آشنایی با چند ماجراجویی پرطرفدار دنیا

آشنایی با چند ماجراجویی پرطرفدار دنیا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

آشنایی با چند ماجراجویی پرطرفدار دنیا

گردشگران در سفرها به دنبال ماجراجویی و کسب تجربه های جدید هستند که با وجود دشوار بودن طرفدارن زیادی دارد و افراد برای انجام آن حاضر به ریسک هستند.برخی از کشورها هستند که فعالیت های هیجان انگیز در آنها علاقه مندان زیادی دارد با الفبای سفر به تعدای از آنها اشاره می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گردشگران در سفرهای مختلف به دنبال هیجان و ماجراجویی و کسب تجربه های جدید هستند. غواصی در میان آبهای زمردین اقیانوسها، راهپیمایی در کویر های پر فراز و نشیب، فتح قله کوهای مرتفع، چادر زدن در یک جنگل سر سبز و پر درخت، اسکی بر روی برف های سفید پولکی و.. تعدادی از ماجراجویی برخی از گردشگران است که با وجود دشوار بودن طرفدارن زیادی دارد و توریست های زیادی برای انجام آنها حاضر به ریسک کردن هستند. در دنیا نیز برخی از کشورها هستند که فعالیت های عجیب و هیجان انگیز در آنها علاقه مندان زیادی دارد با الفبای سفر به تعدای از آنها اشاره می کنیم.

1.بازدید دهکده هابیتون در نیوزلند

این دهکده در ابتدا برای ساخت فیلم ارباب حلقه ها در سال 1998 ساخته شد.  ساخت دهکده هابیتون از داستان های تالکین الهام گرفته است به طوری که در ماه بیش از 300 هزار نفر از این محل بازدید می کنند. خانه های این  دهکده مشابه به محل زندگی کوتوله ها ساخته شده که آن را بسیار متفاوت و منحصر به کرده است. دهکده هابیتون به عنوان یکی از نشانه های ملی نیوزلند نیز محسوب می شود.

دهکده هابیتون در نیوزلند-الفبای سفر

2.تماشای شفق قطبی در سوئد

به پدیده جوی کره زمین که در آن نورهای متحرک و رنگارنگ در هنگام شب در آسمان ظاهر می شود شفق قطبی می گویند. این پدیده بسیار حیرت انگیز و دیدنی است. تماشای آسمان در شب که در آن نورهای سبز و زرد و بنفش ظاهر شده در فضای سرد و برفی که همه جا را در برگرفته  بسیار تجربه لذت بخش و شگفت انگیزی است . بهترین محل ها برای دیدن این پدیده زیبا  پارک ملی آبیسکو و دره تورن است.

شفق قطبی در سوئد-الفبای سفر

3.گشت و گذار در پارک ملی تامان نگارا در مالزی

این پارک ملی در مالزی و در ناحیه ایالت پاهنگ واقع شده و تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز اکوتوریستی آسیا گشته است. انواع حیوانات گوناگون مانند گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی، ببر هند و چینی در این پارک وجود دارد. پلهای معلقی که در جنگل وجود دارند، وجود انواع غارهای اسرار آمیز اطراف و بومی‌نشین‌های منطقه از دیگر شگفتی های و جذابیت های این پارک است. در میان جنگل پارک ملی تامان نگارا رودخانه خروشان تاهان می گذرد که نوعی ماهی کم یاب به نام مالایی زیستگاه آن می باشد. قدم زدن و تماشای طبیعت این محل و انواع ماجراجویی را می توانید در سفر با تور مالزی تجربه کنید.

پارک ملی تامان نگارا در مالزی-الفبای سفر

4.بانجی جامپینگ در دره رودخانه بهوت کوشی

یکی از مرتفع ترین محل های جهان برای تفریح پرهیجان باجی جامپینگ، دره رودخانه بهوت کوشی در کاتماندوی نپال است. طرفدارن آن از ارتفاع 160 متری بر روی این رودخانه توسط محافظ و طناب فنردار می پرند. افرادی که به دنبال ورزش هیجان انگیز هستند و به دنبال محل پر ارتفاعی هستند، می توانند با پرش در رودخانه بهوت کوشی تجربه جدید و هیجان انگیزی داشته باشند.

دره رودخانه بهوت کوشی-الفبای سفر

5.شنا در استخر اینفینیتی در برج مارینا بی سندز سنگاپور

تماشای شهر زیبا و مدرن سنگاپور بر فراز برج آسمان خراش مارینا آن هم در هنگام شنا و استراحت در داخل استخر، یک حس فراموش نشدنی است. این هتل از لوکس ترین هتل های دنیا است و استخر آن نیز در ارتفاع 191 متری پشت بام قرار دارد که در نوع خود بزرگترین استخری که بر فراز بام یک برج قرار گرفته است. معماری برج مارینا از پر چالش ترین و پر هزینه ترین معماری های قرن 21 است. این برج متشکل از سالن همایش، تئاتر، فروشگاه و رستوران و 3 هتل است و این ماجرا جویی و تماشای این شهر زیبا تنها بخشی از جاذبه های گردشگری سنگاپور است.

برج مارینا بی سندز سنگاپور-الفبای سفر

6.فتح قله تیبل در کیپ تاون آفریقای جنوبی

در جنوب غربی آفریقای جنوبی و مشرف بر کیپ تاون و خلیج تیبل رشته کوهای تبیل قرار دارد که فتح قله آن برای هر فرد علاقه مند به کوه نوردی بسیار لذت بخش است. در حدود 330 مسیر کوه نوردی در این محل وجود دارد و همچنین با وجود تله کابین و تماشای مناظر اطراف هر کوهنوردی را مجذوب خود می کند. گیاهان و انواع گل های رنگارنگ مانند ارکیده‌های دیزا، ۲۵۰ گونه گل مروارید و درختان نقره تمامی این منطقه را احاطه کرده اند. این محل همچنین زیستگاه حیواناتی گوناگون نیز مانند بزهای هیمالیایی (Tahr)است.

قله تیبل در کیپ تاون آفریقای جنوبی-الفبای سفر


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt