قوانین و نکات حمل حیوانات خانگی با هواپیما را بدانید

قوانین و نکات حمل حیوانات خانگی با هواپیما را بدانید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 بهمن ، 1402

قوانین و نکات حمل حیوانات خانگی با هواپیما را بدانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر فکر می کنید در پرواز بعدی خود یک حیوان خانگی همراه دارید، با محدودیت های جدید در پرواز با حیوانات روبرو خواهید شد. در این مطلب قوانین و نکاتی که برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما و همراه داشتن پت ها در سفر با هواپیما را باید رعایت کنید، به گردشگران تور های خارجی معرفی می کنیم.

حیوانات خانگی در صندلی های بیزینس کلاس هواپیما در حمل حیوانات خانگی با هواپیما

دسته بندی حیوانات و محاسبه هزینه حمل حیوانات خانگی با هواپیما

دو نوع حیوان وجود دارد که صاحبانشان می توانند در سفر با هواپیما آن ها را به همراه داشته باشند که البته هزینه های آن ها متفاوت است. برای حیوانات اهلی خانگی، مانند سگ و گربه، هزینه ای متفاوت وجود دارد که در سفر های بین المللی از 75 دلار شروع می شود. به طور موثر، حیوان خانگی به عنوان یک کالای حمل در نظر گرفته می شود و هزینه آن با ضریب هایی در وزن حیوان و وزن قفس آن محاسبه می شود. به منظور حمل پرنده های خانگی، وزن پرنده با قفس در ۴ ضرب می شود تا اضافه بار آن معلوم گردد. برای محاسبه اضافه بار حمل حیوانات خانگی و اهلی، وزن حیوان های خانگی و اهلی با قفس ضربدر ۲ شده تا میزان اضافه بار مشخص گردد. درواقع این هزینه اضافه بار را حتی اگر بار دیگری را همراه نداشته باشید، حتما باید پرداخت کنید. طبق قانون، خطوط هوایی باید به اشخاص معلول اجازه دهند بدون هیچ هزینه ای با حیوان خدمتی خود پرواز کنند. با این حال، برخی از شرکتهای هواپیمایی از پزشک، مستنداتی را درخواست می کنند که نشان می دهد ناتوانی مسافر نیاز به حمایت از حیوان تربیت شده اش دارد.

جا به جایی پت در بار هواپیما برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما

دسته بندی حمل حیوانات

برای حمل پت با هواپیما دو راه دارید، اول اینکه با شرکت هواپیمایی هماهنگ کرده و از امکان همراه داشتن حیوان خانگی خود در کابین هواپیما، مطلع شوید. در صورت موافقت شرکت هواپیمایی قفس مخصوص پرواز پت را تهیه کرده و آن را در کنار خود نگه می دارید. دومین راه سپردن به کارگو برای حمل حیوان خانگی با هواپیما می باشد. در این صورت حیوان خانگی خود را در قفس مخصوص گذاشته و مشخصات تحویل گیرنده را نیز برای تحویل ثبت می کنید. البته توجه داشته باشید، اگر حیوان خانگی تان مریضی خاصی داشته باشد ممکن است شرکت های هواپیمایی از حمل ان خودداری کنند.

پرسنل فرودگاه در حال جا به جایی قفس حیوانات خانگی برای حمل با هواپیما

شرایط و قوانین ورود حیوانات به کشور های مختلف

ورود حیوان به برخی کشورها مانند انگلیستان و استرالیا تنها با طی کردن دوره قرنطینه ممکن است. از زمان ورود پت به قرنطینه تا خروج آن، هزینه غذا های مصرفی به عهده صاحبش می باشد. در صورت همراه داشتن حیوان خانگی برای ورود به انگلیس باید مدارک کامل پزشکی حیوان را همراه داشته باشید. میکروچیپ، شماره‌ میکروچیپ و تاریخ دقیق تزریق، واکسن هاری با مشخصات کامل و تاریخ، تاریخ دقیق واکسیناسیون با جزییات کامل مانند اسم واکسن، شماره سری و تاریخ انقضا، تاریخ واکسیناسیون و تست خون برای اندازه گیری آنتی بادی هاری که ۳۰ روز بعد از تزریق واکسن هاری انجام می‌شود، برای حمل پت با هواپیما الزامی می باشند. آزمایش خون باید به وسیله آزمایشگاه هایی انجام شود که مورد تایید اتحادیه اروپا می باشند. اگر پاسخ آزمایش مشکلی نداشته باشد، پس از گذشت یک دوره سه ماهه حیوان می تواند وارد انگلیس شود.

درمان انگل در سگ ها ۲۴ تا ۱۲۰ ساعت قبل از ورود به فرودگاه مقصد باید انجام شود.
این نکته مهم را در نظر داشته باشید که حمل و نقل حیوانات خانگی با هواپیما باید توسط شرکت هواپیمایی یا شرکت حمل و نقلی انجام شود که تاییدیه AHVLA (Animal Health and Veterinary Laboratories Agency، آژانس آزمایشگاه های بهداشت دام و دامپزشکی) را دارا باشد.
برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما به کشورهایی مانند مالزی یا امارات متحده عربی، گواهی بهداشتی سازمان دامپزشکی و آزمایش تیتر هاری الزامی است.

ترس سگ از واکسیناسیون

استثنائات جدید در برخی شرکت های هواپیمایی

برخی شرکت های هواپیمایی ممکن است قفس مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند. مثلا شرکت هواپیمایی ایران ایر احتمالا این خدمات را دارد. شرکت هواپیمایی قطر نیز قفس مخصوص حمل حیوانات خانگی با هواپیما را در اختیارتان خواهد گذاشت. اگرچه تغییر در سیاست های حمل حیوانات با هواپیما تقریبا جهانی است، اما هر شرکت هواپیمایی دارای قوانین خاص خود است، بنابراین وب سایت آن ایرلاین را بررسی کنید یا مستقیما با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. اگر در حال مسافرت با یک حیوان خانگی هستید که یک گربه یا سگ نیست، باید حتما آن را با شرکت هواپیمایی مورد نظر در میان گذاشته و از شرایط حمل جویا شوید.
نکته مهم: قبل از پرواز به حیوان خود غذای سبک بدهید و قفس آن را ضد عفونی کنید. در نظر داشته باشید اگر پروازتان بیش از 2 ساعت طول می کشد، غذای کافی در دسترس حیوان باشد.

ورود حیوان خانگی به کابین با قفس مخصوص برای حمل با هواپیما

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt