دریاچه زوریخ سوئیس

هرآنچه باید درباره دریاچه زوریخ بدانید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 آذر ، 1402

دریاچه زوریخ سوئیس | امکانات + سرگرمی ها + رستوران ها

دریاچه زوریخ یکی از جاذبه های شهر زوریخ در سوئیس است. برای آشنایی با امکانات این دریاچه و جاذبه‌های اطرافش، این مقاله الفبای سفر را بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر به نقشه سوئیس نگاه کنید، یک لکه آبی‌رنگ هلالی و موزی‌شکل را در آن می‌بینید که در جنوب شرقی شهر زوریخ قرار دارد. بله، شما در حال نگاه کردن به یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا هستید؛ دریاچه زوریخ یا همان Lake Zurich که با قرارگیری در دل کوه‌های آلپ، فضای بی‌نظیری را برای تفریحات آبی، پیاده‌روی و کمپ‌های تابستانی فراهم کرده است.
جالب است بدانید در سواحل زیبای این دریاچه که به سواحل طلایی شهرت دارند، گران‌ترین املاک جهان ساخته شده‌اند. در این مطلب قرار است هرآنچه باید درباره این مکان دیدنی بدانید را با شما در میان بگذاریم. آماده‌اید؟

معرفی دریاچه زوریخ

موقعیت جغرافیایی این دریاچه و آب‌های زلال و آبی رنگش، یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهان را خلق کرده است. مساحت دریاچه، ۸۸ کیلومتر مربع و عمق آن در عمیق‌ترین نواحی، ۱۴۳ متر است!
سرچشمه دریاچه زوریخ (Lake Zurich)، یخچال‌های طبیعی شهر گلرو (Glarus) هستند. اطراف دریاچه، مملو از رستوران و باغ‌های رز است. یک کلیسای قرون وسطایی و البته یک شهر بندری نه‌چندان بزرگ هم هست که در گذشته، محل زندگی ماهیگیران بوده. اینجا قسمتی از بهشت است؛ منظره‌ای شگفت‌انگیز که احتمالاً پیش از این فقط در کارت پستال‌ها دیده‌اید.

دریاچه زوریخ سوئیس

عکسی از دریاچه زوریخ سوئیس

امکانات دریاچه زوریخ

باتوجه به موقعیت خاص این جاذبه طبیعی (قرارگیری در کشوری لوکس و زیبا) و گردشگران زیادی که هرروز برای بازدید از آن به سوئیس می‌آیند، امکانات خاصی برای تفریح و سرگرمی در آن در نظر گرفته شده؛ امکانات لوکس و گران‌قیمتی مثل رستوران‌های زیبا با سبک‌های مختلف و ورزش‌های آبی و هیجان‌انگیز که روز شما را خواهند ساخت.
سواحل دریاچه با پارک‌های زیبا و فضای سبز وسیع، مکان بی‌نظیری را برای کمپ‌های دوستانه و خانوادگی فراهم کرده. علاوه‌بر این، می‌توانید از امکانات ورزشی متنوعی مثل قایق‌رانی، شنا، اسکی روی آب، مراکز کرایه قایق و تورهای دوچرخه‌سواری هم استفاده کنید.

سرگرمی های دریاچه زوریخ

وقتی به تور سوئیس فکر می‌کنیم، احتمالاً اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد بانک‌های بزرگ، کارخانه‌های ساعت‌سازی و شکلات‌فروشی‌های رنگارنگ هستند. خب این تصورات غیرواقعی نیستند، اما طبیعت سوئیس، یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر به این کشور است. مثل همین دریاچه که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی جهان است و توانسته با امکانات و سرگرمی‌های ویژه‌اش صنعت گردشگری این کشور را متحول کند. بیایید نگاهی به این سرگرمی‌ها بیندازیم.

  • ماهیگیری: یکی از سرگرمی‌های دریاچه، ماهیگیری با قایق‌های مخصوص است. ماهیگیری در بیشتر آب‌های سوئیس مجاز است، اما برای این کار باید مجوزهای لازم را داشته باشید. اگر اهل این تفریح هستید و از سکوت لذت می‌برید، می‌توانید مجوز لازم را از مراکز مرتبط واقع در اطراف دریاچه تهیه کنید.

  • قایق‌سواری: جذاب‌ترین قسمت سفر به زوریخ، شرکت در تورهای قایق‌سواری است. رودخانه لیمات از وسط شهر زوریخ می‌گذرد. شما می‌توانید با قایق‌های مدرنی که با امکانات بی‌نظیری تجهیز شده‌اند، به سمت دریاچه حرکت کنید. علاوه‌بر این‌ها می‌توانید از تماشای روستاهای اطراف، طبیعت سرسبز و بناهای تاریخی بازمانده از قرون وسطی لذت ببرید. یادتان نرود که رستوران‌های محلی اطراف دریاچه، غذاهای دریایی لذیذی سرو می‌کنند. پس حتماً سری به آن‌ها بزنید.

  • دوچرخه سواری: دوچرخه سواری در اطراف دریاچه، یکی دیگر از آن تجربه‌هایی است که نباید از دست بدهید. با کرایه کردن یک دوچرخه کوهستان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانید اطراف دریاچه را رکاب بزنید. ممکن است این تفریح برای بسیاری از ما عجیب باشد، اما بسیاری از اروپایی‌ها برای حفظ فعالیت بدنی خود در طول سفر، در این تورهای ورزشی شرکت می‌کنند. علاوه‌بر این، می‌توانید با خیال راحت وارد روستاهای اطراف شوید و با محلی‌ها معاشرت کنید.

  • ورزش‌های آبی: گردشگرانی که عاشق سرعت و ماجراجویی هستند می‌توانند از ورزش‌های آبی دریاچه لذت ببرند. از اسکی روی آب گرفته تا هدایت قایق‌ بادبانی، همه و همه می‌توانند شما را سرحال بیاورند. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که در اطراف این منطقه، مکان‌های زیادی وجود دارد که  در آن‌ها انواع ورزش‌های آبی مثل ویک‌بردینگ (Wakeboarding)، کایاک‌سواری و حتی شنا را به شما یاد می‌دهند. پس اگر در هرکدام از این ورزش‌های آبی بی‌تجربه هستید، می‌توانید در این دوره‌های آموزشی شرکت کنید.

جاذبه های اطراف زوریخ

شهر زیبای زوریخ یکی از بهترین جاهای دیدنی سوئیس است. قدم زدن در خیابان لیندن هوف (Lindenhof) که یکی از شیک‌ترین خیابان‌های سوئیس است، بازدید از موزه‌ و کوهنوردی در اوت لیبرگ (Eutliberg) با ۹۰۰ متر ارتفاع، بخشی از جاذبه‌های گردشگری شهر زوریخ هستند. علاوه‌بر این، جزیره‌ای کوچک به نام لوتزلا (Lützelau) هم هست که قدمت آن به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد. این جزیره دیدنی با رستوران‌های محلی و تاکسی‌های آبی‌اش توانسته محبوبیت زیادی در میان گردشگران به دست آورد.
ساحل طلایی را یادتان هست؟ این هم یکی دیگر از جاذبه‌های بی‌نظیری است که دل هر گردشگری را می‌برد. اینجا فضای فوق‌العاده‌ای برای حمام آفتاب و صرف نوشیدنی‌های خنک خوشمزه است. 
خب رسیدیم به قسمت محبوب عاشقان خوراکی و شکلات! آماده‌اید تا جذاب‌ترین مورد را بشناسید؟ کارخانه شکلات‌سازی لینت اند اشپرونگلی (Lindt and Sprungli) در کیلشبرگ (Kilchberg). به دنیای قند و شکر خوش آمدید. نفس عمیق بکشید و بوی شکلات تازه را استشمام کنید. 

جزیره لوتزلا از جاذبه های اطراف دریاچه زوریخ

 جزیره لوتزلا از جاذبه‌های اطراف دریاچه زوریخ 

رستوران های اطراف دریاچه زوریخ

مناطق اطراف دریاچه پر از رستوران‌ها و کافه‌های زیبا با چشم‌انداز بی‌نظیر دریاچه و غذاهای لذیذ است. فرقی نمی‌کند ذائقه غذایی‌تان چیست و چه طعم‌هایی را بیشتر می‌پسندید. شک نکنید که غذای محبوبتان را در این رستوران‌ها پیدا می‌کنید.

  • Belvoir Restaurant & Grill
    رستورانی با غذاهای گوشتی و دریایی، اما کبابی! در یک تراس بزرگ با چشم‌انداز دریاچه و کوهستان بنشینید و از غذای لذیذ خود در هوای آزاد و تمیز لذت ببرید.

  • Fischerstube Zürihorn
    رستورانی تاریخی! این رستوران چیزی فراتر از یک رستوران محلی با غذاهای سوئیسی خوشمزه است. در زمان انتظار برای آماده‌سازی غذا، در باغ زیبای رستوران قدم بزنید و از اتاق استراحت ماهیگیران بازدید کنید. جالب است بدانید که این رستوران افسانه‌ای در سال ۱۹۳۹ ساخته شده است.

  • Seerestaurant L’O
    با تم مدیترانه‌ای! فرقی نمی‌کند که در تراس مشرف به دریاچه رستوران بنشینید یا در فضای سرپوشیده آن! قرار است پرسنل خوش‌اخلاق این رستوران، خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما خلق کنند. اگر می‌خواهید طعم ماهی‌های دریاچه را امتحان کنید، رستوران Seerestaurant L’O را در اولویت خود قرار دهید.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه زوریخ

دمای هوای زوریخ در فصل پاییز و زمستان کاهش پیدا می‌کند و اکثر گردشگران با هدف اسکی و دیگر تفریحات زمستانی به این شهر سفر می‌کنند؛ اما شاید بهترین فصل سفر برای ما ایرانی‌های گریزان از سرما، بین ماه‌های ژوئن تا اوت باشد. در این بازه زمانی، میانگین دمای هوا به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ در نتیجه، امکان استفاده از تمامی تفریحات آبی دریاچه برای ما وجود دارد. البته بهترین فصل برای سفر به شهر زوریخ، به هدف شما بستگی دارد. مثلاً اگر اهل سینما و هنر هستید و می‌خواهید در فستیوال فیلم زوریخ شرکت کنید، باید برای سفر در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برنامه‌ریزی کنید.

قدم زدن در کنار دریاچه زوریخ از نزدیک

دیگر وقت آن رسیده که چمدان ببندید و عازم سفر به بهشت زمین شوید. اگر با خواندن این متن، دل در دلتان نیست که دریاچه را ببینید و هوای بی‌نظیر آلپ را تنفس کنید، همین حالا با ما در الفبای سفر تماس بگیرید تا برای ثبت‌نام تور اروپا و تور سوئیس به شما کمک کنیم.

سؤالات متداول:

1. دریاچه زوریخ کجاست؟

دریاچه زرویخ در جنوب شرقی زوریخ در سوئیس قرار دارد. این دریاچه با قرارگیری در دل کوه‌های آلپ، فضای بی‌نظیری را برای تفریحات آبی، پیاده‌روی و کمپ‌های تابستانی فراهم کرده است.

2. بهترین زمان سفر برای رفتن به دریاچه زوریخ چه زمانی است؟

از آنجایی که سوئیس در پاییز و زمستان بسیار سرد و برفی و یخ‌زده می‌شود، بهتر است که در این فصل‌ها به آنجا سفر نکنید. بهترین زمان برای رفتن به زوریخِ سوئیس برای ما ایرانی‌ها، اواخر بهار تا اواسط تابستان است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt