5 محل مخفی در هواپیما

5 محل مخفی در هواپیما

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مهر ، 1397

5 محل مخفی در هواپیما

تقریبا اکثر افرادی که با هواپیما در سفر هستند در مورد چگونگی سفر و باید ها و نبایدها مطلع هستند. اما در مورد هواپیما و در داخل کابین جاهای مخفی وجود دارد که احتمالا کسی از آنها باخبر نیست. با الفبای سفر از این جاهای پنهان مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تقریبا اکثر افراد و گردشگرانی که با هواپیما با تورهای مختلف در سفر هستند در مورد چگونگی سفر و بایدها و نباید ایمنی پرواز، تکان های هواپیما مطلع هستند. اما در مورد هواپیما و در داخل کابین جاهای مخفی وجود دارد که احتمالا کسی از آنها باخبر نیست. با الفبای سفر از این جاهای پنهان مطلع شوید.

1.مثلث سیاه صندلی

همان طور که می دانید در هواپیما تعداد زیادی پنجره وجود دارد. به طور قطع این پنجره ها تنها برای ایجاد نمای خارجی از هواپیما ساخته نشده اند بلکه آنها از ویژگی های امنیتی پرواز محسوب می شوند. اگر در طول پرواز برای بال های هواپیما و یا موتور و اسلات مشکلی پیش بیاید، کارکنان قادر خواهند بود از پنجره ها به بیرون نگاه کرده و متوجه مشکل شوند. اما ارتباط این پنجره ها با محل های مخفی هواپیما چیست؟ کارکنان این مشکلات را از پنجره هایی که بهترین نما را به بیرون دارد چک می کنند که این صندلی ها با مثلث سیاه کوچک مشخص شده اند .پس اگر در هواپیما صندلی را مشاهده کردید که دارای این مثلث کوچک سیاه بود، آن صندلی بهترین نما و چشم انداز به بال های هواپیما را دارد. تمامی هواپیما ها دارای این صندلی هستند.

مثلث سیاه صندلی هواپیما-الفبای سفر

2.حفره ی خونریزی در پنجره

سوراخ و حفره های در هواپیما برای امنیت جان مسافران وجود دارد! شاید برایتان جالب باشد که دلیل حفره ها در هواپیما چیست و در کجا قرار دارند؟ این حفرها در پنجره های هواپیما ایجاد شده اند و دلیل آن نیز این است که هوای داخل هواپیما فشرده می شود که نقطه هایی لکه مانند بر روی پنجره ایجاد می کنند. پنجره ی داخلی که در هواپیما مشاهده می کنید بیشتر حالت ظاهری دارند و پنجره های وسطی و بیرونی بیشترین بار فشار را متحمل می شوند و به همین علت آنها  را حفره ی خونریزی می نامند. زیرا که بیشترین بار فشار را این پنجره ها تحمل می کنند.

حفره ی خونریزی در پنجره-الفبای سفر

3.اتاق خوابهای مخفی مهمانداران

حتما در ذهنتان این سوال پیش آمده که آیا برای خدمه و مهمان دارها محلی برای استراحت وجود دارد و یا خیر آنها تنها بر روی صندلی ها می نشینند و استراحت می کنند. اما جالب است بدانید که اتاق خواب های مخفی در هواپیما وجود دارد که محل خواب و استراحت کارکنان است. آنها می توانند در این اتاق ها بخوابند، کتاب بخوانند و استراحت کنند.

اتاق خوابهای مخفی مهمانداران در هواپیما-الفبای سفر

4.دکمه ای مخفی دسته صندلی

دسته ی صندلی که در راهرو وجود دارد، تنها یک دسته ی ساده و ثابت بی کاربرد نیست. بر عکس این دسته یک کارایی مفید دارد و آن این است که به شما این امکان را می دهد تا فضای بیشتری در جایتان ایجاد کنید.در زیر دسته صندلی دکمه کوچکی وجود دارد که تقریبا افراد کمی از وجود آن اطلاع دارند. به ویژه این دکمه برای افراد ناتوان ومعلول کاربرد بیشتری دارد و به  آن ها کمک می کند تا بتوانند از جایشان راحت تر بلند شوند.

5.ماسک های متشکل از مواد شیمیایی!

 در ماسک های اکسیژن که در تمام هواپیماهای بزرگ وجود دارد در اصل داخل آنها هیچ اکسیژنی وجود ندارد!  کپسول های اکسیژن به شدت سنگین و پر حجم  هستند و حمل و نقل دائمی آنها برای هواپیما کار دشواری است. در بالای هر صندلی پنلی وجود دارد که متشکل از محفظه ای از مواد شیمیایی است.
زمانی که آتش سوزی می شود اکسیژن آزاد می شود که این مواد مانند پودر سفید رنگ شامل باریوم اکساید، سدیم کلرات و پتاسیم کلرات است که در آتش بازی های مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود اینکه این مواد تا حدودی خطرناک هستند اما در مواقع خطر جان افراد زیادی را نجات داده اند.

ماسک های اکسیژن هواپیما-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt