اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 اسفند ، 1402

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی می‌توانند مانند یک لیدر عمل کنند. اگر می‌خواهید بدانید بهترین برنامه‌ها کدام هستند و چه امکاناتی دارند، این مطلب را از دست ندهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وقتی به یک شهر جدید سفر می‌کنید و هیچ اطلاعی از مکان‌های گردشگری، جایگاه سوخت، داروخانه‌ها، مسیرها، رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و یا درمانگاه ندارید، اولین تصمیم‌تان چیست؟ نصب یک اپلیکیشن که بتواند تمامی این مکان‌ها را به شما نشان دهد. همچنین اگر بخواهید به منطقه دیگری از شهر بروید، چون با هیچ کجا آشنایی ندارید، فوراً به فکر نصب اسنپ یا تپسی می‌افتید. حالا وقتی قرار باشد در تور دبی شرکت کنید به یک کشور خارجی بروید چطور؟ آیا فکر نمی‌کنید برای کشورهای خارجی بیش از شهرهای ایران به اپلیکیشن‌های ضروری نیاز دارید؟

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی می‌تواند درست مثل یک لیدر عمل کند. اگر می‌خواهید بدانید بهترین برنامه‌ها کدام هستند و چه امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهند، این مطلب را از دست ندهید.

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

اپلیکیشن Careem برای سفر به دبی

این برنامه جایگزین مناسبی برای اوبر در خاورمیانه است و می‌تواند امکانات زیادی را در اختیارتان قرار دارد. شهر دبی دارای حمل و نقل عمومی مناسبی است و با کمک Careem می‌توانید از هر نقطه شهر به سایر نقاط آن سفر کنید. همچنین وقتی می‌خواهید در مورد وضعیت آب و هوای شهر اطلاعات دقیق بدست آورید، کافیست این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید.

اگر از آن فقط برای حمل و نقل و سفر استفاده می‌کنید، قیمت‌های منصفانه‌ای را پیشنهاد می‌دهد. برای مثال از سواحل جمیرا تا فرودگاه فقط 50 درهم (13 دلار) از شما دریافت می‌شود. راننده پول نقد و کارت را هم دریافت می‌کند و کارتان راحت‌تر می‌شود.

این برنامه قبل از سفر کرایه را مشخص می‌کنید و می‌توانید در لوکیشن مشخص شده منتظر راننده خود باشید. حتی می‌توانید از ساعت‌ها قبل هم ماشین را رزرو کنید.

این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی‌های اندروید و IOS نصب کنید.

Wojhati اپلیکیشن سفر به دبی

یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی سفر به دبی Wojhati نام دارد. اگر عاشق پیاده‌روی هستید، حتما در گشت و گذار در خیابان‌ها یا پارک‌های دبی سردرگم می‌شوید و به دنبال پیدا کردن مسیر خواهید بود. اما با وجود برنامه‌ای به اسم Wojhati جای نگرانی نیست و می‌توانید به جای پرس و جو از مردم شهر دبی، به راحتی مسیرهای مورد نظر خود را پیدا کنید.

همچنین این برنامه برای سیستم حمل و نقل هم کاربرد دارد. شبکه حمل و نقل عمومی دبی از جمله اتوبوس، مونوریل، تراموا و مترو روزانه هزاران نفر را جابجا می‌کنند. اما از آنجا که در این شهر غریبه هستید، بهتر راه‌حل، استفاده از Wojhati است تا بتوانید از طریق خودروهای مشخص به مکان‌های مورد نظر خود سفر کنید.

این برنامه به نحوی طراحی شده است که هر از جدول زمانی و پیشنهاداتی برای کوتاه‌ترین مسیرها برای رفتن به مقصد استفاده کنید. همچنین در صورت تاخیر احتمالی می‌توانید سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Wojhati رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی اندروید یا آیفون نصب کنید.

نمایی از دبی در شب

نمایی از دبی در شب

برنامه RTA Dubai Drive

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که زمان تور دبی نوروز یا هر زمان دیگری از سال، باید روی گوشی خود نصب کنید، RTA Dubai Drive نام دارد. اگر قصد دارید در این شهر یک خودرو اجاره کنید، بهتر است این برنامه را هم نصب کنید تا بتوانید به راحتی به مسیرها و مقصدهای موردنظر دسترسی داشته باشید. این برنامه به طور مشخص برای راننده‌ها طراحی شده است تا آزادانه بتوانند به هر جایی از هر شهر دبی که بخواند سفر کنند. پیدا کردن جای پارک، پرداخت هزینه پارکنیگ و پیدا کردن مسیر از امکانات این برنامه است.

RTA Dubai Drive توسط مقامات حمل و نقل شهری نیز پشتیبانی می‌شود و حتی اگر خودروی شخصی اجاره نکرده‌اید و می‌خواهید برای رفتن به یک مکان خاص، ماشین بگیرید، مناسب است. اگر در سفر کوتاه خود نظر خوبی نسبت به دبی پیدا کنید، می‌توانید از طریق این پلتفرم برای دریافت گواهینامه و پلاک رانندگی شهری نیز درخواست خود را ارائه دهید.

این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی iOS و اندروید نصب کنید.

برنامه غذا و رستوران Talabat

از دیگر پلیکیشن های سفر به دبی باید به Talabat اشاره کنیم. اگر در هتل باشید و هتل بیرون رفتن برای گرفتن غذا را نداشته باشید، این برنامه به کمک شما می‌آید. در این سیستم شما می‌توانید از بین لیست بلندی از غذاهای محلی و بین‌المللی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لیست غذاهایی که در این برنامه ارائه می‌شود کاملا مرتب‌شده است و می‌توانید از بین نوشیدنی‌ها، سالاد، دسر و غذاهای فست فود و سایر غذها گزینه‌های مناسب را انتخاب کنید. سپس با انتخاب زمان تحویل غذا، سر موعد مقرر غذا در محل اقامت شما حاضر می‌شود. برای پرداخت غذا هم می‌توانید به صورت آنلاین یا نقدی تسویه حساب کنید.

این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را برای iOS و اندروید نصب کنید.

برنامه غذا و رستوران Talabat

برنامه غذا و رستوران Talabat

اپلیکیشن زبان Duolingo

برای رفتن به تور کیش یا هر شهر دیگری از ایران شاید به اپلیکیشن سفر و رستوران نیاز پیدا کنید، اما قطعا برنامه زبان نیاز ندارید. اما در سفر به امارات و شهر دبی، باید بتوانید با کارکنان هتل، مراکز خرید، رستوران و ... ارتباط برقرار کنید تا نیازهای شخصی‌تان برطرف شود.

برای این سفر قطعا به زبان عربی نیاز دارید چون در این شهر همه با این زبان صحبت می‌کنند و کمتر کسی با زبان انگلیسی آشناست. برای ارتباط برقرار کردن ساده با مردم شهر دبی، کافیست برنامه Duolingo را روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه اصول اولیه زبان و الفبای عربی را کامل اجرا می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا از 1 تا 99 بشمارید و متن عربی را بدون اینکه معنی آن را درک کنید، بخوانید.

وقتی در هواپیما هستید، می‌توانید در این پلتفرم با جملات ضروری مثل احوالپرسی، فرهنگ و دستور زبان اولیه عربی نیز آشنا شوید. پس زمان فرود در شهر دبی حداقل یک قدم به مردم آنجا نزدیک‌تر می‌شوید.

این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی‌های iOS و اندروید نصب کنید.

اپلیکیشن Bravolol

اگر می‌خواهید یادگیری زبان عربی خود را یک قدم جلو ببرید، می‌توانید با استفاده از برنامه Bravolol، گفتگوهای روزمره عربی را گوش دهید و یا عربی صحبت کردن را تمرین کنید. این اپلیکیشن به طور اختصاصی روی آموزش صحبت کردن و درک صحیح زبان عربی متمرکز است. به نحوی که می‌توان گفت یک طوطی سخنگو با تمرکز بر روی کلمات و عبارت رایج عربی شما را برای ورود به شهر دبی آماده می‌کند.

در هر کجا که هستید می‌توانید کلمات و عبارات این برنامه را گوش دهید، تکرار و سپس حفظ کنید. مزیت Bravolol اینست که به اینترنت هم نیاز ندارد و به صورت آفلاین می‌تواند به خوبی عمل کند.

این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی‌های iOS و اندروید نصب کنید.

اپلیکیشن های ضروری در سفر به دبی

اپلیکیشن های ضروری در سفر به دبی

برنامه اطلاعاتی Visit Dubai

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی Visit Dubai نام دارد. این برنامه یک دپارتمان گردشگری است که اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در تور لحظه آخری شرکت کرده‌اید و فرصت کسب اطلاعات مهم در مورد شهر دبی را نداشته‌اید، بهترین راه‌حل استفاده از پلتفرم خواهد بود.

در Visit Dubai اطلاعات زیادی در مورد جاذبه‌های گردشگری، مناطق توریستی، رستوران‌ها و ... در این شهر وجود دارد. در این پلتفرم می‌توانید برنامه سفر خود را نیز برحسب اطلاعات سفارشی کنید. این سیستم دارای یک ویژگی مبادله ارز نیز هست که برای تعیین قیمت منو در زمان شام یا دریافت تخفیف در بازار مفید است.

از اطلاعات ارائه شده در Visit Dubai می‌توانید برای دریافت اخبار در اطراف شهر، ساعات کار جاذبه‌های گردشگری، قیمت بلیط و ... استفاده کنید. این برنامه یک شروع عالی برای برنامه‌ریزی در سفر امارات خواهد بود.

این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی‌های iOS و اندروید نصب کنید.

برنامه Dubai Travel Guide

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی Dubai Travel Guide نام دارد. این برنامه بزرگترین پلتفرم برای راهنمایی‌های شهر دبی است که نقشه تمام مکان‌ها و مسیرهای مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این پلتفرم جزئیات و راهنمای شهر به صورت UImon در نقشه آمده است. این برنامه را بعد از نصب می‌توانید به صورت آفلاین نیز استفاده کنید.

همچنین نیاز نیست نقشه را به همان حالت نگهدارید تا به خیابان بروید. بلکه با بستن برنامه باز هم بدون اینترنت قادر به باز کردن نقشه خواهید بود. در Dubai Travel Guide می‌توانید فهرست کاملی از رستوران‌ها، مناظر و جاذبه‌های گردشگری شهر دبی را پیدا کنید. در واقع این سیستم یک کتابچه راهنمای دیجیتال برای سفر شما خواهد بود.

دانلود این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی‌های iOS و اندروید نصب کنید.

اپلیکیشن Gulf News

اگر اهل پیگیری خبر هستید، می‌توانید از طریق برنامه Gulf News از آخرین اخبار شهر و منطقه دبی به راحتی باخبر شوید. برای این منظور به صفحه اصلی برنامه بروید و موضوعاتی را که بیشتر به آن علاقه دارید، انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… را برحسب نیاز خود انتخاب کنید.

این سیستم یک بخش بین‌المللی جامع نیز دارد که می‌توانید بخش تجارت، هنر یا ورزش را انتخاب کنید. اخبار این قسمت فقط به شهر دبی یا کشور امارات محدود نمی‌شود و می‌توانید از حوادث و اتفاقات روز دنیا نیز آگاه شوید. همچنین می‌توانید اعلان اخبار فوری را تیک بزنید تا به محض وقوع هر اتفاق جدید از آن مطلع شوید.

دانلود این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی‌های iOS و اندروید نصب کنید.

استفاده از اپلیکیشن ها در سفر

استفاده از اپلیکیشن ها در سفر

اپلیکیشن سفر دبی DubaiNow

از دیگر برنامه‌هایی که برای سفر به دبی نیاز دارید، DubaiNow است. این سیستم توسط دپارتمان دولت الکترونیک شهر اداره می‌شود و بیشتر ساکنین و گردشگران دبی آن را روی گوشی خود نصب می‌کنند. خدماتی که توسط این پلتفرم ارائه می‌شود، برای مسافران و افراد غریبه در دبی مفید و کاربردی است.

DubaiNow اطلاعات دقیق و جامعی را در مورد خدمات شهری ارائه می‌دهد که شامل همه موضوعات مورد نیاز از محل اقامت، مسکن تا نحوه دریافت ویزاست. همچنین از طریق این سیستم می‌توانید موقعیت مکانی نزدیک‌ترین دستگاه‌های خودپرداز، مراکز درمانی یا داروخانه، شرایط آب و هوایی، زمان نماز، روزهای تعطیل، مکان‌های گردشگری و ... را پیدا کنید.

ممکن است نتوانید در DubaiNow تمامی اطلاعات مورد نیاز سفر دبی را بدست آورید، اما به هر حال در کنار سایر برنامه‌ها اطلاعات جالب و دقیقی را در اختیارت قرار می‌دهد.

دانلود این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را روی گوشی‌های iOS و اندروید نصب کنید.

برنامه Dubai Maps and Walks

Dubai Maps and Walks یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی است. زمان سفر به این شهر باید از آب و هوای آن، نقشه‌ها و مسیرها اطلاعات دقیق و درست داشته باشید. همچنین اگر خودروی شخصی اجاره کرده‌ باشید باید خیابان‌ها دبی را نیز یاد بگیرید که با کمک این سیستم می‌توانید به تمامی این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن شامل چندین مسیر پیاده‌روی در اطراف شهر است و می‌توانید از آن برای مسیریابی و یا پیدا کردن مناطق خاصی از شهر استفاده کنید. اگر اهل گشت و گذار در زمان شب هستید، پیدا کردن خیابان و مسیر کمی دشوار می‌شود که Dubai Maps and Walks می‌توانید مثل یک راهنما عمل کند.

نمای دیگری از دبی

نمای دیگری از دبی

حرف آخر

سفر خارجی به راهنما و لیدر نیاز دارد. اگر با تور به سفر می‌روید، قطعا یک لیدر شما را همراهی می‌کند، با این وجود باز هم برای برقرار کردن ارتباط با مردم کشور مقصد و پیدا کردن مسیرها، سفارش غذا، سفر به نقاط مختلف شهر و .... به اطلاعات زیادی نیاز دارید. بهترین راه‌حل در این مواقع اپلیکیشن های کاربردی در سفر به یک کشور خارجی مثل امارات است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt