آبشار راین سوئیس

آبشار راین در زوریخ سوئیس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 دی ، 1402

آبشار راین سوئیس | با بزرگترین آبشار زوریخ آشنا شوید

آبشار راین سوئیس، یکی از بزرگترین آبشارهای جهان است. برای آشنایی با این آبشار و راه هایی که شما را به راین می‌رساند، این مقاله الفبای سفر را بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و هنوز از نظر روحی به شهرهای شلوغ و مدرن وابستگی پیدا نکرده‌اید، بدون شک، دیدن آبشارهای طبیعی برای شما بسیار جذاب است. یکی از این آبشارهای طبیعی و شگفت‌انگیز، راین نام دارد.
اما آبشار راین در کدام کشور است و چطور می‌توانیم برای بازدید از این جاذبه‌ طبیعی مشهور، برنامه‌ریزی کنیم؟ درحالی‌که سوئیس با شکلات‌ها، ساعت‌ها و البته بانک‌های بزرگش در جهان شناخته می‌ش ود، نباید از طبیعت خیره‌کننده آن در فصل‌های مختلف سال غافل شد. بیایید با هم گشتی در سوئیس بزنیم و با بزرگ‌ترین آبشار اروپا آشنا شویم.

معرفی آبشار راین

این آبشار یک جاذبه طبیعی بازمانده‌ از عصر یخبندان است. عرض این آبشار، ۱۵۰ متر و ارتفاع آن، بیش از ۲۰ متر است. جالب است بدانید که حوضچه این آبشار، ۲۳ متر عمق دارد!
یکی دیگر از ویژگی‌های این آبشار، سرعت جریان آب است که چیزی حدود ۴۹۰ متر مکعب در ثانیه تخمین زده می‌شود. تماشای رنگین کمان‌هایی که از شکست نور ایجاد می‌شوند، برخورد قطرات آب با صورتتان و شنیدن صدای جریان آب می‌تواند تجربه بی‌نظیری را برای شما خلق کنند.

آبشار راین سوئیس

تصویری از آبشار راین سوئیس

آبشار راین کجاست

دیگر می‌دانید که آبشار راین در کدام کشور است. حالا بیایید با شهری که این آبشار را در دل خود دارد نیز آشنا شویم.
شهر زوریخ -یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری سوئیس- در کتاب «سیاره تنهایی» در فهرست ده مکان برتر گردشگری سراسر جهان رده‌بندی شده است! جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، برگزاری رویدادهای ورزشی متنوع، نظم و امنیت عمومی و طبیعت شگفت‌انگیز، تنها بخشی از مواردی هستند که باعث شده‌اند این شهر گردشگران را عاشق خود کند.
در میان این دیدنی‌های چشم‌نواز، آبشاری به نام راین وجود دارد. این آبشار، یکی از پرطرفدارترین و شاید گل سرسبد جاذبه‌های گردشگری زوریخ است. این آبشار در ارتفاعات راین، ۴۷ کیلومتری شمال زوریخ، بین روستاهای نوزان ام رفل (Neuhausen am Rheinfal) و لاوفن اوفیزن (Laufen-Uhwiesen) واقع شده است.

موقعیت جغرافیایی آبشار راین روی نقشه گوگل

دلیل شهرت و زیبایی آبشار راین

با وجود اینکه در سراسر اروپا، دیدنی‌های طبیعی و شگفت‌انگیز فراوانی وجود دارد، این آبشار شهرت ویژه‌ای دارد. اما چرا؟ چه چیز باعث شده که راین تا این اندازه نظرها را به خود جلب کند؟ بیایید ببینیم.

  1. به جا مانده از عصر یخبندان: این آبشار در طول تغییرات زمین‌ساختی ایجاد شده و تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۵۰۰۰ سال قدمت دارد.

  2. یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای اروپا: راین در کنار آبشارهایی نظیر نیاگارا و ویکتوریا، به عنوان بزرگ‌ترین آبشارهای اروپا شناخته می‌شود.

  3. سکوهای تماشا و امکان قایق‌سواری: دو گزینه بسیار متفاوت برای تماشای آبشار وجود دارد. گردشگران می‌توانند این آبشار را از دو سکوی بزرگ و مرتفع تماشا کنند یا سوار قایق‌ شوند و از پایین راین، عظمتش را ببینند.
         
  4. مارماهی‌های راین: این آبشار، زیستگاه حیوانات آبزی فراوانی است و در میان آن‌ها مارماهی‌ها طور دیگری معروف شده‌اند. شما می‌توانید این مارماهی‌ها را در حال بالا رفتن از صخره‌ها یا در حال شنا کردن کنار اردک‌ها ببینید.
  5. سرگرمی‌ها و فعالیت‌های ورزشی: غیر از قایق‌سواری و پیاده‌روی در مسیر راین، یک زیپ‌لاین هیجان‌انگیز هم آنجا وجود دارد که گردشگران را از میان انبوهی از درختان عظیم‌الجثه می‌گذراند. اگر اهل هیجان هستید، می‌توانید از بالای سکوی این زیپ‌لاین به پایین دره بپرید و هیجان سفرتان را دوچندان کنید.

جاذبه‌های دیدنی آبشار راین

از تاکستان‌های سرسبز گرفته تا ساختمان‌های قرون وسطایی منحصربه‌فرد، تنوع جاذبه‌های دیدنی راین بیش از چیزی است که تصورش را می‌کنید. می‌‎پرسید چطور؟ خب شما می‌توانید در طول سفرتان به این منطقه، علاوه‌بر حضور در مراسم آتش‌بازی و مشاهده آثار هنری در موزه تاریخی، وعده‌های غذایی خود را در برترین رستوران‌های جهان میل کنید. 

قایق سواری

تورهای قایق‌سواری، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی این آبشار محسوب می‌شوند. باتوجه به اینکه مسیرهای مختلفی برای قایق‌سواری وجود دارد، گردشگران می‌توانند بر اساس سلیقه خود و البته میزان هیجانی که می‌خواهند تجربه کنند، در این تورهای بی‌نظیر ثبت‌نام کنند. برای مثال، گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی در اطراف راین هستند، می‌توانند از مسیرهای پرخروش عبور کرده و هم‌زمان از ترشح آدرنالین و تماشای زیبایی‌های خیره‌کننده طبیعت لذت ببرند.

قلعه لوفن

این یک قلعه تاریخی بر فراز راین است؛ ترکیبی از مناظر طبیعی و میراث فرهنگی! قلعه لوفن که بیش از ۱۰۰۰ سال پیش در این منطقه ساخته شد، حالا یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. علاوه‌بر رستوران بسیار شیک و مسیرهایی برای قدم زدن، شما می‌توانید در موزه قلعه لوفن با فرهنگ شوالیه‌ها و تاریخ کشور سوئیس آشنا شوید. از دیگر ویژگی‌های این قلعه می‌توانیم به آسانسور شیشه‌ای با چشم‌انداز آبشار، مرکز فروش سوغاتی و زمین بازی کودکان اشاره کنیم.

قلعه لوفن در نزدیکی آبشار راین سوئیس

عکسی از قلعه لوفن

تفریحات اطراف آبشار

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، راین یکی از جاذبه‌های پرطرفدار گردشگری در سوئیس است. در نتیجه، دور از انتظار نیست که تفریحات اطراف آبشار، تنوع بی‌نظیری داشته باشند؛ مثلاً می‌توانید در مسیرهای آبشار پیاده‌روی کنید، به مرکز خرید معروف Dardieda Rheinfall-Handicrafts بروید و برای عزیزانتان سوغاتی‌های چوبی و سنگی تهیه کنید یا در مراسم آتش‌بازی شرکت کنید و از تماشای رقص جرقه‌های رنگی آتش در آسمان لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به زوریخ برای بازدید از راین

اگر با هدف بازدید از این آبشار به زوریخ سفر می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار و تابستان به سوئیس زیبا بروید. درست است که زوریخ همیشه با زیبایی‌اش می‌تواند شما را مجذوب خود کند، اما بیشترین جریان آب در آبشار، در فصل‌های بهار و تابستان مشاهده می‌شود.
برف‌های کوه‌ آلپ که مهم‌ترین منبع تغذیه این آبشار هستند، در بهار و تابستان ذوب می‌شوند و جریان آب راین شدت بیشتری پیدا می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه تصاویر کارت پستالی کوه‌های پربرف و دامنه‌های سرسبز را می‌توانید در این بازه زمانی، از نزدیک تماشا کنید.

چگونه به آبشار راین برویم

آبشار در نزدیکی مرز آلمان و سوئیس قرار دارد. اگر در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید یا به هر طریقی ویزای شینگن را برای سفرهای اروپایی گرفته‌اید، می‌توانید با قطارهای سریع‌السیر از کشورهای اتحادیه به سوئیس سفر کنید. فاصله زمانی شما از زوریخ تا راین با قطار، ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است. اما اگر می‌خواهید از ایران به زوریخ سوئیس سفر کنید، ابتدا باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید.

بازدید از راین زوریخ با الفبای سفر

ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر به شما کمک می‌کنیم تا این مراحل را ساده و بدون دردسر طی کنید. با ثبت‌نام در تور اروپا لازم نیست که خودتان کاری را انجام دهید. کارشناسان ما تمام مدارک را از شما می‌گیرند و ویزای توریستی شما را برای تور سوئیس آماده می‌کنند. با الفبای سفر، تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به طبیعت بکر اروپا را خواهید داشت. با ما تماس بگیرید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt