قابلیت جدید گوگل ترنسلیت برای گردشگران

قابلیت جدید گوگل ترنسلیت برای گردشگران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

قابلیت جدید گوگل ترنسلیت برای گردشگران

یکی از مشکلاتی که در طول سفر با آن مواجه هستید ارتباط برقرار کردن با دیگران است. علاوه بر آن نیاز دارید تا معنی تابلوها، منوی های رستوران، نقشه های مترو و.. را متوجه شوید. برای این چالش سفر گوگل ترنسلیت قابلیت جدیدی را ارایه داده است. برای اطلاع از آن الفبای سفر را دنبال کنید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

یکی از مشکلاتی که در طول سفر با آن مواجه هستید ارتباط برقرار کردن با دیگران است. علاوه بر آن نیاز دارید تا معنی تابلوها، منوی های رستوران، نقشه های مترو و.. را متوجه شوید. برای این چالش سفر گوگل ترنسلیت قابلیت جدیدی را ارایه داده است. برای اطلاع از آن الفبای سفر را دنبال کنید.

قابلیت کاربردی گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت در به روز رسانی اخیر خود قابلیت جدیدی را ایجاد کرده که به شما این امکان را میدهد تا از متنی که می خواهید ترجمه شود با دوربین گوشی خود عکس بگیرید و سپس این اپلیکیشن آن را برای شما ترجمه می کند.

نحوه استفاده از آن نیز بسیار ساده است که از نوشته مورد نظر عکس می گیرید و معنی جمله را از گوگل ترنسلیت درخواست می کنید و ترجمه آن را دریافت می کنید.

این قابلیت جدید گوگل ترنسلیت شامل ترجمه بسیاری از زبان های دنیا می شود از جمله عربی، تایلندی، ویتنامی، هندی، بنگالی، گجراتی، کانادی، مالایالامی، مارتی، نپالی، پنجابی، زبان تامیل و تلوگو که از طریق این اپلیکیشن پشتیبانی می شوند. این اپلیکیشن بر روی سیسم عامل های “اندروید” و “آی او اس”  موبایل ها قابل استفاده است.

از این اپلیکیشن پر کاربرد نیز می توانید استفاده های مفید دیگری نیز داشته باشید. به طور مثال در سفر با تور استانبول می توانید کلمات عامیانه مانند سلام و خداحافظ یا پرسیدن آدرس را با استفاده از گوگل ترنسلیت یاد بگیرید. به این صورت که زبان مبدا را فارسی و زبان مقصد را ترکی انتخاب می کنید و لغت های مورد نظر را می آموزید. 


گوگل ترنسلیت-الفبای سفر


کاربردهای دیگر گوگل ترنسلیت

برنامه گوگل ترنسلیت به راحتی می تواند متون خارجی را به زبان دیگر برای شما ترجمه می کند. برای این کار شما فقط لازم است تا وارد گوگل شده و گوگل ترنسلیت را جستجو کنید یا حتی خیلی راحت تر، از پنل میانبری که در گوگل در قسمت سمت چپ صفحه قرار دارد، در آن گزینه های مختلفی از جمله جی میل و… وجود دارد، گوگل ترنسلیت را انتخاب کنید.

شما دو جعبه را در صفحه روبروی مشاهده می کنید و بدین طریق می توانید متن مورد نظر خود را در جعبه سمت چپ تایپ کنید و سپس زبان‌ مبدأ را در بالای جعبه از گوشه سمت چپ انتخاب کنید.پس از آن در جعبه سمت راست زبان مقصد را انتخاب کنید. در عرض چند ثانیه، لغات یا متنی که برای ترجمه انتخاب کرده اید، توسط گوگل ترنسلیت ترجمه می شود. این شیوه یکی از رایج ترین کاربردهای گوگل ترنسلیت است که بسیاری از کاربران با آن آشنایی دارند.

 به غیر از آن، علاوه بر نوشتن، امکان گفتن کلمه یا جملات در این اپلیکیشن ترجمه گوگل امکانپذیر است. شما می توانید با فشار دکمه ای که شبیه میکروفون است، لغتی مورد نظر برای ترجمه بگویید و ترجمه آن را در جعبه سمت چپ مشاهده کنید. 


گوگل ترنسلیت-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt