بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز

ترکیه سال هاست به عنوان یک مقصد جذاب برای سفر نوروزی در بین ایرانیان شناخته می‌شود. در این مطلب راجع به بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز صحبت می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

نوروز فصل مسافرت و گشت و گذار در میان ایرانیان است. از سویی دیگر ترکیه سال هاست به عنوان یک مقصد جذاب در بین ایرانیان شناخته می شود. از این رو بسیاری از افراد طرفدار پر و پا قرص تورهای نوروزی ترکیه مانند تور آنتالیا نوروز هستند.

آیا می دانستید ایرانی ها از پیشتازان سفر به ترکیه هستند؟ کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب ترین و همچنین ارزان ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می رود. همانطور که پیش بینی کرده اید، بیشترین آمار این سفرها مربوط به تعطیلات نوروز است. عید نوروز طولانی ترین تعطیلات ایرانیان به شمار می رود و به دلیل مصادف بودن با فصل بهار، بهترین زمان برای سفر محسوب می شود. اما چه تفاوتی بین شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد؟ در هر شهر چه جاذبه ها توریستی وجود دارد؟ کدامیک انتخاب شماست؟ در این مطلب قصد داریم راجع به بهترین شهرهای ترکیه که می توانید برای سفر در نوروز انتخاب کنید، صحبت کنیم. بنابراین اگر ترکیه انتخاب مورد علاقه شماست، ادامه مطلب را از دست ندهید.

پارک های آبی ترکیه

پارک های آبی ترکیه

استانبول نگین درخشان ترکیه

بدون شک استانبول را می توان یکی از زیباترین شهرهای ترکیه به حساب آورد. اگر تاکنون به این شهر سفر نکرده اید، پیشنهاد می کنیم  رزرو تور لحظه آخری استانبول را در برنامه خود قرار دهید. استانبول در مجاورت تنگه بسفر قرار دارد و در کنار این تنگه می توانید مناظر زیبایی را از دریا به ویژه هنگام غروب مشاهده کنید. قایق سواری، پیاده روی کنار ساحل، دیدن  غروب آفتاب و برج گالاتا از جمله تفریحاتیست که نباید از دست بدهید. 

استانبول، بزرگ ترین شهر ترکیه و پایتخت این کشور است و یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر نوروزی به شمار می رود. این شهر که نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگرش در قاره اروپا قرار دارد، از لحاظ تاریخی بسیار غنی است و همچنین طبیعت شگفت انگیزی دارد. آب و هوای بهاری استانبول بی نظیر است و از گرمای طاقت فرسا یا سرمای شدید خبری نیست.
اگر به آثار باستانی علاقه دارید، بازدید از مسجد ایاصوفیه، کاخ دلما باغچه، مسجد سلطان احمد و برج گالاتا را به شما پیشنهاد می دهیم. درصورتی که از دوست داران طبیعت هستید نیز تماشای تنگه بسفر و بازدید از جزیره بیوک آدا بهترین گزینه ها برای شما هستند.
بسیاری از افراد نیز برای خرید به استانبول مراجعه می کنند؛ زیرا انواع برندهای مشهور دنیا در پاساژهای لوکس این شهر در دسترس هستند. جشنواره ها و فستیوال های بهاری استانبول نیز یکی دیگر از جاذبه های استانبول در تعطیلات نوروزی به شمار می روند. در مجموع باید بگوییم که از سفر به استانبول پشیمان نخواهید شد.
در بخش بعدی به سراغ یکی دیگر از شهرهای مهم و دیدنی ترکیه یعنی استان آنتالیا خواهیم رفت. این استان شهرهای متعددی همچون آلانیا را در خود جای داده است. تور آلانیا نیز در بین ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شهر استانبول ترکیه

شهر استانبول ترکیه

علاوه بر این استانبول به عنوان یک شهر تاریخی فرهنگی هم شناخته می شود. بنابراین شما می توانید مکان های تاریخی زیادی را هم در این شهر پیدا کنید که یادگار تاریخ غنی استانبول هستند. یکی از مکان های دیدنی بسیار مشهور استانبول مسجد ایاصوفیه است. این مسجد در واقع نماد قسطنطنیه به حساب می آید و هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. از دیگر جاذبه های این شهر مسجد آبی، کاخ توپکاپی و کاخ دولما باغچه است.

یکی دیگر از جاذبه های استانبول بازار بزرگ این شهر است. در این بازار سر پوشیده می توانید هر نوع کالایی از جواهرات تا فرش و عتیقه را پیدا کنید. علاوه بر این مراکز خرید لوکسی در این شهر نیز وجود دارند که کالاهایی از برندهای مشهور دنیا را به فروش می رساند. بنابراین اگر به دنبال کالای برند و اصل هستید می توانید تور استانبول نوروز 1403 را انتخاب کنید.

یکی از مزیت هایی که سفر با تور استانبول نوروز دارد، آب و هوای مساعد در بهار است. در فصل بهار دمای هوای این شهر بسیار مناسب و حدود 15 الی 25 درجه سانتی گراد است. در میان ماه های فصل بهار، فصل مارس خنک ترین فصل است. زیرا دمای هوا در مارس حدود 11 و متوسط بارش باران 72 میلی متر خواهد بود.

آنتالیا مقصد محبوب گردشگرانی نوروزی

اگر بخواهیم در کنار نام استانبول نام شهر دیگری را برای مسافرت نوروزی قرار دهیم، بی شک آنتالیا برازنده این جایگاه است. این شهر در خط ساحلی مدیترانه واقع شده و بسیار بزرگ و زیباست. با رزرو تور آنتالیا نوروز 1403 شما به یک سفر خاطره انگیز به شهری تفریحی خواهید رفت. در این شهر رستوران ها، کافه ها، هتل ها و اقامتگاه های متعددی وجود دارد که پذیرای مسافران است. سواحل زیبا همراه با کوه های پوشیده شده از درخت و هم چنین اماکن و آثار باستانی تاریخی متعدد از جمله زیبایی های شهر آنتالیا است. انواع تفریحات خانوادگی، قایق سواری، کوه نوردی و گشت و گذار در بازارها و مراکز لوکس از جمله جذابیت های این شهر است.

هنگام قدم زدن در کالیچی شما محله های قدیمی، خیابان های تو در تو، سازه های قدیمی مانند برج ساعت، کلیساهای قدیمی با نمای بسیار زیبا، دروازه های رومی و انواع مساجد و معابد را مشاهده خواهید کرد. درست در وسط محله قدیمی، میدان مشهوری به نام میدان جمهوریت وجود دارد. این میدان یکی از مشهورترین میادین ترکیه است که حتما باید از آن دیدن کنید. انواع حمام های ترکی، مغازه ها و هنرمندان خیابانی در این خیابان گرد هم آمده اند. 

آنتالیا از مشهورترین شهرهای ساحلی ترکیه است که تفریحات آبی آن محبوبیت بسیاری دارند. این شهر به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه، در سه قاره نفوذ کرده است و مناظر طبیعی و آثار باستانی متعدد و زیبایی دارد. کنیالتی و لارا از جمله سواحل محبوب و زیبای آنتالیا هستند که انواع تفریحات ساحلی از قبیل شنا، غواصی، حمام آفتاب، قایق سواری و جت اسکی را در خود جای داده‌اند؛ همچنین اقامتگاه‌های مجهز و لوکسی نیز در اطراف این سواحل ساخته شده‌اند تا گردشگران برای رسیدن به ساحل با مشکل مواجه نشوند.
شهر آنتالیا به غیر از سواحل زیبا، آثار تاریخی بسیاری نیز دارد. منطقه آسپندوس، مسجد محمد پاشا، تونک تپه، مناره کوتاه و موزه آنتالیا از سایر جاذبه‌های گردشگری این استان زیبا به شمار می‌روند. بخشی از دیدنی‌های آنتالیا نیز در شهر آلانیا قرار دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پارک آبی آلانیا و غار داملاتاش اشاره کرد. زمان را از دست ندهید و همین حالا با خرید تور آنتالیا از الفبای سفر، مقصد نوروزی خود را مشخص کنید.

هتل های ساحلی آنتالیا ترکیه

هتل های ساحلی آنتالیا ترکیه

در سواحل آنتالیا هم می توانید انواع ورزش های آبی را انجام داده و یا  سری به پارک های آبی بزنید. سواحل لارا و کنیالتی از جمله سواحل مشهور آنتالیا هستند که ماسه های سفید و درخشان و ساحلی بسیار جذاب دارند.

مارماریس؛ بهشت شهرهای ترکیه

در فهرست بهترین شهر های ترکیه برای سفر نوروزی، نباید مارماریس را فراموش کنید. هوای معتدل بهاری و طبیعت خارق‌العاده این جزیره، هوش از سر گردشگران می‌برد. مارماریس که به بهشت ترکیه نیز شهرت دارد، در مجاورت دریای مدیترانه و در میان رشته‌کوه‌های کنار دریا واقع شده است؛ ازاین‌رو در بازدید از این شهر با منظره‌ای شگفت‌انگیز مواجه خواهید شد.
سواحل و تفریحات آبی مارماریس شهرت فراوانی در جهان دارند و سالانه افراد بسیاری از کشورهای مختلف به این شهر سفر می‌کنند. اگر به دنبال آرامشی وصف نشدنی و لذت بردن از قدم زدن در کنار سواحل تمیز و شنا و غواصی در آب‌های نیلگون هستید، همین حالا تور مارماریس را رزرو کنید. البته علاقه‌مندان به تاریخ نیز می‌توانند از قلعه مارماریس و شهر باستانی دالیان دیدن کنند.

ازمیر انتخابی متفاوت

اگر قبلا تجربه سفر با تور آنتالیا نوروز و تور استانبول نوروز را داشته اید و می خواهید این بار مقصد متفاوتی را انتخاب کنید، به شما شهر ازمیر را پیشنهاد می کنیم. این شهر سومین شهر بزرگ در کشور ترکیه به حساب می آید که در واقع یک شهر ساحلی و بندرگاه است. شهر ازمیر فاصله خیلی کمی با دیگر شهرهای توریستی ترکیه مانند کوش آداسی، چشمه نزدیک و همچنین مارماریس دارد. به همین دلیل اگر به این شهر سفر کردید می توانید به شهرهای اطراف هم سری زده و بازدید کاملی داشته باشید. این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های پربارانی دارد و بهترین زمان سفر به ازمیر، بهار و اوایل پاییز است. بناهای تاریخی، سواحل متعدد، طبیعت شگفت‌انگیز و تفریح‌های شبانه، همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا ازمیر را به یک شهر توریستی تبدیل کنند. مسجد حصار، برج ساعت، آسانسور تاریخی ازمیر، پاموک کاله و روستای شیرینجه از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر بندری به شمار می‌روند.

شهر ازمیر ترکیه

شهر ازمیر ترکیه

اگر با تور ازمیر نوروز 1403 به سفر رفتید، فراموش نکنید که حتما از پاموکاله دیدن کنید. پاموکاله یک جاذبه طبیعی زیبا در ازمیر است که بدون شک در دنیا نظیر آن را نمی توانید پیدا کنید. در این منطقه چشمه آب گرمی وجود دارد که از کوه سرچشمه گرفته و به سمت پایین می ریزد سپس در طی مسیر رود، سنگ آهکی سفیدی وجود دارد که حوضچه های متعدد زیبایی را در پاموکاله به وجود می آورد. شما می توانید حتی از حوضچه های منطقه پاموکاله نیز استفاده کنید. حوضچه های این منطقه برای سلامت بدن انسان مفید هستند. علاوه بر پاموکاله شما می توانید از برج ساعت ازمیر هم دیدن کرده و عکس های زیبایی بگیرید.

کوش آداس را فراموش نکنید

پکیج تور کوش آداسی نوروز 1403 یکی دیگر از تورهایی است که هنگام بهار نباید از دست بدهید. کوش آداسی شهری در بخش غربی ترکیه است که یک تفرجگاه ساحلی به حساب می آید. در این منطقه انواع پارک های آبی، جزیره کبوتر و قلعه های متعددی وجود دارند که کوش آداسی را تبدیل به یک شهر ساحلی بی نظیر کرده‎ اند. در کنار سواحل زیبای کوش آداسی می توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کرده و در رستوران های لوکس این شهر انواع غذاهای ترکی و دریایی را نوش جان کنید.

کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی ترکیه

علاوه بر دیدن سواحل زیبا و خوردن غذاهای دریایی خوشمزه شما می توانید به مراکز خرید این شهر هم سر بزنید. جالب است بدانید بسیاری از مراکز خرید و پارک های آبی این شهر دارای سرویس ویژه هستند. بنابراین شما می توانید برای دسترسی بهتر از این سرویس ها استفاده کنید. کوش آداسی یا جزیره پرنده، از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه واقع در نوار ساحلی دریای اژه است. این شهر در بهار و تابستان مسافرهای بسیاری دارد و از قطب‌های گردشگری اصلی ترکیه به شمار می‌رود. سواحل بسیار زیبا و آثار باستانی باشکوه در کنار شب‌‌زنده‌داری‌ها، کوش آداسی را به یک شهر تماشایی و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. از اماکن دیدنی این شهر می‌توان به مناطق باستانی دیدیما، میلتوس، افه سوس و پرینه اشاره کرد.

در تور کوش آداسی نوروز شما می توانید اماکن تاریخی متعددی را هم مشاهده کنید. کوش آداسی بیشتر از شهرهایی مانند آنتالیا امکان تاریخی داشته و اگر به جاذبه های تاریخی علاقه دارید می توانید تور کوش آداسی نوروز را انتخاب کنید. از جمله مکان های تاریخی کوش آداسی شامل معبد یونان باستان دیدیما، پرینه، شهر یونانی آفرودیسیاس و شهر یونان باستان میلتوس است. پارک ملی کوش اداسی هم از دیگر مکان هایی است که با طبیعت بکر و زیبایی که دارد شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد.

وان مقصدی کم هزینه

اگر به دنبال شهری در ترکیه هستید که با بودجه محدود بتوان به آن سفر کرد، وان را انتخاب کنید. تور وان نوروز هم مانند تور کوش آداسی نوروز، آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه می تواند جذاب باشد.  جالب است بدانید که بر اساس توافقی که بین دولت ایران و ترکیه صورت گرفته شما می توانید تا 90 روز بدون ویزا و تنها با ارائه پاسپورت به وان ترکیه سفر کرده و در آن اقامت داشته باشید. مسافران ایرانی می‌توانند با استفاده از قطار و اتوبوس خود را به این شهر برسانند. اغلب افراد، وان را برای خرید انتخاب می‌کنند؛ اما این شهر تاریخی یکی از مناطق مهم در شرق ترکیه است که پنج دوره تاریخی شامل بیزانس، عثمانی، سلجوقیان، ارمنستان و اورارتو را به خود دیده است و علاوه‌بر مراکز خرید متعدد، بناهای تاریخی بسیاری نیز دارد.

شهر وان در خط ساحلی دریاچه آبی رنگی و دقیقا در جاده مشهور ابریشم قرار گرفته است. این منطقه در گذشته پایتخت ارمنستان بوده و به همین دلیل از نظر اماکن تاریخی نیز غنی است. علاوه بر جاذبه های تاریخی می توانید در این شهر از اسکی،تفریحات آبی مانند شنا، قایق سواری، خوردن غذاهای ترکی در رستوران ها و... نیز لذت ببرید.

بهترین مکان هایی که در تور وان ترکیه می توانید در آن اقامت داشته باشید شامل خیابان جمهوریت برای صرف غذا و خرید و خیابان کاظم برای خرید از برند های معتبر و مشهور است.

تصویری از شهر وان

جزیره آختامار در وان ترکیه

کاپادوکیا مقصدی زیبا

کاپادوکیا یکی دیگر از مقاصد جذاب برای مسافرت است که در کنار تور استانبول نوروز، تور آنتالیا و سایر مقاصد تور ترکیه نوروز 1403 می توانید به آن فکر کنید. این شهر مطلوب ترین هوا را در فصل بهار داشته و به همین دلیل بیشتر در فصل بهار مسافران به این مکان مسافرت می کنند. 

حتما تابه‌حال وصف بالون سواری در کاپادوکیا را شنیده یا تصاویر آن را در فضای مجازی دیده‌اید. شهر کاپادوکیا یکی از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین شهرهای باستانی ترکیه واقع در دشت‌های آناتولی است. اگرچه بالون‌های این شهر بسیار مشهور هستند؛ اما تخته سنگ‌های بلند، تپه‌های متعدد و خانه‌های لانه زنبوری در کاپادوکیا نیز شهرت جهانی دارند و در لیست میراث جهانی ثبت شده‌اند. این شهر زمستان‌های بسیار سردی دارد؛ ازاین‌رو بهار و تابستان را برای بازدید از آن پیشنهاد می‌کنیم.
کاپادوکیا به قدری منحصربه‌فرد است که حتی هتل‌های آن نیز با سایر نقاط جهان متفاوت هستند. هتل‌های که بیشتر شبیه به غار هستند و خود از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌روند. اگر به‌دنبال یک تجربه جدید هستید، سفر به کاپادوکیا را حتما در برنامه خود قرار دهید.

کاپادوکیا به خاطر طبیعت زیبا و بکری که دارد بسیار مشهور بوده و در کنار جاذبه های گردشگری متعددی که دارد، مقصدی مهیج برای مسافران است. در سفر به کاپادوکیا می توانید تجربه بالن سواری در ارتفاع بالایی از آسمان را داشته باشید و یا به بازدید از اماکن تاریخی این شهر بروید. از جمله جاذبه های گردشگری مشهور این شهر شامل پارک ملی گوریمه، شهر زیرزمینی درینکویو و کایماکلی و کلیساهای متعدد است. لازم به ذکر است که پارک ملی گوریمه در سال 1985 در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

آلانیا شهر ساحلی و زیبا

یکی از شهرهای ساحلی زیبای کشور ترکیه، شهر آلانیا است. این شهر نه تنها از نظر گردشگری بسیار مهم بوده بلکه از نظر خرید ملک هم برای افراد خارجی بسیار محبوب است. برج ها و قلعه های زیادی در آلانیا وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید. آلانیا هم در میان شهرهایی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. هنگام سفر به آلانیا می توانید به مکان هایی مانند برج قرمز، ساحل کلئوپاترا، غار داملاتاش و پارک آبی آلانیا سر بزنید.

کلام آخر

آیا شما هم به فکر سفری دلچسب در نوروز هستید؟ آیا می خواهید به ترکیه سفر کنید اما هنوز مقصد مشخصی را انتخاب نکرده اید؟ شهرهای زیادی در ترکیه وجود دارند که ارزش دیدن و گشت و گذار دارند اما کدام شهر برای شما مناسب تر است؟ در این مطلب سعی کردیم راجع به مقاصد گردشگری مهم در ترکیه صحبت کرده و شهرهای مختلف را از نظر جاذبه های توریستی معرفی کنیم. در این مقاله، تعدادی از بهترین شهر های ترکیه برای سفر نوروزی را به شما عزیزان معرفی کردیم تا اگر قصد سفر به این کشور را دارید، انتخابی مطابق با سلیقه، نیاز و بودجه خود انجام دهید. ترکیه از توریستی‌ترین کشورها در نزدیکی ایران است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد؛ ازاین‌رو گزینه مناسبی برای گذراندن یک تعطیلات دل‌پذیر محسوب می شود.

با  خواندن این مطلب می توانید بین تور آنتالیا نوروز، تور استانبول نوروز، تور کوش آداسی نوروز و سایر شهر های ترکیه، مقصد مناسبی را برای خود بیابید و بهترین پکیج ها را از طریق الفبای سفر رزرو کنید. الفبای سفر بهترین پکیج‌های سفر به ترکیه را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد تا سفری شیرین و فراموش نشدنی را تجربه کنید. همین حالا مقصد سفر را انتخاب و تور موردنظر را از طریق سایت خریداری کنید. با استفاده از شماره تماس‌های موجود در صفحه نیز می‌توانید از راهنمایی کارشناسان حاضر در مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt