خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

خرید ملک در ترکیه 2023

ترکیه از محبوب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌هاست. اخیرا افراد زیادی در این کشور ملک خریداری کرده‌اند. خرید ملک در ترکیه را در این نوشته بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه از جمله محبوب‌ترین کشورهای منطقه برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌هاست. در سال‌های اخیر ایرانی‌های زیادی در این کشور ملک خریداری کرده‌اند. افراد زیادی هم قصد دارند در ترکیه ملک خریداری کنند، اما در مورد شرایط معامل در این کشور اطلاعات دقیق ندارند. ضمن اینکه هر چند سال یک بار ممکن است این قوانین و شرایط برای خارجی‌ها تغییر کند. این مطلب توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر تهیه شده است تا شما را با مزیت‌ها، شرایط و نحوه خرید خانه در این کشور آشنا کند. اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، این نوشته را تا انتها دنبال کنید.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

چرا خرید ملک در ترکیه؟

شاید بپرسید خرید خانه در کشور ترکیه چه منفعتی دارد و یا چرا سرمایه‌گذاران به این سمت حرکت می‌کنند؟ این کشور دروازه اروپا و پل بین شرق و غرب است. از رشد صنایع مختلف که بگذریم، این کشور در حال تبدیل شدن به یکی از غول‌های صنعت توریسم در دنیاست.

ترکیه شرایط بسیار خوبی را برای شهروندان درجه دوم (خارجی‌ها) فراهم کرده است تا به سمت سرمایه‌گذاری بروند. برای مثال می‌توان به استانبول اشاره کرد که یک شهر بسیاز جذاب برای سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات است. در اطراف این شهر می‌توان محله‌های زیادی را پیدا کرد که توسط خارجی‌ها در آنجا ساخت و ساز انجام می‌شود.

مزیت‌های خرید ملک در ترکیه عبارت است از:

ارزان بودن مسکن نسبت به کشورهای اروپایی

بازار املاک و مستغلات این کشور نسبت به اروپایی‌ها دیرتر به پلت فرم بین‌المللی وارد شد و به همین دلیل قیمت خانه‌ها بالا نرفت. در این کشور شهرهای کوچک ساحلی وجود دارد که آپارتمان مبله در آن با قیمت 60 هزار دلار عرضه می‌شود. در حالی که یک خانه با همین موقعیت در یکی از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا دو یا چند برابر معامله می‌شود.

ایده‌آل برای سرمایه گذاری بلند مدت

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستید، باز هم تاکید داریم که خرید ملک در ترکیه می‌تواند یک روش قابل اعتماد باشد. زیرا قیمت‌ها پتانسیل سودآوری را دارند. خریداران املاک در ترکیه نسبت به خریداران ملک در کشورهایی مثل اسپانیا یا قبرس، سود بیشتری کسب کرده‌اند. با نگهداشتن تنها یک سال ملک در این کشور شاهد بازدهی خوبی از سرمایه‌گذاری خود خواهید بود.

گزینه‌های مختلف مسکن

اگر به تور مارماریس یا یکی از شهرهای دیگر به ترکیه سفر کنید، حتما متوجه خانه‌های متنوع در این کشور خواهید شد. در واقع یکی دیگر از دلایل پیشنهاد خرید ملک در ترکیه 2023 علاقه اتباع خارجی‌ به ساخت و ساز گزینه‌های متنوع است. آن‌ها علاقه زیادی به خرید ویلاسازی، آپارتمان‌سازی و هزینه در ساخت و سازهای لوکس دارند. در این کشور می‌توان خانه‌های لوکس با منظره دریا گرفته تا آپارتمان‌های ساده و ارزان را به راحتی پیدا کرد. بنابراین مجبور نیستید فقط به یک گزینه اکتفا کنید.

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

پایین بودن هزینه‌های زندگی

از دیگر دلایل ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به ترکیه برای خرید ملک، پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکاست. اگرچه هزینه‌های زندگی ترکیه برای ایرانی‌ها بالاست، اما با توجه به بالا بودن درآمد در این کشور می‌توان آن را مقرون به صرفه دانست. در این کشور موادغذایی مثل میوه و سبزیجات ارزان است و تورم آن مثل ایران نیست.

دریافت شهروندی ترکیه

بسیاری از ایرانی‌ها اکنون می‌خواهند شهروند ترکیه باشند، اما راه آن را نمی‌دانند. یکی از مزیت‌های خرید ملک در ترکیه 2023 امکان دریافت حق شهروندی در این کشور است. بسیاری از خارجی‌ها برای دریافت این حق به دنبال خانه در ترکیه هستند و با حداقل 400 هزار دلار ظرف مدت 60 روز تابعیت این کشور را بدست می‌آورند.

نحوه خرید ملک در ترکیه 2023

اگر در تور ازمیر یا سایر شهرها به این کشور سفر کنید، می‌توانید قیمت املاک را بررسی کنید. ضمن اینکه قبل از انجام معامله باید موارد زیر را هم درنظر داشته باشید:

انجام تحقیق قبل از خرید ملک

در هر شهری از ترکیه که بروید، صدها ملک برای فروش در مقابل شما قرار می‌گیرد و درست مثل شرایط ایران، دلالان مشغول خرید و فروش هستند. قبل از هر چیز باید به دنبال مشاور املاک و مستغلات مطمئن باشید و از هر کسی ملک خریداری نکنید. پیشنهاد ما این است با ایرانی‌هایی که تجربه خرید ملک در این کشور را داشته‌اند، مشورت کنید و از آن‌ها بخواهید چند مشاور املاک قابل اعتماد را به شما معرفی کنند.

ارتباط با مشاور املاک حتی زمانی که در ایران هستید، یکی از راه‌های پیدا کردن ملک مناسب در ترکیه است. ضمن اینکه باید از ملک مورد نظر هم به صورت حضوری بازدید کنید و منطقه و امکانات حومه ملک را بررسی کنید.

طی کردن مرحله بوروکراسی و کاغذبازی

مطابق با قوانین خرید ملک در ترکیه 2023 برخی از نقل و انتقالات ملک می‌تواند در اداره ثبت املاک انجام شود. وقتی گواهی سکونت در ملک را از فروشنده دریافت کردید، از شما خواسته می‌شود برای انتقال سند مالکیت و سند زمین، به این اداره مراجعه کنید و کارهای مربوط به آن را انجام دهید. در مواردی هم ممکن است این کار بعد از دریافت گواهی سکونت انجام شود که در این مورد باید با متخصصان املاک و مستغلات برای اتباع خارجی صحبت کنید.

تصویری از آپارتمان‌های ترکیه

آپارتمان های ترکیه

اخذ ویزا و شرایط اخذ اقامت ترکیه

با خرید ملک در این کشور بعد از 120 روز به شما حق شهروندی داده می‌شود و به طور مستقیم حق دریافت مجوز کار یا اقامت ندارید. مگر اینکه حداقل به انداز 400 هزار دلار یا بیشتر برای خرید خانه هزینه کرده باشید. بعد از این واجد شرایط دریافت حق شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری هستید.

سند مالکیت

برای خرید ملک در ترکیه 2023 باید هزینه دریافت سند مالکیت (TAPU) را نیز پرداخت کنید که 4 درصد ازرش ملک خواهد بود. این سند قانونی است و برای جابجایی مالکیت ملک از فروشنده به خریدار تنظیم می‌شود.

حق کمیسیون برای نمایندگان املاک و مستغلات

زمان خرید خانه یا زمین در ترکیه باید 4 درصد ازرش ملک را به مشاور املاک و مستغلات پرداخت کنید. البته در این‌باره می‌توانید مذاکره نیز کنید و تخفیف بگیرید.

دریافت وام مسکن در ترکیه

یکی از راه‌های خرید ملک در این کشور دریافت وام مسکن است که از طریق ادارات ثبت زمین صورت می‌گیرد. برای این کار چند گزینه‌ در مقابلتان قرار می‌گیرد:

-         از طریق املاک و مستغلات مورد نظر خود کمک مالی دریافت کنید. البته باید 30 تا 35 درصد  از ارزش ملک را به عنوان پیش پرداخت بپردازید و مدت پرداخت آن 5 سال خواهد بود.

-         می‌توانید از یک بانک ترکیه‌ای وام مسکن بگیرید. اکثر بانک‌ها در ترکیه تا 70 درصد از ارزش ملک به خارجی‌ها وام مسکن می‌دهند و طی 15 سال باید این وام پرداخت شود.

از کجا در ترکیه ملک بخریم؟

برای خرید خانه در ترکیه باید نقاط مختلف برخی از شهرهای رو به رشد را بلد باشید. بیشتر مهاجران و خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این کشور به شهر استانبول می‌روند که مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی این کشور است. این شهر دارای 39 منطقه است که قیمت ملک در آن‌ها یکسان نیست. در این شهر از سال 2013 تاکنون بیش از 40 هزار ملک توسط خارجی‌های به فروش رفته است.

با این حال شما می‌توانید به سراغ سایر شهرها مثل ازمیر، مارماریس، کوش آداسی، بدروم، آنتالیا و یا آنکارا نیز بروید. در حومه‌های شهرها می‌توانید املاکی را با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید. محله‌هایی که به کافه‌، رستوران، مرکز خرید، پارک، استخر، فروشگاه و سالن ورزشی دسترسی دارد، مناسب‌ترین ملک برای خرید خواهد بود و می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید.


ویوی آپارتمان های لاکچری ترکیه

ویوی آپارتمان های لاکچری ترکیه

بهترین محله‌های استانبول برای خرید ملک 2023

استانبول در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته است و می‌توانید رشد آن را به خوبی در محلات مختلف مشاهده کنید. این شهر به عنوان نقطه اصلی سرمایه‌گذاری برای بسیاری از خارجی‌هاست. اما کدام محلات استانبول برای خرید ملک مناسب‌تر است؟

اگر قصد خرید خانه در این شهر را دارید، این محلات را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

محله کاراکوی

این محله به هیپستر نیز شهرت دارد و در خود کافه‌ها، رستوران و فروشگاه‌های زیادی را جا داده است. بنابراین با خرید ملک در این محله قطعا ارزش آن در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد. سبک زندگی در این منطقه بسیار لوکس و لاکچری است و مردم در آرامش زندگی می‌کنند. بیشتر ساکنین این محله خارجی‌ها هستند.

محله جهانگیر

مردم استانبول محله جهانگیر را به عنوان یک منطقه هنری می‌شناسند. زیرا در این مکان هنرمندان و موسیقی‌دانان زیادی زندگی می‌کنند. اگر می‌خواهید از نزدیک با این گروه از مردم زندگی کنید، می‌توانید در محله جهانگیر خانه خریداری کنید.

محله تکسیم

یکی از بهترین محله‌های استانبول «تکسیم» نام دارد که در اینجا ساختمان‌های تاریخی زیادی قرار گرفته است. از جمله می‌تواند به قدیمی‌ترین مساجد اشاره کنیم که در میدان تکسیم واقع شده‌اند. معماری محله تکسیم با سایر مناطق استانبول تفاوت دارد.

محله نیسانتاسی

اگر سرمایه کافی برای خرید ملک در ترکیه با قیمت بالا را دارید، می‌توانید به محله نیسانتاسی بروید. اینجا رستوران‌ها و مراکز خرید گران قیمتی به چشم می‌خورد. اغلب خانک‌ها با قیمت 250 هزار دلار شروع می‌شوند. البته این مبلغ اندک سرمایه‌گذاری نمی‌تواند حق شهروندی ترکیه را به شما بدهد.

آپارتمان استخردار در ترکیه

آپارتمان استخردار در ترکیه

سارییر

این منطقه به دلیلی نزدیکی به تنگه بسفر و مراکز مالی استانبول شهرت دارد. همچنین این سارییر به مناطق سرسبز شهر نیز نزدیک است و انتخاب اول بسیاری از خانواده‌های استانبول محسوب می‌شود. در این منطقه ساختمان‌های لوکس، عمارت و ویلاهای لاکچری زیادی به چشم می‌خورد.

اتیلر

یکی از گران‌ترین محله‌های استانبول، منطقه اتیلر است. اگر اهل تجمل هستید و می‌خواهید سرمایه بیش از 400 هزار دلار برای خرید خانه در ترکیه را صرف کنید، پیشنهاد می‌دهیم از این محله بازدید کنید. در اینجا کافه‌های فوق‌العاده لوکس، رستوران‌های مجلل، فروشگاه‌های زیبا و مکان‌های کاری زیادی وجود دارد. همچنین شما می‌توانید ویلا یا آپارتمان لوکس رو به منظره بسفر نیز خریداری کنید.

سایر شهرهای ترکیه برای خرید ملک

همانطور که گفتیم علاوه بر استانبول شهرهای دیگر این کشور نیز برای خرید ملک و زندگی مناسب هستند. بسیاری سرمایه‌گذاران خارجی در این شهرها مشغول ساخت و ساز ملک و خرید و فروش هستند:

شهر بدروم

این شهر ساحلی به عنوان یکی از بهترین مکان‌های سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه برای ایرانی‌هاست. در این شهر چشم‌انداز ساحلی، ویلاهای لوکس با باغ‌های بزرگ و ساختمان‌های سنگی به چشم می‌خورد. آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای است و می‌تواند برای زندگی در فصل سرد زمستان گزینه مناسبی باشد. جالب است بدانید در این شهر مردم زیادی از اروپا از جمله بریتانیایی‌ها نیز زندگی می‌کنند.

شهر آنتالیا

آنتالیا از دیگر شهرهای ایده‌ال برای زندگی است که سومین مقصد محبوب مهاجران محسوب می‌شود. این شهر ساحلی دارای مناطق زیبای رو به دریاست و حتی اگر نتوانید در کنار ساحل خانه خریداری کنید، سایر مناطق آن نیز لوکس و مجلل هستند. تابستان‌های آنتالیا خنک و زمستان‌ها نیز معتدل است. طبق آمار منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه در این حدود 100 هزار نفر مهاجر زندگی می‌کند.

شهر آنکارا

پایتخت ترکیه است و زندگی کردن آن ارزان‌تر از استانبول خواهد بود. اگر می‌خواهید خانه ارزان‌قیمت و لوکس خریداری کنید، می‌توانید به آنکارا بروید.

خرید ملک لاکچری در ترکیه

خرید ملک لاکچری در ترکیه

یادتان باشد که...

در حال حاضر طبق قانون جدید ترکیه برای خرید ملک، خارجی‌ها می‌توانند یک ملک با ارزش حداقل 75 هزار دلار در یکی از شهرهای کوچک و یا بزرگ این کشور را خریداری کنند. اگر قصد دریافت حق شهروندی این کشور را دارید، ملک شما باید حداقل 400 هزار دلار ارزش مالی داشته باشد. یک قانون جدید این کشور می‌گوید اگر قصد دارید در یکی از شهرهای کوچک این کشور ملک خریداری کنید، حداقل باید 50 هزار دلار سرمایه داشته باشید.

به هر حال ترکیه یک کشور در حال رشد است و امید زیادی برای توسعه بیشتر آن وجود دارد. با خرید خانه در این سرزمین می‌توانید ارزش سرمایه خود را بالا ببرید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt