلاع از ادامه خبر، الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، هزینه های سفرهای داخلی همیشه هم زیاد نیست. به طور مثال برای تماشای دو جاذبه دیدنی گرمسار مانند غارهای نمکی با دریاچه های زمردین داخل آنها و تنگه ظلمات، تنها به 3 هزار تومان و 2 ساعت زمان نیار است! برای اطلاع از ادامه خبر، الفبای سفر را دنبال کنید.

تماشای مکانهای دیدنی گرمسار تنها با تهیه بلیط مترو

برای سفری ارزان قیمت، گزینه پیشنهادی دیگر می تواند بازدید از مکانهای گردشگری سمنان باشد. نقاط دیدنی که در تهران مشابه آن را نمی توان یافت و از همه مهمتر، تماشای تعدادی از آنها رایگان است. برای شروع  نیز با قطار می توان به سمنان سفر کرد.

مثال دیگر برای سفر ارزان قیمت داخلی، گرمسار است، شهرستانی که در نزدیکی تهران قرار داشته و در 24 ساعت می توان از اماکن توریستی آن بازدید کرد.قیمت بلیط قطار گرمسار از تهران تنها سه هزار تومان است ولی در اول صبح این هزینه به ۱۶ هزار تومان نیز می رسد. فاصله تهران تا گرمسار دو ساعت است. یک راه دیگر برای رسیدن به گرمسار، رفتن به سه راه افسریه و استفاده از تاکسی های خطی است که آنها نیز این مسیر را در طی دو ساعت و یا کمتر با 12 هزار تومان طی می کنند.

غار نمکی،گرمسار-الفبای سفر

 هزینه ای که اگر مسافری از اپلیکیشن های درخواست تاکسی برای رفت  و آمد در خیابان های تهران پرداخت کند قطعا گران تر خواهد بود. ( از قیمت بلیط هواپیما به مقاصد گوناگون مطلع شوید.)

با هر وسیله ای که به گرمسار سفر کنید به دلیل کوتاهی مسافت به راحتی می توان در یک روز از جاذبه های این منطقه دیدن کرد.

اولین گزینه نیز بازدید از غارهای نمکی است. غارهایی که به شکل گنبدهای نمکی بوده ولی به طور طبیعی آنها هیچ کدام شبیه به هم نیستند.برداشت نمک از معادن نمک مانند معدن نمک درخشان هم در نوع خود جذاب و جالب است. برای تماشای این جاذبه های گرمسار می توان از افراد محلی کمک گرفت و یا درخواست گردشگری از اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان کرد تا مراکز دیدنی گرمسار را نشان بدهند.

در واقع برای تماشای غارهای نمکی یا حتی دریاچه های نمکی که داخل برخی از آنها ایجاد شده، باید احتیاط کرد چراکه برداشت نمک از بعضی از آنها باعث شده تا این گنبدها و غارها خطر آفرین باشند. باید از بی خطر بودن این گنبدها مطمئن بود زیرا ممکن است تعدادی از آنها ترک خورده باشند و سلامت گردشگر را به خطر بیاندازند.

ولی بازدید از نمک هایی که در محوطه های بیرونی و خارج از فضای بسته معادن قرار دارند قطعا بی خطر خواهند بود.جاذبه بی نظیر دیگر گرمسار که به عنوان عارضه طبیعی از آن یاد می شود، تنگه ظلمات است. این تنگه بین گرمساری ها و اصفهانی ها مشترک بوده و هر کدام تلاش می کنند تا این تنگه را جزو مکانهای های دیدنی خودشان بدانند.

 برای رفتن به تنگه ظلمات می توان از راه شهرستان گرمسار و با هماهنگی سازمان محیط زیست، به پارک ملی کویر وارد شد و علاوه بر تماشای جاذبه های دیگر پارک، از تنگه ظلمات نیز بازدید کرد.  برای هماهنگی با محیط زیست برای ورود به این محدوده فقط لازم است تا مسئول مربوطه را در جریان بازدید خود قرار دهید.

 به جز این دو جاذبه دیدنی، از روستای پاده نیز می توان بازدید کرد، این روستا با بافت خشتی و سنتی خود، دارای آثار تاریخی مانند یخچال خشتی، حمام قدیمی و قلعه تاریخی نیز می باشد. ( برای ارتباط با آژانس مسافرتی الفبای سفر با ما تماس حاصل فرمایید.)

تنگه ظلمات، گرمسار-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt