ویزای ICT کانادا

ویزای ICT کانادا

ویزای ICT کانادا؛ مهاجرت درون شرکتی به کانادا

یکی از روش‌های منحصربه‌فرد برای مهاجرت به کانادا انتخاب مسیر ویزای ICT کانادا است. ICT به معنای "انتقال درون شرکتی" است و این راهبرد جزو زیرگروه‌های برنامه جابه‌جایی بین‌المللی IMP کانادا محسوب می‌شود. با توجه به برنامه انتقال درون شرکتی کانادا، کسب‌وکارهای چندملیتی که در کانادا شعبه یا شرکت فرعی یا وابسته دارند می‌توانند از طریق اخذ ویزای ICT کانادا کارکنان کلیدی خود را از سایر کشورها به کانادا منتقل کنند.

اگر در یک شرکت بین‌المللی مشغول به کار هستید، ویزای انتقال درون شرکتی کانادا گزینه‌ ایده‌آلی برای مهاجرت به این کشور است. این ویزا به‌ویژه برای مدیران و کارمندان شرکت‌ها طراحی شده و به شما اجازه می‌دهد که همه اعضای خانواده‌تان را نیز همراه خود به کانادا بیاورید.

درباره ویزای ICT کانادا

ویزای ICT، به عنوان یک مسیر مهاجرتی موقت، به شرکت‌های چندملیتی این امکان را می‌دهد که یکی از دفاتر خود را در کانادا تأسیس کنند و به بهترین اعضای تیم خود یا پرسنل کلیدی خود اجازه دهند که با دریافت مجوز کار به کانادا بیایند و در بازارهای کار این کشور فعالیت کنند. برنامه ICT کانادا به شرکت‌های بین‌المللی فرصت می‌دهد تا به طور موقت کارمندان ماهرشان را برای بهبود مدیریت، گسترش صادرات و افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای بین‌المللی به کانادا انتقال دهند.

برای اخذ ویزای کار انتقال درون شرکتی یا ویزای ICT کانادا باید جاب آفر (Transfer Job) داشته باشید؛ اما این ویزا نیازی به مجوز ارزیابی تأثیر بازار کانادا یا به عبارت دیگر مجوز LMIA (Labour Market Impact Assessment) ندارد.

ویزای ict کانادا

مزایای ویزای ICT کانادا

در ادامه تعدادی از مزایای برنامه ویزای انتقال درون شرکتی کانادا ICT را بررسی می‌کنیم:

۱-معافیت از ال‌ام‌آی‌ای: شما نیازی به دریافت مجوز ارزیابی تأثیر بازار کانادا یا LMIA ندارید.

۲- امکان درخواست اقامت دائم: پس از یک سال فعالیت در کانادا می‌توانید درخواست اقامت دائم کشور را ارائه دهید.

۳- همراهی خانواده: همسر شما می‌تواند با مجوز کار آزاد و فرزندان شما با مجوز تحصیلی شما را در کانادا همراهی کنند.

۴- نیاز به زبان انگلیسی: برای این برنامه نیازی به داشتن مهارت بالا در زبان انگلیسی نیست.

۵- انتقال سریع: شما می‌توانید به سرعت شرکت و کارمندان خود را به کانادا منتقل کنید.

۶- تحصیل رایگان برای فرزندان: فرزندان شما می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند.

علاوه بر این مزایا، این برنامه به شما اجازه می‌دهد با بررسی بازار کار کانادا و موفقیت بیزینس شما در این کشور سرمایه‌های خود را به کانادا منتقل کنید.

شرایط ویزای ICT کانادا

برای دریافت ویزای کار درون شرکتی کانادا، هم کارمندان و هم شرکت‌ها باید شرایط و مقررات خاصی را رعایت کنند. در صورتی که یکی از طرفین این شرایط را نادیده بگیرد، ممکن است ویزای کار ICT برای کارمندان خارجی صادر نشود.

شرایط دریافت ویزای ICT برای کارمندان شرکت‌ها

۱- تجربه کاری: کارمندان انتقالی باید در سه سال گذشته حداقل یک سال تجربه کار تمام‌وقت در شرکت خارجی داشته باشند.

۲- انتقال به دفتر کانادایی: کارمندان انتقالی باید برای انجام همان کاری که در کشور خود انجام می‌دادند به دفتر کانادایی اعزام شوند.

۳- عنوان شغلی: عنوان شغلی‌ای که کارمند در کانادا برای آن انتخاب می‌شود باید زیرمجموعه یکی از سه دسته پایین باشد:

  • مدیر اجرایی (Executive): مدیریت شرکت یا بخش مهمی از آن را برعهده داشته باشد.
  • مدیر ارشد (Senior Manager): مدیریت همه یا بخشی از شرکت را برعهده داشته باشد.
  • نیروی کار متخصص (Specialized Knowledge): دانش تخصصی دربارۀ محصولات یا خدمات شرکت یا تخصص بالایی در زمینه فرایندها و سازمان‌دهی داشته باشد.

شرایط دریافت ICT کانادا برای شرکت‌ها

۱- نشانی دفتر کار: نشانی دفتر کار شرکت در کانادا باید مشخص باشد. در موارد استثنایی مانند استارتاپ‌ها ممکن است تا زمانی که دفتری در کانادا اجاره یا خریداری نشده باشد آدرس دیگری معرفی شود.

۲- بیزینس پلن: شرکتی که قصد تأسیس دفتر در کانادا را دارد، باید برنامه‌ای واقع‌بینانه و قابل‌ دفاع در زمینه کسب‌وکار خود داشته باشد تا فعالیت‌های خود را در کانادا توجیه کند.

۳- توان مالی: شرکت باید توان مالی لازم برای آغاز کسب‌وکار در کانادا و پرداخت دستمزد کارکنان را داشته باشد.

۴- مقیاس کار در کانادا: اگر شرکت بخواهد مدیران ارشد خود را به کانادا انتقال دهد، باید نشان دهد که مقیاس کار شرکت در کانادا به حدی بزرگ است که نیاز به کار در سطح مدیریتی داشته باشد.

۵- نقش متخصص: وقتی شرکت‌ها کارمندان متخصص خود را به کانادا انتقال می‌دهند، باید نشان دهند که این کارمندان حتماً در کار تجاری شرکت نقش دارند و فعالیت‌های آن‌ها تحت هدایت مدیر کانادایی شرکت قرار دارد.

انواع ویزا ICT کانادا

برنامه ict کانادا امکان مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار ICT را برای سه دسته از افراد فراهم می‌کند؛ این سه نوع ویزای کار ICT از نوع ویزای اقامت موقت کانادا هستند و یک فرایند مشابه برای اخذ دارند:

ویزای کار مدیران اجرایی

افرادی می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند که مسئولیت مدیریت کل شرکت یا مسئولیت مدیریت بخش مهمی از شرکت را به عهده داشته باشند. این مدیران تحت نظارت کلی مدیران سطوح بالاتر، هیئت‌مدیره یا سهام‌داران شرکت هستند.

ویزای کار مدیران ارشد

افرادی می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند که مسئولیت مدیریت کل شرکت یا مسئولیت مدیریت یک دپارتمان یا یک بخش فرعی از شرکت را برعهده دارند.

ویزای کار نیروهای متخصص

کارمندانی می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند که دانش تخصصی در زمینه محصولات یا خدمات شرکت میزبان و نیز در زمینه کاربردهای آن در بازارهای بین‌المللی داشته باشند.

این سه نوع ویزای کار ICT کانادا فرصت مناسبی برای مهاجرت مدیران و کارمندان متخصص به کانادا ارائه می‌دهند.

ویزای ict کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ویزای ICT کانادا

برای شرکت در برنامه انتقال درون شرکتی کانادا (ICT) باید مدارکی را داشته باشید. در ادامه مدارک لازم برای اخذ ویزای ICT کانادا را بررسی می‌کنیم.

۱- ترجمه شناسنامه فرد متقاضی، همسر و فرزندان زیر 22 سال

۲- ترجمه اسناد ازدواج

۳- ترجمه کارت پایان خدمت

۴- اسکن صفحه اول پاسپورت و صفحات مهردار و ویزادار (پاسپورت جدید و پاسپورت‌های قدیمی)

۵- ترجمه اساسنامه شرکت و جواز کسب

۶- ترجمه لیست بیمه پرسنل و شخص متقاضی از اداره بیمه

۷- ترجمه اسناد ملکی و مالکیت غیرمنقول برای متقاضی و همسر

۸- ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی و همسر

۹- ترجمه اسناد مرتبط با دوره‌های آموزش عالی آزاد فنی‌وحرفه‌ای

۱۰- رزومه تحصیلی و کاری به زبان انگلیسی

۱۱- ترجمه سوابق بیمه

مدارک تخصصی ویزای ICT کانادا

۱- باید اثبات کنید که در حال حاضر به عنوان یک کارمند خارجی در یک شرکت بین‌المللی خارج از کانادا مشغول به کار هستید و قصد ورود به یکی از دفاتر شرکت مادر، شعب یا شرکت‌های وابسته به آن در کانادا را دارید.

۲- باید اسناد و مدارکی ارائه دهید که نشان دهد حداقل در بازۀ یک‌ساله در سه سال گذشته به عنوان یک کارمند تمام‌وقت در یک موقعیت شغلی در شرکت خارج از کانادا کار کرده‌اید.

۳- باید توانایی مدیریتی یا دانش تخصصی ویژه داشته باشید و این توانایی را با اسناد و مدارک مناسب اثبات کنید.

۴- اگر دارای دانش تخصصی هستید، باید نشان دهید که شرکت کانادایی به تخصص شما نیاز دارد.

۵- باید ارتباط بین شرکت کانادایی و شرکت خارجی را اثبات کنید و اسناد مربوط به این ارتباط را ارائه دهید.

مدت زمان بررسی برنامه ict کانادا

معمولاً زمان بررسی درخواست‌های ویزای کار ICT کانادا بین ۲ روز تا ۱۰ هفته طول می‌کشد، اما باید توجه داشته باشید که این مدت زمان ممکن است بسته به شرایط فعلی و شلوغی دفاتر مهاجرت کانادا تغییر کند.

مدت زمان مجوز کار با روش ICT کانادا

مدت اعتبار ویزای کار در برنامه ICT کانادا یک سال است. پس از سپری شدن این مدت شما می‌توانید در پایان سال اول و همچنین در پایان سال‌های بعدی امکان تمدید ویزا را داشته باشید. در فرایند درخواست تمدید ویزا باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهند در طول مدت اعتبار ویزای کار خود برای راه‌اندازی کسب‌وکار تلاش‌های لازم را انجام داده‌اید و می‌توانید آفیسر اداره مهاجرت را قانع کنید که از این ویزا به حداکثر توانمندی استفاده کرده‌اید.

مشاوره برای اخذ ویزای ICT کانادا را به الفبای سفر بسپارید

اگر دوست دارید به کشور کانادا سفر کنید و به دنبال اخذ ویزای ICT کانادا هستید، اصلاً نگران نباشید. آژانس الفبای سفر در کنار شما است تا انجام پروسۀ ویزای کاری شما سریع‌تر انجام شود. کارشناسان حرفه‌ای الفبای سفر به صورت رایگان برای سفر به کانادا و کشورهای اروپایی شما را راهنمایی می‌کنند و با بررسی مدارک به شما می‌گویند شانستان برای دریافت ویزا کانادا چقدر است.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید و شانس خود را برای سفر به کانادا محک بزنید.

 

سؤالات متداول:

۱- ویزای ICT چیست؟

ویزای ICT (Intra-Company Transfer) یک نوع ویزای کاری کانادا است که به کارکنان شرکت‌های بین‌المللی امکان انتقال به شرکت‌های وابسته یا شعب کانادایی شرکت مادر را می‌دهد.

۲- چه کسانی می‌توانند از ویزای ICT کانادا استفاده کنند؟

مدیران اجرایی، مدیران ارشد و کارمندان با دانش تخصصی در شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند برای این ویزا اقدام کنند.

۳- چه مدارکی برای درخواست ویزای ICT کانادا لازم است؟

مدارک مورد نیاز شامل ترجمه شناسنامه، قباله ازدواج، کارت پایان خدمت، پاسپورت، اساسنامه شرکت، لیست بیمه پرسنل، مدارک ملکی، مدارک تحصیلی و رزومه می‌باشند.

۴- چقدر مدت زمان معمول برای بررسی درخواست ویزای ICT است؟

معمولاً مدت زمان بررسی درخواست‌های ویزای ICT بین ۲ روز تا ۱۰ هفته است، اما این زمان تحت تأثیر شرایط و شلوغی اداره مهاجرت کانادا تغییر می‌کند.

۵- آیا می‌توان ویزای ICT کانادا را تمدید کرد؟

بله؛ پس از پایان مدت اعتبار ویزای ICT می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید. برای تمدید ویزا باید نشان دهید که در سال‌های گذشته از ویزای کار خود به‌خوبی استفاده کرده‌اید و کسب‌وکار شرکت در کانادا پیشرفت کرده است.

۶- آیا خانواده‌ام می‌توانند با من به کانادا بیایند؟

بله؛ همسر با مجوز کار آزاد و فرزندان با مجوز تحصیلی می‌توانند شما را همراهی کنند.

۷- آیا برای اخذ ویزای ICT کانادا باید زبان انگلیسی بلد باشم؟

برای ویزای ICT نیازی به زبان انگلیسی با مهارت بالا نیست، اما آشنایی با زبان انگلیسی می‌تواند در ارتقای شرایط شما مفید باشد.

۸- چگونه می‌توانم درخواست ویزای ICT کانادا را ثبت کنم؟

برای ثبت درخواست ویزای ICT کانادا بهتر است با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت و به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید تا فرایند ثبت درخواست و تهیه مدارک را انجام دهید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt