معرفی  چند منطقه دیدنی ممنوعه!

معرفی چند منطقه دیدنی ممنوعه!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آذر ، 1397

معرفی چند منطقه دیدنی ممنوعه!

در میان تمامی مناطق و جاهای مختلف برای سفر کردن می خواهیم چند منطقه ممنوعه رو به شما معرفی کنیم. مناطقی که نظر گردشگران را به خود جلب کرده ولی اجازه ورود به آن نواحی را ندارند. با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 در میان تمامی مناطق و جاهای مختلف برای سفر کردن می خواهیم چند منطقه ممنوعه رو به شما معرفی کنیم. مناطقی که نظر گردشگران را به خود جلب کرده ولی اجازه ورود به آن نواحی را ندارند. با الفبای سفر همراه باشید.

منطقه ۵۱، نوادا

یکی از این مناطق ممنوعه پایگاه نیروی هوایی ادوارز امریکا است که به نام منطقه ۵۱ شهرت دارد. مدت‌ها تصور می‌شد که این ناحیه مرموز جایی برای آزمایش هواپیماها و سلاح‌های جنگی است درصورتی ‌که طبق شایعات، دولت امریکا در این منطقه مطالعات و آزمایش های بر روی بقایای فضاپیماها و سلاح‌ آدم فضایی‌ها از جمله فضاپیمای که بر اساس شایعات در روزرول نیومکزیکو فرود آمده، انجام می دهد. با اینکه این ناحیه یکی از جاهای مورد توجه  توریست ها است، به شکل سخت ‌گیرانه‌ای از آن محافظت می‌شود. تنها افسران ارشد اجازه ورود به این ناحیه را دارند. مرز هوایی این ناحیه هم نیز از مناطق ممنوعه محسوب می شود و از این مکان با سلاح‌های جنگی و ضد هوایی محافظت می‌شود.

منطقه ۵۱، نوادا-الفبای سفر

غار لاسکوس، فرانسه

این محل حیرت انگیز که در شمال غربی فرانسه قرار دارد مجموعه ای از غارها است. نقاشی های که برروی آن کشیده شده مربوط به دوران پارینه‌سنگی هستند، نقوشی که دارای بیش از 17000 سال قدمت بوده و بیشتر آنها نقاشی حیوانات غول پیکری است که وجود آنها بر اساس کاوش های فسیلی مورد تائید قرار گرفته است. غار لاسکوس از میراث فرهنگی جهانی محسوب می شود، اما به علت شیوع قارچ‌ها از سال 2008 ورود به این محل ممنوع شد. تنها چند روز در ماه محققانی که قصد مطالعه این نقاشی ها را دارند می توانند وارد این محل شوند.

غار لاسکوس، فرانسه-الفبای سفر

آرامگاه کین شی هانگ، چین

آرامگاه شی هانگ اولین امپراطور چین که 210 سال قبل از میلاد درگذشت، در مرکز چین زیر یک تپه مدفون است. این محل از شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی تشکیل شده و این تونل‌ها پر از لوازمی است که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آن‌ها نیاز دارد که شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب،  کارکنان و.. است که همه آنها از جنس سفال هستند.
این مجموعه به ارتش سفالین شهرت دارد. ۲۰۰۰ سرباز سفالین تا کنون در این منطقه کشف شده و طبق نظر کارشناسان تعداد آنها به 8000 تا نیز می رسد. به دلیل احترام به سنت باستانی خاک‌سپاری ، دولت چین حفاری‌ در این ناحیه را ممنوع کرده است و به همین دلیل تصور می شود که این محل تا ابد بدون کشف باقی بماند. در سفر با تور چین بهار97 از این محل بازدید کنید.

آرامگاه کین شی هانگ، چین-الفبای سفر

مقبره بزرگ آیز ، ژاپن

مقبره آیز در شهر اوجی تاچی ژاپن واقع شده است.این مجموعه متشکل از دو مقبره اصلی و ۱۲۵ مقبره فرعی است و به الهه اماترسوا-امیکانی پیشکش شده است. محل آن به قرن سوم تعلق دارد اما هر ۲۰ سال یکبار مقبره و بناها تخریب و بازسازی می‌شود. این کار از اعتقاد خاص مربوط به شینتوها و مرگ و تجدید حیات نشات می گیرد. در سال ۲۰۱۳ برای آخرین بار بناها  مجددا بازسازی شدند.
یکی از مقبره‌های اصلی به ” آینه مقدس” (از دارائی‌های خانواده سلطنتی) تعلق دارد که نام آن یاتا نو کاگامی است. بیرون از بنا به غیر از سقف برخی از مقبره‌ها و چند درخت چیزی پیدا نیست. تنها کشیش اعظم و کشیش جز خاندان سلطنتی حق ورود به این محل را دارند.

مقبره بزرگ آیز ، ژاپن-الفبای سفر


جزیره مارها، برزیل

در فاصله ۳۲ کیلومتری ساحل سائوپائولو در برزیل Ilha da Queimada Grande معروف به جزیره مارها قرار دارد.  یکی از گونه‌های کشنده مار به نام افعی طلایی در این محل زندگی می کنند.زهر این نوع ماه قادر است گوشت بدن انسان را آب کند. در این جزیره بیش از ۴۰۰۰ افعی طلایی زندگی می کنند، به‌ صورتی که یک مار در هر ۵ کیلومتر مربع وجود دارد. به غیر از دانشمندان که سالی یکبار برای مطالعه وارد این محل می شوند، ورود عموم مردم به این ناحیه ممنوع است.


جزیره مارها، برزیل-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt