کاهش هزینه های سفر با پیشرفت دنیای دیجیتال

کاهش هزینه های سفر با پیشرفت دنیای دیجیتال

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مهر ، 1397

کاهش هزینه های سفر با پیشرفت دنیای دیجیتال

رییس دانشکده علوم گردشگری، منوچهر جهانیان، یاداشتی در مورد کاهش هزینه های سفر با پیشرفت دنیای دیجیتال در تاریخ 27 سپتامبر در روز جهانی گردشگری ارایه داده است.همراه با الفبای سفر از جزییات این خبر آگاه شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رییس دانشکده علوم گردشگری، منوچهر جهانیان، یاداشتی در مورد کاهش هزینه های سفر با پیشرفت دنیای دیجیتال در تاریخ 27 سپتامبر در روز جهانی گردشگری ارایه داده است.همراه با الفبای سفر از جزییات این خبر آگاه شوید.

یاداشت رییس دانشکده علوم گردشگری در روز جهانی گردشگری

طبق گزارش خبرگزاری مهر در این یادداشت بیان شده است:

باتوجه به توسعه فعالیت های گردشگری و اهمیت آن در عرصه بین المللی و تاثیر گردشگری در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی در کشورهای مختلف دنیا و جامعه محور بودن این حوزه و با توجه به پیشرفت روز افزون فن آوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و سرعت انتقال اطلاعات و جایگاه این فن آوری ها در رشد فعایت های گردشگری، روز 27 سپتامبر سال 2018 از سوی سازمان جهانی گردشگری (unwto) روز «گردشگری و تحول دیجیتالی» نامگذاری شده است.

در طول دهه های اخیر، پیدایش اینترنت و امکان تبادل اطلاعات، تحولات بنیادی را به وجود آورده است. امروزه فناوری و تکنولوژی به خصوص اینترنت، تغییرات قابل توجهی در شیوه های سنتی سفر و تجارت و کسب و کار در زمینه گردشگری را ایجاد کرده است. دنیای دیجیتال، هزینه های سفر را به شکل چشمگیری کاهش داده و به کیفیت و بهره وری سفرها افزوده است. به عبارت دیگر، سفری با هزینه مناسب و ارزان، یکی از مطلوب ترین راه های سفر برای نسل جوان کنونی، نسلی با دانشی گسترده و دسترسی نامحدود به فناوری و اطلاعات با وجود امکانات و منابع محدود است.

 سلایق و نیازهای این نسل همواره در حال تغییر است که کسب و کارها و شرکتها را وادار کرده تا با ایجاد شیوه های جدید و خلاقانه برای افزایش کیفیت و بهره وری با یکدیگر رقابت کنند. امروزه پاسخگویی به نیاز مشتری از راه تکنولوژی بیش از قبل راه را میسر ساخته است.امروزه با بهره مندی از تکنولوژی، کسب و کارهای گردشگری توانایی شناسایی نیاز کاربران را داشته و سعی در بهبود کیفیت روز افزون خدمات خود را دارند. کسب و کارهای گردشگری موفق همواره برای کاربران خود در فضای مجازی اهمیت زیادی قایل هستند.

گردشگری الکترونیک به معنی دیجیتالی کردن کلیه فرایندها و زنجیره های ارزشمند در صنعت گردشگری است که افزایش اثربخشی و بهره وری کسب و کارهای فعال در حوزه گردشگری از مهمترین اهداف آن می باشد.به لطف پیشرفت تکنولوژی، امروزه کمتر مقصد یا جاذبه توریستی ناشناخته باقی می ماند. گردشگران قادر هستند در طی مدت زمان بسیار کمتر از گذشته، از یک سوی کره زمین به سوی دیگر آن سفر کنند.

فن آوری های دیجیتالی در گردشگری برای ارایه فرصت های خلاقانه و نوآوری و آماده سازی و تبدیل چالش ها به فرصت هایی برای رفع نیازهای نسل کنونی بشر توسط توسعه فعالیت های گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.روز جهانی گردشگری فرصتی طلایی برای بالابردن سطح آگاهی از مشارکت واقعی و بالقوه صنعت گردشگری در توسعه پایدار می باشد. 

استفاده از پیشرفت ها و نوآوری های دیجیتال، گردشگری را با فرصت هایی برای بهبود مشارکت ،توانمندسازی جامعه محلی و مدیریت منابع کارآمد در بین اهداف دیگر مانند ایمنی و امنیت ، بهداشت و کار آفرینی در دستور کار توسعه پایدار قرار خواهد داد.

با برنامه ریزی در حوزه گردشگری انتظار می رود با توجه به شعار روز جهانی گردشگری با حضور بخش های دولتی و خصوصی با بکارگیری فن آوری های دیجیتالی و تجهیزات پیشرفته و نوین در حوزه ( it) در پشتیبانی برنامه های سفر و گردشگری در راستای پایداری گردشگری، از اقتصاد زیست محیطی گردشگری کاسته شود که این حرکت منافع پایدار در گردشگری را به همراه خواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت تورهای مسافرتی با الفبای سفر همراه باشید.

کاهش هزینه های سفر با پیشرفت دنیای دیجیتال-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt