6 نکته برای کسانی که اولین بار با هواپیما سفر می کنند

6 نکته برای کسانی که اولین بار با هواپیما سفر می کنند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مهر ، 1397

6 نکته برای کسانی که اولین بار با هواپیما سفر می کنند

کسانی که برای اولین بار با هواپیما سفر می کنند مسلما سوالات زیادی را در مورد پرواز خود و لوازم مورد نیاز و مدارک مهم و... در ذهن خود دارند؛ برای برطرف شدن بعضی از این سوالات احتمالی با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کسانی که برای اولین بار با هواپیما با تورهای مختلف می کنند مسلما سوالات زیادی را در مورد پرواز خود و لوازم مورد نیاز و مدارک مهم و... در ذهن خود دارند؛ برای برطرف شدن بعضی از این سوالات احتمالی با الفبای سفر همراه باشید.

 1.توجه به وسایل و لوازم خود

پس از تهیه بلیط هواپیما و پاسپورت و سایر مدارک مهم باید به وسایلی که همراه خود به فرودگاه می برید توجه کنید.بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اجازه حمل یک کیف کوچک و یک وسیله شخصی مانند لپ‌تاپ را به مسافران خود می دهند ؛ ولی این امر ممکن است برای هر شرکت هواپیمایی متفاوت باشد و بهتر است ابتدا به وبسایت شرکت مربوطه مراجعه کرده و قوانین آن را مطالعه کنید سپس چمدان های خود را ببندید. برای تعداد و وزن وسایل که همراه دارید، محدودیت‌هایی وجود دارد و ممکن است که برای تعداد اضافی لوازم و وزن زیاد آن، هزینه بیشتری پرداخت کنید. زمان تحویل بار به ماموران از زدن برچسب تحویل بر روی لوازم خود مطمئن شوید . اين برچسب‌ها، رسيد بار و چمدان‌های شما است.

2.حاضر بودن در فرودگاه چند ساعت قبل پرواز

با وجود اینکه در خیلی از موازد ممکن است پرواز ها تاخیر داشته باشند اما بهتر است به موانعی چون ترافیک و.. فکر کنید و چند ساعت زودتر از ساعت پرواز خود در فرودگاه باشید تا با فضای فرودگاه نیز آشنا شوید.

3. اعلام حضور در محل مربوطه

پس از حاضر شدن در فردگاه باید حضور خود را به متصدیان اعلام کنید و بليط خود را برای تعيين شماره صندلی و دريافت كارت سوارشدن به هواپيما به مسئول مربوطه تحويل دهید. پس از كارت سوار شدن به هواپيما و بليط خود محافظت کنید تا گم نشوند . سپس شماره صندلی‌تان را پیدا کرده و طبق راهنمایی‌های متصدی مربوطه عمل کنید.

4. ورود به سالن ترانزیت

بعد از تحويل وسایل و بار همراه و تائيد و كنترل بليط و دريافت كارت سوارشدن به هواپيما یا همان كارت پرواز، باید وارد سالن ترانزيت شوید. در ورودی این سالن بلیط، کارت شناسایی و کارت پروازتان توسط ماموران امنیتی مورد بررسی قرار می گیرند.

5. بازرسی نهایی و سوار هواپیما شدن

مرحله آخر ورود به سالن برای بازرسی نهایی است که تدابیر امنیتی وحفاظتی انجام می‌شود. پس از بازرسی با اعلام شماره پرواز و مقصد برای سوار شدن به هواپیما، شما را برای سوار شدن به اتوبوس و رفتن به باند هواپیما راهنمایی می کنند. درموقع ورود به هواپیما بخشی از کارت پرواز که توسط ماموران کنترل جداشده است را به مهماندار هواپیما نشان داده و آن‌ها شما را به سمت صندلی‌تان راهنمایی  می کنند. بعد از پیدا کردن صندلی خود، طبق راهنمایی‌های مهمانداران عمل کنید.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt