4 توصیه در سفر به ارمنستان

4 توصیه در سفر به ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 مهر ، 1397

4 توصیه در سفر به ارمنستان

ارمنستان کشور با قدمت 4500 ساله با فرهنگ غنی یک انتخاب جذاب برای سفر کردن است. اگر برای سفر خود ارمنستان را برگزیده اید ما به شما چند توصیه ارائه می کنیم تا راحت تر مسافرت خود را آغاز کنید. الفبای سفر را همراهی کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ارمنستان کشور با قدمت 4500 ساله با فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان ، طبیعت کوهستانی و مناظر زیبای که در خود نهفته یک انتخاب جذاب برای سفر کردن و کشف زیبایی و جذابیت های جدید است. اگر برای سفر خود  با تور از میان کشورهای مختلف کشور ارمنستان را برگزیده اید و چمدان های خود را بسته اید تا خاطرات فراموش نشدنی برای خود بسازید، ما به شما چند توصیه ارائه می کنیم تا راحت تر و آگاه تر مسافرت خود را آغاز کنید. الفبای سفر را همراهی کنید.

1.زمان و فصل مناسب سفر به ارمنستان

برای سفر به کشورهای مختلف در فصول گوناگون علاقه و تفریحات هر فردی متفاوت است. به طور مثال زمستان برای کسانی که به اسکی علاقه مند هستند مناسب و برای طرفدارن ورزشهای آبی به طور قطع تابستان زمان خوبی برای مسافرت است. فصل تابستان ارمنستان هوا گرم و خشک است و در برخی اوقات نیز باران می بارد و دمای هوا بین 18 تا 35 درجه نیز متغیر است که در شب نیاز به لباس گرم پیدا می کنید. زمستان نیز هوا گاهی با بارش برف همراه است و در دمای هوا به صورت میانگین بین 2 تا منفی 10 درجه می باشد. اما در ایروان پایتخت ارمنستان هوا زیاد سرد نمی شود.
بهار و پاییز هوا به بهترین حد خود می رسد.  برخی روزها کمی بارانی است و در طول روز نیز هوا گرم و البته مطلوب است. 

2.مناطق دیدنی ایروان ارمنستان

برای علاقه مندان به تاریخ ، این کشور دارای جاذبه های تاریخی و باستان زیادی است که هر کدام در نوع خود کم نظیر و خاص هستند. مانند کلیساها و صومعه ها و موزه ارمنستان وآثار سنگی گوناگون مانند صلیب نیز که بسیار دیدنی است.  از میان جاهای دیدنی ارمنستام صومعه Khor Virap در کوه‌های آرارات ، Geghardبا معماری فوق العاده، Tatevاز نمونه های بی نظیر معماری قرون وسطایی و همچنین Haghpat و Sanahinکه جزو لیست آثار یونسکو هستند، بازدید کنید.

پس از آثار دیدنی و کهن ارمنستان، طبیعت زیبای آن بسیار تماشایی است مناظر کوهستانی؛ جنگل ها، صخرها  و دریاچه ها ی زیبا به ویژه دریاچه سوان بسیار خیره کننده است. روستای  Jermuk محلی دنج برای استراحت و همچنین آب درمانی می باشد.
حتما غذاهای ارمنی را امتحان کنید و از طعم خوراکی های گوناگون و رنگارنگ  مانند دلمه، کباب و غذاهای ملی لذت ببرید. تماشای تئاتر باله و اپرا را نیز از دست ندهید.

مناطق دیدنی ایروان ارمنستان-الفبای سفر

3.ماجراجویی در ارمنستان

از جمله ماجراجویی های که در تور ارزان ایروان می توانید انجام دهید، با توجه به کوههای زیبایی که در این کشور وجود دارد، پاراگلایدر، کوهنوردی، اسکی، اسنوبرد، صخره ‌نوردی، کوهپیمایی بسیار هیجان می باشد. Tsakhkadzor نیز یک تفریگاه معروف برای اسکی و لذت بردن از این ورزش است.
روستای Covagyughدر کنار دریاچه سوان محلی مناسب برای علاقه مندان پاراگلایدر و کوه آراگاتس برای کوهپیمایی جای فوق العاده ای است.

کوه های ارمنستان-الفبای سفر

4.سوغات ارمنستان

از ارمنستان به عنوان یادگاری و یا سوغات چیزهای گوناگون و متنوعی را می تواند خریداری کنید. که از معروفترن آن  می‌توان  فرش، دودَک Duduk نوعی نِی برای نواختن موسیقی است و جواهرات را نام برد.برای تهیه سوغاتی دست‌ فروشی‌های آخر هفته اکه با نام Vernissageشهرت دارند محلی است برای خرید لوازمی مانند نقاشی‌ها، وسایل چوبی، ابزار‌های موسیقی، سوغاتی‌های ملی، ، لباس، سنگ‌های قیمتی و..
از دیگر سوغات ارمنستان شیرینی‌ها و میوه‌های خشک را می توان نام برد که برای خرید موارد این چنینی باید به فروشگاه معروف GUM مراجعه کنید.

سوغات ارمنستان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt