خدمات VIP فرودگاه امام خمینی

خدمات VIP فرودگاه امام خمینی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 اردیبهشت ، 1403

خدمات VIP فرودگاه امام خمینی + قیمت رزرو

خدمات VIP فرودگاه امام خمینی از سرویس‌های ویژه برای افراد سیاسی و چهره‌های بین‌المللی است. در این مقاله با ویژگی های وی آی پی فرودگاه ها آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تصور کنید در حال انتظار در یکی از صف‌های طولانی فرودگاه هستید تا فرایندهای خسته‌کننده تردد از گیت‌ها و سوار شدن به هواپیما را طی کنید و در صندلیتان بنشینید.
در چنین وضعیتی، احتمالاً تنها آرزویی که دارید این است که هرچه زودتر و بدون دردسر به مقصد برسید! اگر همین فرایندها با لوکس‌ترین خدمات و با حداقل زحمت ممکن برایتان انجام می‌شد، چه احساسی داشتید؟
اینجاست که خدمات وی آی پی و سی آی پی فرودگاه وارد عمل می‌شود تا تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت داشته باشید. بیایید ببینیم خدمات VIP فرودگاه امام خمینی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خدمات VIP فرودگاه امام خمینی چیست؟

فرودگاه بین المللی امام خمینی یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران است که در آن، هر دو نوع خدمات VIP و خدمات CIP به مسافران ارائه می‌شود. از مهم‌ترین خدمات VIP فرودگاه امام خمینی می‌توانیم به پذیرایی با تشریفات لوکس، دریافت کارت پرواز به صورت خصوصی، تحویل چمدان و بار به فرودگاه و تدابیر امنیتی ویژه اشاره کنیم. همچنین، دسترسی به لپ‌تاپ و اینترنت در اتاق مخصوص، استفاده از باجه بانکی اختصاصی در سالن VIP و حتی امکان برگزاری جلسات مهم پیش از پرواز در سالن کنفرانس، بخش دیگری از خدمات vip فرودگاه بین المللی امام خمینی به شمار می‌روند.
با این توضیحات، مسافران VIP فرودگاه بین المللی امام خمینی با خیال آسوده و بدون هیچ‏گونه استرسی به کارهای خود می‌رسند و آماده سفر می‌شوند.

تصویری از خدمات وی آی پی فرودگاه امام

تصویری از سالن VIP فرودگاه امام

انواع خدمات VIP فرودگاه امام

خدمات VIP در فرودگاه‌ها به معنای ارائه سطح بالا و بی‌نظیری از خدمات تشریفاتی است که برای مسافرانی با جایگاه سیاسی یا بین‌المللی طراحی شده‌ است. این خدمات شامل موارد زیر هستند:

  • عبور اختصاصی از گیت حراست: این امکان از توقف و انتظار در صف‌های طولانی جلوگیری کرده و فرایند عبور از گیت‌های امنیتی را برای مسافران VIP سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.
  • سالن‌های انتظار VIP: این سالن‌ها با امکانات ویژه مانند مبلمان راحتی، پذیرایی با نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع، دسترسی به اینترنت رایگان و محیطی آرام و اختصاصی از مهمانان استقبال می‌کنند.
  • استقبال و مشایعت تا هواپیما: محافظان فرودگاه از لحظه ورود مسافر VIP تا سوار شدن به هواپیما، او را همراهی و راهنمایی می‌کنند.
  • خدمات حمل چمدان و بار اختصاصی: این خدمات شامل جابجایی بار و چمدان‌های مسافر VIP بدون نیاز به صرف وقت و تلاش شخصی است.
  • تسهیلات ویژه در انجام فرایندهای فرودگاهی: مانند سرعت بخشیدن به فرایندهای گمرکی و امنیتی

خدمات VIP معمولاً برای افرادی با جایگاه‌ ویژه مانند رؤسای جمهور، دیپلمات‌ها، مدیران دولتی، شخصیت‌های بین‌المللی و... طراحی شده‌اند. این خدمات برای مسافران عمومی در دسترس نیستند.

کدام فرودگاه های ایران خدمات وی آی پی دارند؟

فقط فرودگاه امام خمینی خدمات وی آی پی دارد. فرودگاه مهرآباد هم مثل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، خدمات ویژه‌ای را به مسافران خود ارائه می‌دهد؛ اما خدمات vip فرودگاه مهرآباد درواقع همان خدمات CIP است. علاوه‌بر این‌ها فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد، فرودگاه بین‌المللی جزیره کیش، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز و فرودگاه بین‌المللی تبریز خدمات CIP ارائه می‌دهند.

تفاوت خدمات vip و cip فرودگاه امام خمینی

ممکن است برای شما سؤال شده باشد که خدمات وی آپی و سی آپی دقیقاً چه تفاوتی باهم دارند. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که خدمات vip صرفاً برای افراد سیاسی و چهره‌های بین‌المللی در دسترس است. در این نوع خدمات، علاوه‌بر استفاده از تمامی خدمات ‌cip، از تدابیر امنیتی ویژه و دوربین‌های نظارتی دقیق برخوردار می‌شوید و خدمه پرواز و فرودگاه نیز به شکلی بسیار تشریفاتی‌تر از شما استقبال می‌کنند. همچنین پرداخت هزینه خدمات وی آی پی بر عهده ارگان‌های دولتی و سازمان‌هایی است که از شما دعوت کرده‌اند. 
اما خدمات سی آی پی برای عموم مردم در دسترس است؛ مخصوصاً تجار، مدیران شرکت‌ها، ورزشکاران، اشخاص معروف، سالمندان، افرادی که معلولیت جسمی دارند و کلیه اشخاصی که توانایی پرداخت هزینه cip  فرودگاه امام را دارند. همان‌طور که گفتیم، پرداخت هزینه خدمات CIP فرودگاه امام برعهده خود متقاضیان است.

خدمات سی آی پی فرودگاه امام

تصویری از جایگاه تشریفات CIP فرودگاه امام

دریافت اطلاعات درباره خدمات وی آی پی فرودگاه امام از الفبای سفر

دیدید که خدمات VIP  وCIP می‌تواند تجربه سفر شما را مخصوصاً در تور خارجی به کلی متحول کند. اگر متقاضی دریافت خدمات سی آی پی هستید، می‌توانید به‌راحتی از طریق الفبای سفر به این خدمات دسترسی پیدا کنید. کارشناسان ما تمامی کارهای خرید خدمات CIP را برای شما انجام می‌‌دهند و با خیال راحت می‎توانید به مقصد موردنظرتان پرواز کنید.

سؤالات متداول:

1- خدمات VIP چیست؟

در خدمات VIP، مسافر تحت‌نظر دوربین‌های مراقبتی و محافظین شخصی قرار دارد. هزینه خدمات ‌VIP توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی پرداخت می‌شود.

2- کدام فرودگاه‌های ایران خدمات VIP و CIP ارائه می‌دهند؟

در ایران، فقط فرودگاه بین‌المللی امام خمینی خدمات VIP ارائه می‌دهد. همچنین، فرودگاه امام، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد، فرودگاه بین‌المللی جزیره کیش، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز و فرودگاه بین‌المللی تبریز خدمات CIP ارائه می‌دهند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt