آشنایی کامل با جزایر زیبای مالدیو

آشنایی کامل با جزایر زیبای مالدیو

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 دی ، 1401

آشنایی کامل با جزایر زیبای مالدیو

‌جزایر مالدیو کجاست؟ مالدیو کشور کوچکی است که در جنوب غربی سریلانکا و هند قرار دارد و از 200 جزیره مسکونی و هزاران جزیره مرجانی تشکیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

‌مالدیو کجاست و چرا این همه اسمش پرآوازه شده است؟ مالدیو کشور کوچکی است که در جنوب غربی سریلانکا و هند قرار دارد. این کشور مستقل از 200 جزیره مسکونی و هزاران جزیره مرجانی تشکیل شده است. در بیش از 122 جزیره این کشور استراحتگاه‌ها و تجهیزات رفاهی برای میزبانی از توریست‌ها وجود دارد و به همین دلیل می‌توان گفت مالدیو به عنوان یک کشور توریستی در جنوب شرق آسیا شناخته شده است. اگر تصمیم گرفته‌اید برای یک تور خارجی این کشور را انتخاب کنید، این مطلب می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

درباره مالدیو ؛ سرزمین هزار جزیره

همانطور که اشاره کردیم در این کشور بیش از 200 جزیره مسکونی وجود دارد. همچنین جزایر مرجانی هم بخشی از خاک این کشور است که به دو دسته تقسیم می‌شوند: جزایر مرجانی شمالی و جنوبی. بیشتر مکان‌های توریستی و گردشگری مالدیو در جزایر جنوبی این کشور قرار دارد.

جزایر مرجانی شمالی هم بهشت موج‌سواران است و مکانی برای غواصی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در تعطیلات و سفر خود به یک مکان ساکت و خلوت سفر کنید، ما جزیره‌های شمالی مالدیو را پیشنهاد می‌دهید. قایق‌سواری، شنا و سایر ورزش‌های آبی در این جزایر به راه است و می‌تواند روزها شما را سرگرم خود کند.

شهر «ماله» پایتخت این کشور است که در جزایر مرکزی قرار دارد. در این شهر هم جاذبه‌های توریستی زیادی برای گذراندن یک سفر خاطره‌انگیز وجود دارد.

مالدیو، سرزمین هزار جزیره

مالدیو، سرزمین هزار جزیره

چرا به مالدیو سفر کنیم؟

اولین دلیلی که شما را برای شرکت در تور مالدیو ترغیب می‌کند، نزدیکی جزایر به یکدیگر است. بنابراین برای دیدن جزایر متعدد مجبور به استفاده از هواپیما و هزینه زیاد حمل و نقل نیستید. با قایق موتور شناورهای دریایی به راحتی می‌توانید از یک نقطه به نقطه دیگر بروید و در مسیر هم از سفر خود و تماشای آب‌های فیروزه‌ای لذت ببرید.

وجود جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، رستوران‌های لوکس، هتل‌های 5 ستاره و اقامتگاه‌های روستایی دلنشین از جمله دلایل پیشنهاد ما برای رفتن به این کشور است.

گشت و گذار در یک کشور جزیره‌ای که نمونه آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌بینید، یک تجربه شگفت‌انگیز است. همچنین می‌توانید در سفر خود یک قایق کرایه کنید و یا با خودروهای کرایه‌ای داخل جزیره‌های آن را بگردید.

اینجا سواحل آرام، زیبا و بی‌نقص در انتظار شماست که می‌تواند خاطره استراحت و تفریح در کنار دریا را برایتان بسازد.

بهترین زمان سفر به مالدیو

آب و هوای مالدیو به دلیل نزدیکی به خط استوا در تمام طول سال گرم و آفتابی است. اما یک فصل خشک و یک فصل مرطوب و بارانی دارد. بهترین زمان برای سفر به کشور مالدیو از نوامبر (آبان) تا آوریل (اردیبهشت) است. هر فصلی از این سال معایب و مزیت‌هایی دارد که اگر می‌خواهید در شرایط آب و هوایی عالی به این کشور سفر کنید، پاییز و زمستان را انتخاب کنید. البته در این زمان جزایر مالدیو شلوغ هستند و هزینه سفر شما بیشتر می‌شود.

یکی از مزیت‌های سفر به این کشور، وجود تعداد زیادی جزیره است که توریست‌ها در آن پراکنده می‌شوند و مجبور نیستید به جزیره‌های شلوغ بروید.

باران‌های مالدیو از ماه می (اردیبهشت) شروع می‌شود و تا اکتبر (اواخر مهر) ادامه دارد. دمای هوای اغلب جزایر این کشور در طول سال بین 25 تا 31 درجه سانتیگراد است و تغییر زیادی ندارد. بنابراین می‌توان گفت یک کشور با آب و هوای متعادل است و اگر به روزهای آفتابی علاقمند هستید، پاییز و زمستان به اینجا سفر کنید.

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

تعداد زیادی جزیره در کشور مالدیو وجود دارد که می‌تواند برای یک سفر خاطره‌انگیز در ایام نوروز یا تابستان کافی باشد. البته به دلیل اینکه تعداد آن‌ها زیاد است، اینجا به چند مورد اکتفا می‌کنیم. خوب است با ویژگی‌ها و امکانات این جزایر زیبا آشنا شوید تا قبل از سفر بهتر تصمیم بگیرید.

1.     جزیره ماافوشی

جزیره ماافوشی (Maafushi) یکی از زیباترین جزیره‌های مالدیو است. همین که بر روی این جزیره قدم بگذارید متوجه می‌شوید وارد تکه‌ای بهشت روی زمین شده‌اید. ماافوسی یکی از جزایر محلی این کشور است که مردم برای رفع خستگی به آنجا می‌روند. این جزیره بسیار آرام است و اگر می‌خواهید از شلوغی شهر فرار کنید و به یک مکان آرام پناه ببرید، ماافوشی را به شما پیشنهاد می‌دهید. اینجا اعصاب مضطرب تسکین می‌یابد. ضمن اینکه می‌توانید از ورزش‌های آبی کنار ساحل، رستوران‌هایی که غذاهای بین‌المللی طبخ می‌کند و اقامتگاه‌های لاکچری این جزیره نیز لذت ببرید.

جزیره ماافوشی مالدیو

جزیره ماافوشی مالدیو

2.     جزیره فول‌هادهو

یکی دیگر از جزایر زیبای مالدیو Fulhadhoo یا فول‌هادهو نام دارد. این جزیره در جنوب کشور است و دو ساعت با شهر ماله فاصله دارد. اینجا تقریبا خالی از سکنه است و یکی از زیباترین جزایر مالدیو محسوب می‌شود. در سمت غربی این جزیره یک روستا با جمعیت کمتر از 250 نفر زندگی می‌کنند. این جزیره خالی از سکنه با سواحل شنی سفید، درختان نخل، تالاب‌های شفاف کریستالی و آسمان آبی چیزی کمتر از بهشت ندارد.

در اینجا هم می‌توانید از اقامتگاه‌های روستایی استفاده کنید، در کنار دریا مشغول تفریح و سرگرمی شوید و غذای خود را در بهترین رستوران و کافه‌ها میل کنید.

3.     جزیره بیادو

سومین جزیره‌ای که باید در تور مالدیو نوروز از آن دیدن کنید، بیادو (Biyadhoo) نام دارد. این جزیره مقصد اول کسانی که به ورزش‌های آبی علاقه زیادی دارند. در اینجا یک آموزشگاه بین‌المللی غواصی نیز فعالیت دارد و می‌توانید دوره‌های آموزشی PADI را با استاندارد بالا یاد بگیرید.

گذشته از این شما می‌توانید در جزیره زیبای بیادو نظاره‌گر لاک‌پشت‌های دریایی، مانتا پرتوها و کوسه‌های صخره‌ای نیز باشید. از جمله ورزش‌های آبی در بیادو می‌توان به قایق سواری، موج سواری، پدل بورد، غواصی و شنا اشاره کنیم. در این جزیره گزینه‌های مجلل نیز برای اقامت توریست‌ها درنظر گرفته شده است. بعد از ورزش‌های سخت می‌توانید از خدمات ماساژ سنی و اسپاهای عجیب و غریب در آب گرم بهره‌مند شوید و خستگی تعطیلات را از بین ببرید.

4.     جزیره وادو

یکی دیگر از جزایر زیبای مالدیو شهر وادو (Vaadhoo) نام دارد که به عنوان یک استراحتگاه بکر در جزایر مرجانی این کشور واقع شده است. در این جزیره هم تقریبا 500 نفر زندگی می‌کنند و بنابراین می‌توان گفت محلی آرام و ساکت برای استراحت در زمان سفر است. درخشش دریای ستارگان یکی از پدیده‌های طبیعی جهان است که می‌توانید در جزیره وادو آن را در شب‌ها تماشا کنید.

در این پدیده به یکباره درخشش فوق‌العاده زیبایی را روی دریا مشاهده می‌کنید.

درخشش دریای ستارگان

درخشش دریای ستارگان

5.     جزایر آلیماتا

جزایر آلیماتا (Alimatha) هر ماه بیش از 100 بازدیدکننده دارد که می‌خواهند این جزیره فوق‌العاده زیبا را از نزدیک ببینند. مناظر سورئال اقیانوس در آلیماتا را شاید فقط در فیلم‌ها دیده یا در قصه‌ها شنیده باشید. اما با سفر به مالدیو می‌توانید در کنار این جاذبه‌ها بنشیند و لذت ببرید. ماسه‌های سفید طلایی در اطراف و فضای سبزی که ساحل را احاطه کرده، منظره فوق‌العاده زیبایی را پدید آورده است.

چیزی که این جزیره را خاص می‌کند، جشنواره‌های شبانه همراه با موسیقی و بار است. رستوران‌های لوکس، هتل 5 ستاره با تمامی امکانات و کافه از دیگر امکاناتی است که برای جزایر آلیماتا فراهم شده است. موج سواری، مراکز ماساژ آیوردا، غواصی و پیاده‌روی در طول ساحل از جمله جذابیت‌های دیگر این جزایر زیباست.

6.      جزیره نالاگورایدو

جزیره نالاگورایدو (Nalaguraidhoo) هم یکی دیگر از جزیره‌های بزرگ در مالدیو است که به دلیل داشتن بزرگترین هتل این کشور (سان آیلند ریزورت) شهرت دارد. این اقامتگاه رویای زندگی در یک خانه ییلاقی آبی را برایتان برآورده می‌کند. رستوران، کافه، ورزش‌های آبی و ... از دیگر امکاناتی است که می‌توانید در جزیره نالاگورایدو به دنبال آن باشید.

7.      جزیره ماله

جزیره ماله (Male) که پایتخت مالدیو است، یکی از کوچکترین پایتخت‌های ملی جهان است و به خاطر داشتن ساختمان‌های رنگارنگ و مسجد باستانی شهرت دارد. این شهر در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به یکی از پربازدید‌ترین جزایر مالدیو تبدیل شده است. این شهر جزیره‌ای یکی از مکان‌های گردشگری است که بدون برنامه هم می‌توانید به آن سفر کنید و از هر روزی که در آنجا هستید، نهایت لذت را ببرید.

در شهر ماله بناهای تاریخی از یکسو، درختان و فضای سبز و آب‌ها و سواحل از سوی دیگر از شما میزبانی می‌کنند. این شهر نبض تجاری مالدیو به شمار می‌رود و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. فروشگاه‌هایی که بهترین اجناس مارک‌دار دنیا را عرضه می‌کنند، استخر‌های بزرگ و رستوران‌های لوکس از دیگر مزیت‌های سفر به جزیره ماله است.

جزیره ماله مالدیو

جزیره ماله مالدیو

8.     جزیره اوتیمو

یکی دیگر از مکان‌هایی که باید در تور مالدیو نوروز خود به مالدیو قرار دهید، جزیره اوتیمو (Utheemu) نام دارد. این جزیره تکه‌ای از بهشت برای دوستداران تاریخ و طبیعت است. در بیشتر روزهای سال آب و هوای دلپذیری در این جزیره حکمفرماست. همچنین مکان ایده‌الی است برای کسانی که می‌خواهند به صورت مجردی یا گروهی به مالدیو سفر کنند.

طبیعت جزیره اوتیمو نیز بی‌نظیر است و در اینجا می‌توانید نظاره‌گر غروب‌های زیبای آفتاب، سواحل شنی، آب‌های فیروزه‌ای شفاف و نسیم خنک عصر باشید. همچنین می‌توانید برای پیاده‌روی مسیرهای زیبایی را که با درختان نخل پوشیده شده‌اند، انتخاب کنید و صدای آواز پرندگان را گوش دهید. این جزیره از نظر زیبایی و طبیعت بکر در نوع خود بی‌نظیر است. امکانات رفاهی نیز در اینجا برای میزبانی از توریست‌ها و گردشگران فراهم شده است.

9.     جزیره گان

جزیره گان (Gan) جنوبی‌ترین جزیره مرجانی در مالدیو است که در بین گردشگران خارجی شهرت زیادی دارد. این جزیره بخشی از جزیره مرجانی آدو را تشکیل می‌دهد و میزبان طرفداران ورزش‌های آبی، غواصی و شناست. همچنین توریست‌هایی که به طبیعت، تاریخ و فرهنگ روستایی علاقه زیادی دارند و به دنبال یک استراحتگاه آرام و ساکت هستند، می‌توانند به این جزیره سفر کنند.

جزیره گان تلفیقی از فرهنگ مالدیو و تجملات مدرن است که می‌توانید در روزهای سفر خود از آن نهایت لذت را ببرید. این جزیره 541 کیلومتر با شهر ماله فاصله دارد. البته نگران نباشید چون در این جزیره یک فرودگاه بین‌المللی نیز ساخته شده است تا دسترسی برای توریست‌ها را ساده‌تر کند.

جزیره گان

جزیره گان

10.جزیره تولوسدو

از دیگر جزایری که در کشور مالدیو انتظار حضور شما را می‌کشد، تولوسدو (Thulusdhoo) نام دارد. این شهر جزیره‌ای در 28 کیلومتری شمال ماله واقع شده است و در کنار جزیره مرجانی کافو (Kaafu) قرار دارد. این جزیره بهترین نقاط موج سواری در اقیانوس هند را از آن خود کرده و بسیاری دیگر از ورزش‌های آبی نیز در اینجا فراهم شده است.

در کنار سواحل جزیره تولوسدو صخره‌های بزرگی به چشم می‌خورد که با برخورد امواج در زمان غروب، صحنه بی‌بدیلی را به وجود می‌آورد. اگر عاشق ورزش‌های آبی و غواصی هستید، می‌توانید به این جزیره شگفت‌انگیز در مالدیو بروید.

11.جزیره فووهمولا

فووهمولا (Fuvahmulah) بزرگترین جزیره مالدیو است که در جنوبی‌ترین نقطه این مجمع‌الجزار قرار دارد. اگر می‌خواهید بهشت روی زمین را کشف کنید، این جزیره را در تور گردشگری خود فراموش نکنید. همانطور که در زمان شب، ماه امواج دریا را به سمت خود می‌کشد، می‌توانید از این لوکیشن‌های زیبا عکس بگیرید و در خاطرات خود ثبت کنید. آرامش و زیبایی طبیعت جزیره فووهمولا را در کمتر جایی خواهید دید. اینجا گردشگران مسحور زیبایی طبیعت، دریا و ساحل شنی سفید می‌شوند.

12.جزیره هال‌هومال

وقتی به جنوب شهر جزیره‌ای ماله بروید، در نزدیکی فرودگاه با یک جزیره زیبا به نام «هال هومال» (Hulhumale) برخورد می‌کنید. این جزیره 188 هکتار است و از دور می‌توانید درختان نخل و سواحل دیدنی را نظاره کنید. اما همین که وارد جزیره شوید، تلفیق کاملی از زندگی شهری با فرهنگ محلی مالدیو را تماشا خواهید کرد.

جزیره هال‌هومال

جزیره هال‌هومال

و در نهایت…

مالدیو به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان شناخته شده است که به دلیل مجمع‌الجزایر بودن شهرت دارد. در این کشور شهرها به صورت جزیره‌ای و جدا از هم هستند. برای رفتن به هر یک از جزایر باید از قایق‌های تندرو و شناور دریایی استفاده کنید. به هر حال اگر به دنبال تجربه استراحت در کنار سواحل شنی سفید، آب‌های شفاف فیروزه‌ای و غذاهای لذیذ دریایی هستید، بازدید از مالدیو را در برنامه سفرهای خود قرار دهید. شما می توانید از طریق آژانس هواپیمایی الفبای سفر بهترین تورهای مالدیو و سایر مقاصد گردشگری را رزرو کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt