طرح پیشنهادی ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی

طرح پیشنهادی ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

طرح پیشنهادی ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی

همراه با الفبای سفر از طرح پیشنهادی برپایی دایمی نمایشگاههای صنایع دستی توسط نماینده اطلاع رسانی گردشگری مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همراه با الفبای سفر از طرح پیشنهادی برپایی دایمی نمایشگاههای صنایع دستی توسط نماینده اطلاع رسانی گردشگری مطلع شوید.

پیشنهاد برپایی نمایشگاه دایمی صنایع دستی

نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن درباره طرح پیشنهادی ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: قسمتی از مشکل هنرمندان با برپایی این نمایشگاه در دوران تحریم حل می شود.سید عباسعلی امامیه  اعلام کرد: با آغاز تحریم ها، پیشنهادی به سازمان میراث فرهنگی ارایه کرده ایم مبنی بر اینکه نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری در کشورها می توانند نمایشگاه دایمی برپا کنند و در فضایی حدود ۶۰ تا ۸۰ متر، محصولات صنایع دستی خود را در معرض نمایش قرار دهند و هنرمندان برجسته در حوزه صنایع دستی که برند تولید می کنند در این نمایشگاه  می توانند محصولاتشان را عرضه کنند.

نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن در ادامه توضیح داد: همین کار را در ژاپن نیز می توانیم انجام دهیم تا محصولات این هنرمندان را به زبان ژاپنی معرفی کنیم که به این شکل می توان بین خریدار ژاپنی و هنرمند ایرانی پلی ایجاد کرد. تفاوت این کار با شرکت های بازرگانی در این است که آن شرکت ها ممکن است باعث شوند که محصولات به دست خریدار و یا بازار به قیمت مناسب نرسد.  

وی تصریح کرد: نمایندگان اطلاع رسانی می توانند تنها به این افراد فضا اختصاص دهند و یا نمونه کالاهای آنها را در نمایشگاه های دیگر شرکت بدهند و کاتالوگ آنها را عرضه کنند. با این روش ارتباط مستقیمی بین خریدار و هنرمند ایجاد می شود و یا حتی این اقدام از طریق نمایندگی نیز می تواند انجام شود. 

این طرح برگزاری نمایشگاه دایمی می تواند به مدت سه سال انجام شود. در این صورت دیگر احتیاجی نیست که هنرمندان برای اجاره غرفه و یا رفت و آمد و اسکان هزینه ای بپردازند زیرا محصولاتشان به صورت دایمی در نمایشگاه عرضه خواهد شد. پیشنهاد این طرح همچنین به سازمانهای دیگر از جمله سامان توسعه تجارت درباره محصولات غذایی و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی نیز داده شده است.

همرا با آژانس الفبای سفر، اخبار گردشگری را دنبال کنید.

نمایشگاه صنایع دستی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt