پشت بامهای سبز رنگ جادویی اسکاندیناوی

پشت بامهای سبز رنگ جادویی اسکاندیناوی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 شهریور ، 1397

پشت بامهای سبز رنگ جادویی اسکاندیناوی

الفبای سفر قصد دارد در مورد خانه های با بامهای سبز در اسکاندیناوی شما را آشنا کند. سقفهای زیبا و سبز رنگ که علاوه بر زیبایی مزایای مفید نیز دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

الفبای سفر قصد دارد در مورد خانه هایی با بامهای سبز در اسکاندیناوی شما را آشنا کند. سقفهای زیبا و سبز رنگ که علاوه بر زیبایی مزایای مفید نیز دارد.

 خانه های اسکاندیناوی با پشت بام سبز رنگ

شاید بامهای سبز یک پدیده ای جدید و جالب در اکثر کشورها باشند، اما مردم اسکاندیناوی سالهاست که در پشت بامهای خانه های خود، سبزیجات و گیاهان سبز می کارند. بعضی از سقفها علاوه بر علف و سبزه دارای گل نیز هستند که با تلفیق آنها، سقفی جذاب و با طراوت خلق می کند و فضای داخل خانه را تازه و دلنشین می کند.از مزایای بامهای سبز می توان به حفظ دما در محل سکونت، تثبیت دمای محیط خانه ها، جذب آب باران و کاهش هزینه های گرمایش در زمستان و کاهش هزینه های تهویه در تابستان اشاره کرد.

 ایجاد این پشت بامهای سرسبز در اسکاندیناوی به یک سنت کهن تبدیل شده است و نکته مهم آنکه این شکل از خانه ها به حریم طبیعت آسیبی ایجاد نمی کند. در مورد تاریخچه این پشت بامها در اسکاندیناوی می توان گفت که در قرون وسطی، بیشتر خانه ها دارای سقف چمنی بوده و تا اوایل قرن 18 اکثرا آنها دارای جنبه جهانی بودند. از سال 2000 هر ساله، به بهترین پروژه بام سبز در منطقه از طرف هیات موسسه بام سبز اسکاندیناوی  جایزه تعلق می گیرد.

خانه های اسکاندیناوی با پشت بام سبز رنگ-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt