مشکل سازی فضای مجازی برای برخی مکانهای گردشگری

مشکل سازی فضای مجازی برای برخی مکانهای گردشگری

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

مشکل سازی فضای مجازی برای برخی مکانهای گردشگری

برخی از مکانهای گردشگری در دنیا که ناشناس بوده اند، توسط فضای مجازی به شهرت رسیده اند که از یک سو باعث رونق اقتصادی آن منطقه اما از سوی دیگر باعث سیل هجوم توریستها برای بازدید آنها شده و مشکلاتی را برای آن محل ایجاد کرده اند. با الفبای سفر با این مکانها آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

زمانی که در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام به تماشای عکس مکانهای مختلف می پردازید با زیبایی و شگفتی جاهای دیدنی در سراسر دنیا آشنا می شوید. برخی از این مکانهای گردشگری که ناشناس بوده، توسط  فضای مجازی به شهرت رسیده اند که از یک سو باعث رونق اقتصادی آن منطقه شده اما از سوی دیگر باعث سیل هجوم توریستها برای بازدید آنها شده و مشکلاتی را برای آن منطقه ایجاد کرده اند. با الفبای سفر با این مکانها آشنا خواهید شد.

1.ایسلند Iceland

ایسلند در طی چند سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر بازدید کنندگان بوده است و دلیل مهم آن این بود که ایسلند محل فیلم برداری فیلم پر طرفدار Game of Thrones بوده که جمعیت چشمگیری از توریستها برای عکس گرفتن از طبیعت بی نظیر ایسلند و اشتراک گذاری در اینستاگرم به سوی این منطقه روانه شدند.

تعداد توریستهای که از این منطقه بازدید کرده اند در بین سالهای 2011 تا 2015 از حدود 500 هزار نفر به یک میلیون نفر رسیده و در سال 2016 تعداد آمریکاهیهای که از این محل بازدید کرده اند از میزان جمعیت ایسلند بیشتر بوده است! یک سیاستمدار محلی به دلیل هجوم بیش از اندازه توریستها به این محل، ابراز نارضایتی کرده است. در حالیکه وجود این توریستها باعث رشد اقتصادی شده اما میزان قیمتها برای ساکنین این منطقه افزایش یافته است و از سوی دیگر نیز مردم محلی برای نابودی اکوسیستم توسط گردشگران به مقامات شکایت کرده اند.

ایسلند -الفبای سفر

2.کوبا Cuba

طبق گزارش وزارت گردشگری کوبا، چهار میلیون بازدید کننده در سال 2016 به کوبا سفر کرده اند که 13% افزایش نسبت به سال قبل داشته است. نیویورک تایمز در دسامبر 2016 گزارش داد که رونق گردشگری پیامدهای برای ساکنان این کشور داشته است. افزایش تعداد بازدیدکنندگان به کمبود مواد غذایی منجر شده است و میزان اقلام غذایی برای مردم محلی به حداقل رسیده است.

هتل ها و رستوران های محلی برای پذیرایی از میهمانان، به طور عمده مواد غذایی را خریداری می کنند و این کار باعث کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت برای ساکنین شده است. این وضعیت توسط دولت کوبا بسیار مورد توجه قرار گرفته و به گفته نیویورک تایمز، این کار فروشندگان را تشویق می کند تا محصولات را در بازار سیاه با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

کوبا-الفبای سفر

3.نیوزلند New Zealand

نیوزلند نیز مانند ایسلند به دلیل اینکه محل فیلم برداری دو فیلم مشهور The Lord of the Rings" و "The Hobbit بوده و به علت طبیعت حیرت انگیزش بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفت.
گردشگری بخش مهمی از اقتصاد نیوزیلند است به طوری که هر ساله 9.7 میلیارد دلار به تولید داخلی کشور کمک می کند و 7.5 درصد از افراد نیز در این زمینه استخدام می شوند.

اما ساکنین نیوزلند از توریستها گله مند هستند چرا که آنها به حفظ محیط زیست توجه نمی کنند. این کشور دارای زیر ساختهای کافی برای جمع آوری زباله هایی که توسط توریست ها تولید می شود نیست، همچنین طبق گزارش بلومبرگ، کمبود هتل و نبود پارکینگ کافی و توالت عمومی در این منطقه وجود دارد.


نیوزلند-الفبای سفر

4.سانتورینی یونان Santorini, Greece

سانتورینی از جزایر معروف کشور یونان با خانه های سفید با سقف های آبی رنگ که مشرف به دریای اژه هستند شناخته شده است که این مکان دیدنی برای اشتراک گذاری عکس در صفحات اینستاگرام و وبلاگ به فضای ایده آل برای توریستها تبدیل گشته است.
در سال 2015، در یک روز تابستانی حدود 1000 نفر از کشتی های کروز سانتورینی بازدید کردند. علاوه بر آن، ساحل و مناظر خیره کننده این منطقه، تصاویر فوق العاده از غروب خورشید، آتش فشان پر ابهت گردشگران زیادی را برای بازدید و عکاسی به سمت این محل جذب کرده است.

سانتورینی یونان -الفبای سفر

5. ماچو پیچو، پرو Macchu Pichu, Peru

 میزان محبوبیت و تعداد گردشگران این شهر به میزانی است که مکوچو پیکو توسط مقامات پرو و یونسکو دارای محدودیت 2500 بازدید کننده در روز است. بر اساس گزارش وزارت تجارت و گردشگری پرو، این میزان از سال 2011 تاکنون بیش از این بوده است و تنها در سال 2015 نزدیک به 1.3 میلیون از این محل بازدید کرده اند.
تخریب آثار باستانی بدست برخی از توریستها باعث شده تا دولت پرو برنامه ای برای کاهش تعداد بازدید کنندگان در نظر بگیرد تا میزان آنها را به حداقل برساند. در طرح جدید که تا سال 2019 اجرا می شود، گردشگران برای بازدید نیاز به راهنمایی دارند تا برای حفاظت از آثار باستانی، تنها از مسیرهای تعیین شده عبور کنند.

اچو پیچو، پرو-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt