حقایق عجیب برخی از کشورها

حقایق عجیب برخی از کشورها

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 مهر ، 1397

حقایق عجیب برخی از کشورها

در دنیا 197 کشور وجود دارد و هر کدام تاریخ و فرهنگ و اسراسر خاصی در خود نهفته است .برخی از کشورها هستند که حقایق عجیبی در مورد آنها وجود دارد که حتما از دانستن آنها تعجب خواهید کرد با الفبای سفر همراه باشید تا با این کشورها و حقیقیت های تعجب بر انگیزشان آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در دنیا 197 کشور وجود دارد و هر کدام تاریخ و فرهنگ و حکومت ها و سلطنت ها و یا حتی اسرار منحصر به فردی در خود نهفته است. برخی از کشورها هستند که حقایق عجیبی در مورد آنها وجود دارد که حتما از دانستن آنها تعجب خواهید کرد. با الفبای سفر همراه باشید تا با  این کشورها و حقیقیت های تعجب بر انگیزشان آشنا شوید.

هند: متنوع ترین کشور دنیا

در هر کشوری اقوام، قومیت و فرهنگهای مختلف و زیادی وجود دارد اما در میان آنها سرزمین کهن و پر جمعیت هند، در همه زمینه ها مانند فرهنگی، اقتصادی، آب و هوایی، نژادی، زبانی، قومی و ملیتی، مذهبی و... داری تنوع بسیار زیادی است و از نظر تنوع از همه کشورها پیشی گرفته است. در سفر با تور مسافرتی هند حتما از این همه تنوع شگفت زده خواهید شد!

هند متنوع ترین کشور دنیا-الفبای سفر

مالدیو :جزایری با بیشترین احتمال ناپدید شدن در زیر امواج دریا

با توجه به قضیه گرم شدن کره زمین و آب شدن یخ ها و بالا رفتن سطح آب دریاها، مالدیو جزیره ای است که ارتفاع آن با سطح دریا تنها ۱٫۸ متر است! بر این اساس، احتمال فرو رفتن و ناپدید شدن این جزیره در میان دریا بسیار رعب آور است و با توجه به این میزان ارتفاع، مالدیو پایین ترین مکان بر روی کره زمین محسوب می شود!

نارو: بیشترین جمعیت دارای اضافه وزن

چاق ترین کشور دنیا مردم کشور نارو هستند که حدودا 95 درصد مردم این کشور دارای اضافه وزن هستند. با توجه به بررسی های صورت گرفته در مورد نارو، دلیل اضافه وزن و چاقی مفرط مردم این کشور واردات بیش از اندازه فست فود غربی است، اما بنا به دلایلی نیز می توان گفت این علت زیاد هم منطقی نیست.

کانادا: کشوری با بیشترین تعداد دریاچه در دنیا

کانادا رکورد دار بیشتر تعداد دریاچه در کشور خود است.  بیش از 3 میلیون دریاچه و بیش تر از 6 درصد دریاچه های دنیا در کانادا وجود دارد. به عبارت دیگر ۹% قلمروی کانادایی را آب تازه را تشکیل می دهد.


دریاچه کانادا-الفبای سفر

عربستان:کشوری بدون رودخانه

اگر با تور دبی به این کشور سفر کرده اید از وجود بیابان های زیاد آن مطلع هستید، اما حتما تعجب می کنید که بدانید در میان کشورهای عربی، این عربستان صعودی است که با وجود وسعت زیادش در آن هیچ رودخانه ای وجود ندارد! بله این حقیقت است و برایتان این سوال پیش می آید که عربستان چگونه آب کشور خود را تامین می کند؟ در پاسخ باید گفت که آب این کشور از راه گیاهان آب شیرین کن و یا مخزن های زیر زمینی تامین می شود.

نیجریه:بیشترین جمعیت جوان دنیا

میزان شاخص آمار گیری جمعیت جوان یک کشور، افراد زیر 15 سال است، با تکیه بر این قضیه جوان ترین و کم سن ترین مردم دنیا در کشور نیجریه هستند. نکته جالب تر این که نصف بیشتر مردم این کشور کسانی هستند که تازه به سن بلوغ رسیده اند!

سنگاپور: بزرگترین کشور بدون مزرعه

جوامعی کوچکی در دنیا هستند که اقتصاد آنها بر پایه کشاورزی نیست. در کشور مدرن و امروزی سنگاپور، هیچ مزرعه ای وجود ندارد و به عبارتی  دیگر اقتصاد این کشور از راهی به غیر از راه کشاورزی تامین می شود.

لیبی: کشور صحراها

در اکثر کشورها بیابان و صحرا وجود دارد ولی در این میان، کشور لیبی سراسر پوشیده از صحرا است و می توان گفت بیش از 99 درصد آن توسط صحرا احاطه شده به طوری که در برخی مناطق آن حتی در چندین دهه متعدد هیچ  بارانی نباریده است!

بیابان لیبی-الفبای سفر

سومالی: ملتی با حداقل صلح و آرامش در دنیا

با وجود اینکه در سال های اخیر نا آرام ترین کشور جهان عراق محسوب می شده اما با توجه به فهرست صلح جهانی، سومالی در این فهرست از عراق پیشی گرفته و رتبه نخست را در این زمینه کسب کرده است!

روسیه: تولید کننده ی بیشترین اکسیژن جهان

سیبری بیش از 25 درصد جنگل های جهان را در خود جای داده و به همین دلیل روسیه بزرگترین کشور تبدیل کننده ی دی اکسید کربن به هوای پاک قابل تنفس تبدیل شده است. در سفر با تور روسیه بهار 97 حتما در جنگل های سرسبز روسیه قدم بزنید و هوای پاک آن محل را تنفس کنید.

جنگلهای روسیه-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt