بازگشایی ایستگاه مترو نیویورک پس از 17 سال

بازگشایی ایستگاه مترو نیویورک پس از 17 سال

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مهر ، 1397

بازگشایی ایستگاه مترو نیویورک پس از 17 سال

همراه با الفبای سفر از ایستگاه مترویی که در پی حادثه 11 سپتامبر بسته شده بوده و پس از 17 سال بازگشایی شده، سخن خواهیم گفت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همراه با الفبای سفر از ایستگاه مترویی که در پی حادثه 11 سپتامبر بسته شده بوده و پس از 17 سال بازگشایی شده، سخن خواهیم گفت.

بازگشایی مجددا ایستگاه کورتلند استریت

 با اینکه ۱۷ سال از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر می گذرد، اما نیویورک کماکان در حال بازسازی مناطقی است که در این حادثه آسیب دیده است، در حال حاضر نیز نوبت به ایستگاه مترویی رسیده که در آن روز زیر آوار برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی دفن شد. پس از 17 سال اکنون این ایستگاه مترو بازسازی شد.

ایستگاه کورتلند استریت (Cortlandt Street) در پی حادثه 11 سپتامبر و فرو ریختن برج‌های دوقلو در سال ۲۰۰۱، قسمتی از آن زیر ویرانه‌های برج‌ها دفن و به صورت کامل تعطیل شد.این ایستگاه در خط شماره ۱ متر قرار دارد و بازسازی آن تا موقعی که بازسازی برج‌های اطراف آن در حال انجام بود، به تاخیر افتاده بود. بازسازی مجددا این ایستگاه که نام آن اکنون WTC Cortlandt است، در سال  ۲۰۱۵ با بودجه‌ی به میزان ۱۸ میلیون دلار آغاز گشت.

در طرح جدیدی که برای این ایستگاه در نظر گرفته شده، ستون‌های کمتری وجود دارد و چندین پلت فرم برای افزایش قابلیت انجام مانور در آن ایجاد شده است، به خصوص برای افراد معلول که از ویلچیر یا اسکوترهای موتوری استفاده می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های مهمی که به ایستگاه جدید افزوده شده است، دیوار جدیدی است که دارای جملاتی از اعلامیه استقلال ۱۷۷۶ و اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد ۱۹۴۸ است.

متروی نیویورک در اکانت رسمی توییتر خود ابراز کرده است:
ایستگاه جدید «WTC Cortlandt» در خط۱، اکنون به صورت کامل بازگشایی شده و در دسترس عمومی قرار دارد. در این ایستگاه برای راحتی بیشتر مسافران، ستون‌های کمتری ساخته شده است و همچنین یک سیستم تهویه‌ی هوا نیز برای خنک نگه داشتن ایستگاه در روزهای گرم سال وجود دارد.نام جدید ایستگاه، بیان کننده موقعیت مکانی آن در مرکزی‌ترین نقطه‌ی مرکز تجارت جهانی (World Trade Center)  و نیز خیابان کورتلند Cortlandt بوده که در هنگام شروع به کار متروی ۱ در جولای ۱۹۱۸ دقیقا در بالای ایستگاه قرار داشت.

در طول مراحل ساخت مرکز تجارت جهانی در اواخر دهه‌ی۱۹۶۰، این خیابان تخریب شد. بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، پروژه‌های بازسازی بزرگ و مهمی در منطقه‌ی «لاور منهتن» (Lower Manhattan) اجرا شد تا این منطقه به عنوان یک منطقه‌ی تجاری، مقصد گردشگری و قطب حمل و نقلی نیویورک معرفی شود. ایستگاه جدید امکان بازدید از موزه‌ی ملی یادبود ۱۱ سپتامبر (National September 11 Memorial & Museum) و پارک یادبود این حادثه، پارک آزادی (Liberty Park) که در فاصله‌ی چند متری از ایستگاه قرار دارند را فراهم می کند.

برای اطلاع از رزرو آنلاین تورهای مسافرتی، الفبای سفر را دنبال کنید.

ایستگاه مترو نیویورک -الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt