5عادت نادرست قبل از سفر

5عادت نادرست قبل از سفر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مهر ، 1397

5 عادت نادرست قبل از سفر

وقتی که قصد سفر دارید، برخی از افراد هستند که عادت نادرستی قبل و در طول سفر خود دارند، این عادت ها چه هستند و چگونه سعی کنیم آنها را بر طرف کنیم؟ الفبای سفر آنها را برای شما شرح می دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وقتی که قصد سفر دارید در ذهن خود مسیرهای مختلف در نظر می گیرید.پس از انتخاب مسیر چمدان های خود را می بندید و خود را آماده سفر و کشف لذت های جدید می کنید. اما خوب برخی هستند که عادت نادرستی قبل و در طول سفر خود دارند، این عادت ها چه هستند و چگونه سعی کنیم آنها را بر طرف کنیم؟ الفبای سفر آنها را برای شما شرح می دهد.

1.یاد نگرفتن لغات اولیه کشور مقصد

برای سفر به یک شهر اگر کلمات اولیه مانند "سلام"، " خدافظ" ،" ممنون" را یاد بگیرید احساس بهتری خواهید داشت. یاد گیری یک زبان جدید دشوار است و برای سفر کردن زمان زیادی را نیاز دارد. اما یاد گیری چند لغت مهم و کاربردی و روزمره باعث می شود راحت تر  و بهتر با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید.

راه حل:

البته که ابزارهای زیادی برای یاد گیری زبان وجود دارد. اما اگر فرصت یاد گیری را ندارید قبل از سفر خود لغت های مهم کشور مقصد را پیدا کرده و آنها را یاداشت کنید. می توانید آنها را در قسمت یاداشت تلفن همراه خود ذخیره کرده و یا جایی که همیشه جلوی چشمتان باشد قرار دهید. به این صورت می توانید آنها را به خاطر بسپارید.

یاد گیری لغات اولیه کشور مقصد-الفبای سفر

2. رزرو بلیط در آخرین لحظه

ممکن است که منتظر تور لحظه آخری و کاهش قیمت ها باشید اما هر چه زمان بیشتری را صبر کنید گزینه های کمتری را ممکن است پیدا کنید. بهتر است که قبل از سفر تمامی موارد مانند رزرو هواپیما، محل اقامت، تور و .. درنظر بگیرد و آنها را سازماندهی کنید و رزرو بلیط خود را در زمان مناسب انجام داده و آن را به تعویق نیاندازید.


راه حل:

اگر منتظر کاهش قیمت ها هستید و ممکن است با این کار زمان را برای انجام کارهای قبل سفر از دست بدهید، برای خود تقویم درست کرده و برنامه های که قرار است 2 هفته قبل از سفر خود انجام دهید را در آن یادداشت کنید. روز قبل از پرواز را در آن مشخص کنید و بر طبق آن به طور برنامه ریزی شده  به انجام کارهای مورد نظر خود بپردازید.

رزرو بلیط در آخرین لحظه-الفبای سفر

3. نبستن چمدان تا روزهای آخر

ممکن است با چمدان بستن مشکل داشته باشید و تا روزهای آخر از چمدان بستن طفره بروید. برای برخی افراد که درگیر کار و مشغله زیاد هستند، شاید این کار سختی باشد. اما اگر این کار سختی برای شما نیست، قبل از سفر خود چمدانتان را ببنید و آن را به آخرین روزها موکول نکنید.

راه حل:

چند روز قبل از سفر لباسهایتان را از خشکشویی بگیرد و به جای قرار داردن در کمدتان آنها را در چمدان بگذارید. با این کار نه تنها  خیالتان از اینکه لباس های تمیز و مرتب همراه خود می برید راحت است، بلکه با این کار چمدان خود را نیز از لباسهای مورد نظرتان پر می کنید، پس از قرار داردن لباس ها لوازم شخصی و مهم مورد نیاز را خود را لیست کرده و آنها را در چمدان قرار دهید.

نبستن چمدان تا روزهای آخر-الفبای سفر

4. پر کردن چمدان بیش از حد نیاز

ممکن است چمدان خود را بیش از اندازه پر کنید.لوازمی  که شاید مهم نباشد و زیاد به آنها احتیاج نداشته باشید را در آن قرار دهید و در آخر با چمدانی برخورد کنید که در حال انفجار بوده و نمی توانید آن را ببندید. شاید به این قضیه فکر کنید که باید چمدانتان اندازه بار مجاز هواپیما پر کنید اما این کار درستی نیست، تنها لوازم مهم و مورد نیاز را همراه خود ببرید.

راه حل:

یک چمدان کوچک انتخاب کنید. بررسی کنید که سفر شما چند روزه است و تا جایی که ممکن است لوازم غیر ضروری را حذف کنید. لوازم مهم را در ذهن داشته باشید و به اندازه آن چمدان تهیه کنید، با این کار بیش از حد مجاز چمدان خود را پر نمی کنید و هزینه اضافه بار نیز پرداخت نمی کنید.

پر کردن چمدان بیش از حد نیاز-الفبای سفر

5.ولخرجی و ریخت و پاش نکنید

این قضیه برای همه افراد یکسان نیست. برخی از مسافرها در سفر خود پول زیادی خرج می کنند. برخی نیز صرفه جویی می کنند. به طور مثال به جای صرف پول برای وسایل نقلیه عمومی که معمولا در اکثر کشورها هزینه زیادی دارد، پیاده به گشت و گذار می پردازند و به آن جای پول خود را صرف خرید و خوردن خوراکی های خوشمزه می کنند. اما برخی  فراد نیز پول های اضافه خرج می کنند و از یکسری تفریحات لذت بخش باز می مانند.

راه حل:

برای سفرخود بوجه مشخص را کنار بگذارید. با این کار به میزان درست و اندازه خرج می کنید و جلوی خرج های اضافه را می گیرید و در نتیجه احساس بهتری را در طول سفر خود خواهید داشت.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt