از فصل لو سیزن و های سیزن در گردشگری چه می دانید؟

از فصل لو سیزن و های سیزن در گردشگری چه می دانید؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مهر ، 1397

از فصل لو سیزن و های سیزن در گردشگری چه می دانید؟

احتمالا بارها برایتان پیش آمده که از گردشگران دیگر در مورد زمان های سیزن و لو سیزن یک مقصد گردشگری شنیده باشید و برایتان سوال باشد که منظور آنها چیست؟ الفبای سفر به این سوالات شما پاسخ می دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

احتمالا بارها برایتان پیش آمده که از گردشگران دیگر در مورد زمان های سیزن و لو سیزن یک مقصد گردشگری شنیده باشید و برایتان سوال باشد که منظور آنها چیست؟ الفبای سفر به این سوالات شما پاسخ می دهد.

های سیزن فصل رونق گردشگری،High Season  

فصل های سیزن High Season یک مقصد گردشگری به این معنی است که آن شهر در بهترین وضعیت آب و هوایی به سر می برد و یا بهترین زمان سفر به مقصد مورد نظر باشد، به عنوان نمونه زمان تعطیلات رسمی آن کشور می تواند های سیزن باشد. به طور مثال برای سفر به مناطق جنوبی ایران، فصل های سیزن زمستان است. در برخی از مواقع این اصطلاح به زمانی گفته می شود که در مقصد سفر شما یک اتفاق خاص مانند یک جشنواره مهم برگزار شود.

نکته ای که در این مورد می توان گفت این است که شاید گاهی این های سیزن ها شامل تنها یک فصل نباشد بلکه به طور مثال از مهر تا دی، زمان رونق گردشگری یک مقصد توریستی باشد.سفر در هنگام های سیزن یک مقصد تا حدی می تواند چالش بر انگیز نیز باشد و با مشکلاتی روبه رو باشد مانند، شلوغی مکانهای گردشگری، جستجو برای خرید بلیط هواپیما، هزینه زیاد بلیط ها، پیدا نکردن اتاق خالی برای رزرو هتل ها و اقامتگها و یا هزینه بالای اقامتگاهها. بنابراین به شما توصیه می کنیم اگر در زمان های سیزن قصد سفر به کشوری را دارید از قبل هتل و بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید.

های سیزن-الفبای سفر

شولدر سیزن فصل معمولی،Shoulder Season  

شاید یکی از بهترین زمانهای سفر، فصل قبل یا بعد فصلهای سیزن باشد که در این صورت به آن فصل معمولی یا شولدر سیزن Shoulder Season می گویند. در این موقعه از سال، آب و هوا مانند فصلهای سیزن خوب و عالی نیست اما در عین حال مطلوب است و توریستهای کمتری نیز در آن مقصد هستند.

فصل یا فصول بین های سیرن و لو سیزن را شولدر سیزن می نامند. در شولدر سیزن تهیه بلیط هواپیما و یا وسایل حمل و نقل راحت تر است و یا قیمت هتل ها و اقامتگاها نیز مناسبتر است. تعداد زیادی از توریست های حرفه ای، شولدر سیزن را بهترین زمان سفر می دانند.

شولدر سیزن-الفبای سفر

لو سیزن فصل افول گردشگری،Low Season   

لو سیزن نیز به معنی خلوت ترین زمان سفر به مقصد است که مسلما توریستهای کمتری نیز در مقصد خواهند بود. در این بین در لو سیزن نیز هزینه های هتل ها و بلیط ها کمتر بوده و جاهای دیدنی آن نیز خلوت می باشد. اما دلایلی نیز وجود دارد که این فصل را فصل افول گردشگری قرار داده است از جمله: آب و هوای نامناسب مانند زمانهای پر بارش یا بسیار گرم یا سرد و یا اینکه امکاناتی مانند شرکت در جشنواره خاص مقصد را نمی توانید تجربه کنید.

ولی زمان سفر در لو سیزن ویژگیهای مثبت نیز دارد از جمله: انداختن عکسهای زیبا به علت تجمع کم گردشگران، تماشای جاهای دیدنی مقصد بدون شلوغی، کاهش هزینه قیمتهای پرواز اقامت در اقامتگاهای لوکس با قیمت مناسب.( برای رزرو بلیط هواپیما و اطلاع از قیمتها الفبای سفر را دنبال کنید)

لو سیزن-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt