برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری لندن با حضور ایران

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری لندن با حضور ایران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 اردیبهشت ، 1400

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری لندن با حضور ایران

به گزارش لندن – ایرنا سی و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با حضور فعالان این حوزه از جمله تعدادی از شرکت های گردشگری ایران و نیز مقامات دولتی، در محل نمایشگاه های دایمی لندن در روز دوشنبه 14 آبان ماه برگزار شد. برای اطلاع از این خبر الفبای سفر را همراهی کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

به گزارش لندن – ایرنا سی و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری 'بازار سفرهای جهانی' با حضور فعالان این حوزه از جمله تعدادی از شرکت های گردشگری ایران و نیز مقامات دولتی و علاقه مندان به صنعت توریسم و گردشگری، در محل نمایشگاه های دایمی لندن موسوم به 'اکسل' در روز دوشنبه 14 آبان ماه برگزار شد. برای اطلاع از این خبر الفبای سفر را همراهی کنید.

نمایشگاه بین المللی گردشگری، فرصتی برای گسترش صنعت گردشگری

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از پنج هزار شرکت فعال در حوزه گردشگری و توریستم از 182 کشور دنیا از خاورمیانه، آسیا، آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا و نیز دهکده جهانی در این نمایشگاه حضور دارند.این نمایشگاه که قسمتی از 'نمایشگاه جهانی مسافرتی رید' محسوب می شود، برای فعالان صنعت توریسم فرصتی است تا علاوه بر معرفی آخرین فعالیت ها و برنامه های خود، از آخرین تحولات این صنعت مطلع شوند. 

طبق گزارش مسولان این نمایشگاه تخصصی، انتظار می رود که بیش از 50 هزار تن از فعالان صنعت گردشگری، وزیران حوزه گردشگری و رسانه های بین المللی، از این نمایشگاه که تا حد زیادی از تحولات جهانی از جمله مسایل مرتبط با تروریسم و آوارگان متاثر بوده، دیدن کنند. 
بیش از 3 میلیارد پوند قراردادهای گردشگری در سال گذشته در این نمایشگاه امضا شد و پیش بینی می شود که امسال میزان آن از 3.5 میلیارد پوند نیز تجاوز کند.
طبق گفته ی کارشناسان حوزه گردشگری، اهمیت این نمایشگاه برای آن است که روند افزایش بحران ها در منطقه خاورمیانه و حوزه بالکان از جمله حملات گروه های تروریستی، باعث شده تا گردشگران به ویژه گردشگران اروپایی، در برنامه های مسافرتی شان ملاحظات بیشتری اعمال کنند.

همچنین، طبق گزارش سال گذشته این نمایشگاه، تعداد زیادی از فعالان گردشگری از تجارت با کشور امریکا به علت احکام ضد مهاجرتی دست کشیده‌اند.در این گزارش نشان داده شده که طبق نظرسنجی انجام شده، 40 درصد فعالان بین‌المللی صنعت توریسم دیگر تمایلی برای توسعه روابط گردشگری با آمریکا به دلیل ریاست جمهوری ترامپ نداشته و فقط 15 درصد کماکان تمایل به توسعه روابط گردشگری با آمریکا دارند.

 در ادامه این گزارش آمده است که 16 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری برای کار آنها پیامدهای منفی داشته و همچنین 16 درصد دیگر نیز مجبور شدن تا راهبرد خود را تغییر دهند. 
 در این گزارش همچنین نشان می‌دهد که بیشتر از یک‌چهارم گردشگران انگلیسی به علت رییس جمهور بودن ترامپ، دیگر تمایلی به سفر به آمریکا ندارند.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی «بازار سفرهای جهانی» لندن، پاول نلسون، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: ما در گزارش سالانه خود به این نکته اشاره کرده ایم که تا زمانی که ترامپ رییس جمهور امریکا است، تمایلی به تجارت با آمریکا نداریم.( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

توریستهای انگلیسی نیز همین مساله را تاکید کرده و گفته ‌اند تا زمان ریاست جمهوری ترامپ به این کشور سفر نخواهند کرد. به عبارتی دیگر احکام ضد مهاجرتی ترامپ، نسبت به آمریکا دید بدی ایجاد کرده است.او در مورد صنعت گردشگری ایران اظهار کرده بود: زمانی که فردی به ایران سفر کند، دوباره تمایل دارد تا به این کشور مسافرت کند و این بهترین شیوه برای گسترش صنعت گردشگری در ایران است تا به‌ شکل طبیعی رشد ‌کند.

 نمایشگاه بین المللی گردشگری لندن به مدت 3 روز دایر است که روز اول به حضور متخصصین اختصاص دارد و دو روز پایانی نیز مختص به بازدید عموم مردم می باشد.در حاشیه این نمایشگاه، فضاهایی برای رویدادهای فرهنگی، میزگردهای تخصصی و نیز عقد قراردادهایی در حوزه گردشگری مشاهده شده است.

برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی با آژانس مسافرتی الفبای سفر در ارتباط باشید.

نمایشگاه بین المللی گردشگری لندن،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt