6 گردش یک روزه در اطراف باتومی

6 گردش یک روزه در اطراف باتومی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

6 گردش یک روزه در اطراف باتومی

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر ساحلی باتومی دومین شهر بزرگ در گرجستان است. باتومی، واقع در ناحیه نیمه گرمسیری در نزدیکی کوه های قفقاز، یک مکان محبوب برای مردم محلی و گردشگران است.پس از اینکه از جاهای دیدنی باتومی دیدن کردید در خارج از شهر نیز جاهایی وجود دارد که می توانید گردش 1 روزه در آن مکانها داشته باشید.الفبای سفر به شما این مکانها را معرفی می کند.

قلعه پترا و گونیو Fortresses of Gonio and Petra

 تا قلعه گونیو از باتومی تنها یک ساعت فاصله است. این قلعه در قرن دوم توسط رومیها ساخته شده است و زمانی محل فرمانروایی رومیان به پادشاهی کولخیس بوده است. عده ای معتقد هستند که مقبره یکی از دوازده فرستاده خدا به نام  Saint Matthias در این مکان قرار دارد. متاسفانه این ادعا هیچ وقت ثابت نشد و دولت گرجستان نیز اجازه حفاری این محل را نمی دهد ولی تمرکز باستان شناسان همچنان بر روی قلعه گونیو است.

پترا نیز یک شهر قلعه ای است که در نزدیکی دریای سیاه و 20 کیلومتری باتومی قرار دارد. در زمان امپراطوری بیزانس در قرن 6 میلادی این قلعه ساخته شده است. پترا بعدها به دلیل موقعیت استراتژیک به میدان جنگ تبدیل شد و امروزه تنها ویرانه هایی از آن به جای مانده است. در تور ارزان گرجستان از این دو جاذبه دیدنی که در نزدیکی باتومی قرار دارد میتوانید بازدید کرده و با معماری دوره امپراطوری رم آشنا شوید.

قلعه پترا،باتومی-الفبای سفر

پارک ملی Mtirala

این پارک که در 28 کیلومتری باتومی قرار دارد دارای مساحتی به وسعت 38،790 است که بین دریای سیاه و کوههای آجارا قرار دارد. در طول مسیر خود می توانید جنگلهای سرسبز و زیبای بلوط و راش را مشاهده کرده و از تماشای طبیعت نفس گیر گرجستان در تور لحظه آخری باتومی لذت ببرید.

Mtirala در زبان گرجی به معنی گریه کردن است و یک آبشار خروشان بی نظیر در آن وجود دارد. در این پارک دو مسیر وجود دارد که یکی از آنها به آبشار و دیگری به دریاچه می رسد. مسیر اولی پر است از درختان سر به فلک کشیده و محل عالی برای کمپ زدن و پیک نیک کردن درتور تفلیس باتومی ست.

پارک ملی Mtirala، باتومی-الفبای سفر

منطقه محافظت شده کینتیشری Kintrishi 

در نزدیکی پارک ملی Mtirala منطقه محافظت شده کینتیشری قرار دارد که در جایی به نام کبولتی واقع شده و رودخانه ای نیز به هم نام در این محل قرار دارد. جانوران مختلفی در این منطقه زندگی می کنند، همچنین پوشش گیاهی منحصر به فردی را در اینجا مشاهده خواهید کرد.

این پارک اسرار زیادی را در خود نهفته و چیزهای شگفت انگیزی برای کشف کردن دارد. اخیرا باستان شناسان در این مکان کوه های را کشف کردند که قدمت آنها به قبل از میلاد مسیح  بر می گردد. در رزرو آنلاین تور گرجستان حتما یک روز خود را به گردش در این محل اختصاص دهید.

در این منطقه یک پل سنگی بر روی رودخانه کینتیشری قرار دارد که شاهکار معماری قرن 11 یا 12 می باشد. در مسیر این منطقه کلیسایی به نام سنت جورج وجود دارد که دارای قدمتی 300 ساله است . در این مکان زیبا که جزو اماکن توریستی گرجستان است می توانید کپ زده و چشم انداز دیدنی با درختان بلوط را ببینید.

منطقه کینتیشری،باتومی-الفبای سفر

دره مارتویلی Martvili Canyon

دره مارتویلی یکی از زیباترین نقاط طبیعی گرجستان است. در این محل می توانید پیاده روی کنید، یا بر روی رودخانه زمردین Abasha قایق سواری کنید و آبشارهای کریستالی را ببینید.از باتومی تا دره مارتویلی 3 ساعت با خودرو زمان می برد ولی با وجود شگفتیهایی که در خود دارد ارزشش را دارد. بهتر است نصف روز خود را صرف دیدنی زیباییهای این منطقه کنید.

دره مارتویلی،باتومی-الفبای سفر

برکه سبز Green Lake 

برای تماشای این برکه جادویی از باتومی باید 3 ساعت رانندگی کنید.این برکه زیبا بیش از 2 متر از سطح دریا فاصله دارد و شما با منظره خیره کننده ای از آبی به رنگ سبز مواجه خواهید شد.در این مکان دیدنی می توانید عکاسی کنید و تصاویر حیرت انگیزی از این منطقه به ثبت برسانید. 


برکه سبز،باتومی-الفبای سفر

پارک ملی ماچاخلا Machakhela National Park

پارک ملی ماچاخلا در منطقه آدجارا و در فاصله کوتاه از باتومی قرار دارد.جایی که می توانید یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین مناطق آدجارا در گرجستان را مشاهده کنید. در این مکان می توانید قلعه جیوارا Gvara Fortress را کشف کنید و آبشارهای حیرت انگیزی را مشاهده کنید. از روستای Ajarisaghmarti دیدن کنید و از پل Tskhemlara عبور کنید، شما همچنین می توانید از یک موزه تاریخ قومی Machakhela دیدن کنید.

پارک ملی ماچاخلا،باتومی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt