7غذای معروف چین

7غذای معروف چین

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 فروردین ، 1398

7غذای معروف چین

زمانی که صحبت از غذاهای کشور چین به میان می آید، اکثر ما غذاهای چندش آور را تصور می کنیم.اما چین نیز مانند سایر کشورها غذاهای خوش عطر و طعم نیز دارد که ارزش امتحان کردن را دارد. همراه با الفبای سفر به شما چند غذای اشتهاور چینی را معرفی می کنیم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

زمانی که صحبت از غذاهای کشور چین به میان می آید، اکثر ما غذاهای چندش آور را تصور می کنیم.اما چین نیز مانند سایر کشورها غذاهای خوش عطر و طعم نیز دارد که ارزش امتحان کردن را دارد. غذاهای چین از تنوع زیادی برخوردار است و با ذائقه غذایی ما متفاوت است و در میان توریستها طرفدارن زیادی دارد. اگر چین را به عنوان مقصد گردشگری و یا سفر تجاری خود در تور چین انتخاب کرده اید همراه با الفبای سفر به شما چند غذای اشتهاآور چینی را معرفی می کنیم تا آنها در سفر خود امتحان کنید.

1.دامپلینگ

این غذای خوشمره که بیشتر در شمال چین طبخ می شود دارای تاریخی کهن 1800 ساله است.  شکل ظاهری آن به پیراشکی شباهت دارد به صورتی که گوشت و سبزی که در روغن تفت داده شده را داخل خمیرهای نازک  قرار دارد و می پیچند و  انداره آن نیز کوچک است.
این غذای محبوب چینی از تنوع زیادی نیز برخوردار است  و در برخی مواقع داخل آن از مرغ، میگو گوشت خوک یا گاو نیز پر می شود که اگر پس از آنکه داخل خمیرها قرار گرفتند، مجددا سرخ شوند بسیار خوش طعم تر می شوند.محبوبیت دامپلینگ ها به حدی است که در هنگام شب سال نو چینی از جمله غذاهای اصلی نیز به شمار می آیند.

غذای دامپلینگ چین-الفبای سفر

2. ماشی سرخ شده

یکی دیگر از غذاهای لذیذ چینی که البته چرب هم است ماشی سرخ شده است که علاقه مندان زیادی نیز دارد. مواد اولیه این غذاها نودل و یا برنج است که پس از پختن آنها به آن شکر اضافه می کنند که طعم شیرین و ویژه ای به خود می گیرد.

در برخی رستوران ها به آن مقداری سبزیجات اضافه می کنند که ابتدا آن را به طور مجزا سرخ می کنند و سپس سبزی به اضافه می کنند که این سبزی ترش مزه است تا پس از ترکیب آن طعم خاص و خوبی به نودل بدهد. حتما این غذاهای محبوب را در سفر تور ارزان چین امتحان کنید تا طعم متفاوت از نودل را تجربه کنید.

ماشی سرخ شده چین-الفبای سفر

3.مرغ گنگ بائو

این غذا یک نوع مرغ کبابی تند است که محبویت زیادی در کشور چین دارد. مرغ گنگ بائو را پس از تکه تکه کردن کباب می کنند سپس، سیب زمینی، ذرت و سیر و در برخی موارد سبزی مخصوص به آن اضافه می کنند. این مرغ کبابی خوش طعم و اشتها آور با آجیل های مختلف به ویژه بادام زمینی نیز ترکیب می شود که مزه منحصر به فردی پیدا می کند.

در طبخ این غذا نیز از سس شیرین مخصوصی اضافه می شود که به لذیذ بودن آن می افزاید، همچنین برای پخت آن از مواد غذایی تازه استفاده می شود که خوردن آن هر گردشگر تور پکن شانگهای را وسوسه می کند.

مرغ گنگ بائو چین-الفبای سفر

 4.وانتان

بین سال های ۶۱۸ تا ۹۰۷ میلادی از زمان فرمان روایی تانگ و سخت شدن وضعیت معیشتی چینی ها خوردن غذاهای ساده و مخصوص فصل زمستان در میان مردم تبدیل به یک عادت شد. وانتان نیز یک خوراک ساده است که مانند رشته های شکل دار است که در آب جوشانده می شود و به تورتلینی ایتالیایی شباهت دارد.
 به نوعی دیگر می توان گفت که وانتان غذاهای ترکیبی از سوپ و دامپلینگ است که بسیار محبوب و  خوشمزه است. امروزه تا حدی شکل طبخ آن عوض شده و گوشت یا میگو هم در موقع طبخ به آن اضافه می شود. این غذای ارازن قیمت و لذیذ تقریبا در کل چین یافته می شود.

غذای وانتان چینی-الفبای سفر

 5.کائو رو

این غذاهای سنتی و لذیذ از غذاهای خیابانی محسوب می شود اما در مراسم ها نیز به عنوان غذای مهم سرو می شود. اگر قصد دارید این غذای خوشمزه را امتحان کنید به شما پیشنهاد می کنیم آن ها را از چرخ دستی های محلی تهیه کنید تا طعم اصلی و خاص آن را حس کنید.

کائو شبیه به کباب تابه ای ایرانی است و تفاوت آن در طبخش است که به صورت سیخ های چوبی کباب می شوند. برای طبخ کردن آن گوشت گاو و گوسفند و یا گاهی مرغ چرخ شده را بر روی زغال قرار می دهند و همین کار باعث خوش طعم و لذیذ شدن آن می شود.

غذای کائو رو چینی-الفبای سفر

6. اسپرینگ رول

اسپرینگ رول غذاهای محبوب چینی در تابستان و بهار طبخ می شود و به معنی رولت های بهاری است. طبخ  این غذا به شکلی است که گوشت و انواع سبزیجات معطر را داخل خمیرهای مخصوصی قرار می دهند و به آنها نمک و فلفل اضافه کرده و داخل روغن سرخ می کنند.

اسپرینگ رول های تا زمانی که به رنگ طلایی در بیایند سرخ می شوند و البته اندازه آنها نیز کوچک است و باید 3 یا 4 عدد برای سیر شدن سفارش دهید چرا که به اندازه یک انگشت هستند. امتحان کردن این غذای  محبوب چینی را از دست ندهید.

غذای اسپرینگ رول چینی-الفبای سفر

7.چومین

تا جایی که مطلع هستید رشته فرنگی و نودل از غذاهای رایج و بسیار پرطرفدار در چین است. چومین یک نوع رشته فرنگی است که برای پختش آن را سرخ می کنند.پس از سرخ کردن رشته فرنگی ها به آن مرغ، گوشت گاو، میگو، یا گوشت خوک، پیاز و کرفس اضافه می کنند که با این کار طعم فوق العاده ای به خود می گیرد. ابتدا رشته فرنگی ها را در آب جوشانده و سپس سایر مواد مذکور را که به صورت جداگانه سرخ کرده و پس از نرم شدن و پخته شدن رشته فرنگها آن را با گوشت و کرفس سرخ شده، مجددا سرخ می کنند و داخل ظروف مخصوصی سرو می کنند.


چومین چینی-الفبای سفر



6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt