مواردی که بعد از بازگشت از سفر باید کنار بگذارید

مواردی که بعد از بازگشت از سفر باید کنار بگذارید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 دی ، 1401

مواردی که بعد از بازگشت از سفر باید کنار بگذارید

پس از اینکه به سفر رفته اید و قصد بازگشت دارید حتما چیزهای را همراه خود دارید که برخی از آنها مانند سوغات را با میل خود تهیه کرده اید، اما مواردی هستند که به طور قطع مایل به بردن آن به خانه خود نیستید. با الفبای سفر همراه باشید تا از این موارد آگاه شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پس از اینکه به سفر رفته اید و قصد بازگشت دارید حتما چیزهای را همراه خود دارید که برخی از آنها مانند سوغات را با میل خود تهیه کرده اید که به عنوان یادگاری از کشور مقصد خریداری کرده اید. اما مواردی هستند که به طور قطع مایل به بردن آن به خانه خود نیستید. برخی شامل چیزهای می شوند که اجازه خروج ندارند و برخی دیگر نیز در خانه متوجه وجود آنها خواهید شد. با الفبای سفر همراه باشید تا از این موارد آگاه شوید.

سکه و ارز

 زمان سفر به کشورهای گونان مانند تور گرجستان، سکه و ارز کشورهای مختلف در کشور قابل استفاده نمی باشند. همراه داشتن مقداری دلار در فرودگاه لازم است، اما سکه و ارز و همراه بردن آن به منزل تنها زمانی مفید است که کلکسیونی از آنها داشته باشید در غیر این صورت نگهداری آنها کار بیهوده ای است. در مواقعی که گمان می کنید قصد بازگشت  مجددا به کشور مقصد را دارید کمی ارز را در جایی ذخیره کنید. سازمان های عام المنفعه جهانی نظیر UNICEF نیز محلی هستند که می توانید ارزهایی را که نیاز ندارید برای صرف امور خیریه به آنها اهدا کنید.

سکه و ارز-الفبای سفر

 لهجه ساختگی

برخی از گردشگران هستند که پس از بازگشت از سفر لهجه کشور مقصد را به خود می گیرند. پس از بازگشت از سفر به این نکته توجه داشته باشید که صحبت کردن شما تحت تاثیر لهجه قرار نگرفته باشد.

حشرات و جانوارن موذی

قبل از چمدان بستن و بازگشت از سفر وسایلی که داخل چمدان قرار می دهید را به دقت بررسی کنید. در موقع سفر در نقاط گردشگری و جاذبه های طبیعی و یا هتل ها ممکن است حشرات وارد بارها شما بشوند و به این صورت آنها در آنجا مخفی شده و پس از بازگشت از سفر وارد خانه شما شوند. حتما بعد از باز کردن چمدان ها مجددا تمامی لوازم را وارسی کنید تا جانور و حشره موذی در بار شما پنهان نشده باشد.

میکروب و ویروس

میکروب ها و ویروس ها هم از مواردی هستند که ممکن وارد بدن شما شوند و بیمارتان کنند و یا در لباس و لوازم شما بوده و هنگام بستن بار آنها را وارد چمدان و سپس خانه خود کنید. در موقع سفر به کشورهای گوناگون مانند سفر به استانبول در نوروز از رفتن به مکان های آلوده خود داری کنید و از ارتباط با افرادی که حامل ویروس هستند اجتناب کنید.
پس از باز کردن چمدان ها در منزل تمام لباس ها، وسایل و حتی چمدان خود را بشوید. از شوینده های باکتریال و ضد عفونی کننده برای تمیز کردن برخی لوازم استفاده کنید. قرار داردن لوازم در مقابل نور خورشید و یا دمای صفر درجه نیز راه حل دیگر برای از بین بردن میکروب ها می باشد.

لوازم غیر ضروری

لوازم غیر ضروری و کهنه را  که در طول سفر در چمدان قرار داده اید و مورد استفاده نیستند را دور بیاندازید. لوازم سفر و مسواک مسافرتی قدیمی که تنها در منزل فضا اشغال می کنند را نگه ندارید. اگر وسایلی  در سفر های مختلف مانند تور صربستان لحظه آخری همراه دارید که مورد استفاده شما نیستند ولی به درد افراد دیگر می خورند آنها را می توانید در  برخی از هتل های زنجیره ای و پارک های موضوعی اهدا کنید.

لوازم غیر قانونی

در تمامی کشورها برای خروج کالاها قوانین مختلف وجود دارد. اکثر کشورها اجازه خروج لوازم عتیقه و میراث فرهنگی را نمی دهند. بهتر است قبل از خرید اشیای عتیقه، از قوانین خروج کالا در آن کشور مطلع شوید.
به طور نمونه ممنوع بودن  ورود لوازم نوک یا لبه تیز مانند ناخن گیر، چاقو، سوهان ناخن، و کلیه مایعات شامل ژل ها، خمیرها، کرم ها، هرگونه بسته های فشرده مانند خمیردندان، ژل مو، نوشیدنی ها، عطر، به داخل کابین هواپیما و یا خروج پسته، مغز پسته، خشکبار و زعفران برای مسافران ایرانی  که عازم  به کشور های  عراق، سوریه، عربستان هستند. خروج زیور آلات نیز تنها تا میزان ۱۵۰ گرم از انواع مصنوعات طلا مجاز خواهد بود.

لوازم غیر قانونی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt