برای سفر نوروزی ازمیر آلانیا یا کوش آداسی کدام یک بهتر است

برای سفر نوروزی ازمیر آلانیا یا کوش آداسی کدام یک بهتر است

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 آذر ، 1401

برای سفر نوروزی ازمیر، آلانیا یا کوش آداسی؟ کدام یک بهتر است؟

اگر قرار باشد در نوروز بین کوش آداسی، ازمیر و آلانیا یکی را انتخاب کنید، به سراغ کدام می روید؟ در این مقاله به مقایسه این سه شهر پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تور ازمیر نوروز یا آلانیا و یا کوش آداسی؟ کدامیک انتخاب شما برای تعطیلات نوروز امسال است؟ برای انتخاب مقصد گردشگری خود به چه معیارهایی توجه می‌کنید؟ اگر قرار باشد بین کوش آداسی، ازمیر و آلانیا یکی را انتخاب کنید، به سراغ کدام یک می‌روید؟ در اینجا ما با مقایسه سه شهر از نظر زمان سفر، سیستم حمل و نقل، جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌ها سفر، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا انتخاب بهتری برای سفر در تعطیلات نوروز داشته باشید. پس این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه آب و هوای ازمیر، آلانیا و کوش آداسی

نقاط مختلف ترکیه هم درست مثل ایران از نظر شرایط آب و هوایی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر قصد حضور در تور آلانیا نوروز 1403 یا کوش آداسی و یا ازمیر را دارید، باید شرایط آب و هوایی این سه شهر را در این ایام با هم مقایسه کنید. داشتن اطلاعات دقیق در مورد بهترین زمان‌ برای سفر به هر یک از این شهرها می‌تواند راهنمای خوبی برای سفر توریستی شما باشد.

مقایسه آب و هوای ازمیر، آلانیا و کوش آداسی

مقایسه آب و هوای ازمیر، آلانیا و کوش آداسی

بهترین زمان برای سفر به ازمیر

ازمیر که در شمال ترکیه و در نزدیکی دریا قرار دارد، با آب و هوای مدیترانه‌ای بهترین مکان برای سفر است. البته در ماه می (اواسط خرداد) تا آگوست (اواسط شهریور) بهترین زمان برای سفر به این شهر است. هر چند شهر زیمر در ماه‌های پاییز و زمستان آنقدر سرد نیست که نتوانید آن را تحمل کنید. در تور ازمیر نوروز 1403 می‌توانید در گرمای روز از جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید و خیابان‌های این شهر دیدن کنید.

بارندگی‌های این شهر بیشتر مربوط به پاییز و مرطوب‌ترین ماه آن دسامبر و ژانویه است. هر سال بیش از 13 روز در این شهر بارندگی وجود دارد. پس خیلی نگران سفر خود در ایام نوروز به ازمیر نباشید، زیرا روزهای آفتابی زیادی در ایام وجود دارد که می‌توانید در کنار سواحل آن از سفر خود لذت ببرید. البته توصیه می‌کنیم برای این فصل حتما یک ژاکت یا لباس گرم در کنار ساحل همراه خود داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه، کوش آداسی است که در ساحل غربی این کشور قرار گرفته و به دریای اژه مشرف می‌شود. این شهر هم شباهت زیادی به ازمیر دارد و از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است. زمستان‌های کوش آداسی معتدل و تابستان‌های آن گرم و خشک است. این شهر بیش از 300 روز آفتابی در سال دارد و حتما در ایام نوروز اگر با تور کوش آداسی سفر کرده باشید، چند روز با آفتاب همراه خواهد بود. بنابراین می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری، خیابان‌ها و مراکز خرید این شهر دیدن کنید.

بهترین زمان برای رفتن به این شهر هم درست مثل ازمیر از اواسط خرداد (ماه می) شروع می‌شود و البته هوای گرم‌تری نسبت به ازمیر دارد. پس تا اکتبر همچنان دمای هوا بالاست و می‌توانید از سفر به این شهر لذت ببرید. اگر زیادی سرمایی هستید و به آب و هوای گرم علاقه بیشتری دارید، تور کوش آداسی نوروز 1403 را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بادهای شمالی که از سمت جنوب به شکل نسیم خنک به سمت دریا می‌رود، هوای دلچسبی را ایجاد می‌کند که بسیار لذت‌بخش است.

بهترین زمان برای سفر به آلانیا

یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای تور نوروزی است که به دلیل آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های گردشگری، هر سال جمع زیادی از توریست‌های ایرانی را به سمت خود می‌کشاند. آلانیا هم درست مثل ازمیر و کوش آداسی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. این شهر در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی است. هر چند گفته می‌شود بهترین ماه برای سفر به آلانیا، آگوست است که بتوانید در سواحل آن شنا کنید، اما نوروز هم می‌توانید زمان مناسبی برای سفر به این شهر باشد.

این شهر در دامنه کوه‌ها قرار گرفته است و در معرض بادهای سرد شمالی قرار می‌گیرد. بنابراین باید زمان سفر به آلانیا حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. بیشترین بارندگی این شهر به ماه نوامبر و دسامبر مربوط می‌شود. پس نگران بارانی شدن روزهای سفر خود در نوروز نباشید.

بهترین زمان برای سفر به آلانیا

بهترین زمان برای سفر به آلانیا

سیستم حمل و نقل ازمیر، آلانیا و کوش آداسی

وقتی با تور کوش آداسی نوروز یا تور آلانیا و ازمیر به ترکیه سفر می‌کنید، قطعا باید از سیستم حمل و نقل برای جابجایی در شهر استفاده کنید. از آنجا که پیشرفته بودن سیستم حمل و نقل عمومی در راحتی سفر شما نقش زیادی دارد، باید قبل از انتخاب یکی از تورهای گردشگری به آن توجه داشته باشید.

سیستم حمل و نقل ازمیر

در سیستم حمل و نقل شهری ازمیر گزینه‌های زیادی وجود دارد و همین عامل حضور در تور ازمیر نوروز را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این شهر می‌توانید از طریق اتوبوس شهری، مترو، ایزبان، کشتی، قایق و تراموا به نقاط مختلف شهر و یا شهرهای اطراف سفر کنید.

همچنین این شهر فرودگاه هم دارد که از طریق آن می‌توانید به هر نقطه دیگری از ترکیه سفر کنید. در ترکیه سیستم حمل و نقل با کارت اعتباری عمل می‌کند، پس نگران وجه نقد نباشید. متروی ازمیر بخش زیادی از حمل و نقل شهری را در برگرفته است و همین عامل در کاهش ترافیک شهری هم نقش زیادی دارد. در مجموعه 17 ایستگاه متروی شهری در اینجا وجود دارد.

کشتی هم گزینه دیگری برای حمل و نقل عمومی است. اگر می‌خواهید سفرهای ارزان‌تری داشته باشید و از نقاط مختلف شهر بدون ترافیک شهری دیدن کنید، می‌توانید گزینه ایزدنیز را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید در این شهر از خدمات شهری و سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید، کافیست یک کارت الکترونیکی “Izmirim” و Bilet35 را که یک بلیت کاغذی یکبار مصرف و قابل استفاده برای 3، 5 و 10 سفر است، خریداری کنید.

سیستم حمل و نقل آلانیا

گزینه‌های سیستم حمل و نقل عمومی در آلانیا نسبت به ازمیر کمتر است. با این حال گزینه‌هایی مثل اتولوس و تاکسی در شهر برای عبور و مرور مسافران درنظر گرفته شده است. خطوط اتوبوسرانی در سرتاسر آلانیا مسافران را جابجا می‌کنند. بنابراین نیازی به اجاره خودرو ندارید.

اتوبوس‌های این شهر دارای دوربین امنیتی نیز هستند تا سفر ایمن‌تری را برایتان رقم بزنند. برای پرداخت هزینه اتوبوس می‌توانید کارت اعتباری تهیه کنید. همه اتوبوس‌ها شماره‌گذاری شده هستند که مسافت طی شده را نشان می‌دهد. بخش زیادی از شهر توسط ایستگاه‌های اتوبوس پوشش داده می‌شود.

با اتوبوس می‌توانید به معروف‌ترین مقاصد گردشگری مانند قلعه آلانیا، رودخانه دیم، ساحل کلئوپاترا، محمودلار، کارگیچاک و کستل بروید. اتوبوس‌های کوچک و تاکسی هم با نرخ کرایه بیشتر برای بردن شما به نقاط مختلف شهر فعالیت می‌کنند. آلانیا یک شهر نسبتا کوچک است که مثل ازمیر از گزینه‌های متعدد برای جابجایی مسافران برخوردار نیست.

سیستم حمل و نقل آلانیا

سیستم حمل و نقل آلانیا

سیستم حمل و نقل کوش آداسی

شرط کوش آداسی پرواز مستقیم ندارد و برای رفتن به این شهر باید از طریق ازمیر اقدام کنید و سپس با تاکسی یا اتوبوس به این شهر بروید. اتوبوس‌های کوش آداسی قیمت بالایی ندارند و مسیر ازمیر تا کوش آداسی هم تقریبا یک ساعت نیم است. هر چند شما وقتی با تور کوش آداسی نوروز به این شهر رفته باشید هزینه توسط آژانس مسافرتی پرداخت می‌شود.

در داخل شهر می‌توانید بسیاری از مسیرها را پیاده بروید. این شهر کوچک است و بسیاری از مسیرها و جاذبه‌های گردشگری به یکدیگر نزدیک هستند. همچنین شما می‌توانید دوچرخه هم اجاره و بسیاری از جاها را در سفر نوروزی خود با دوچرخه طی کنید.

آب و هوای کوش آداسی در این ایام بسیار دلچسب است و با دوچرخه سواری و پیاده‌روی می‌توانید از آن لذت ببرید.

مردم این شهر عموما برای جابجایی از دلموش (نوعی مینی بوس شبیه به ون) استفاده می‌کنند. هر چند ظرفیت زیادی ندارد و بیشتر به مترو عمل می‌کند، اما برای جابجایی شما در مسیرهای خاص و ایستگاه‌های موردنظرتان مناسب است. در عوض دلموش هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به تاکسی دارد.

در شهر کوش آداسی اتوبوس شهری هم رفت و آمد دارد که قیمت بلیط تک سفره آن تنها 2 لیر است. اتوبوس‌های کوش آداسی اغلب تمیز و خلوت هستند و می‌توانند بهترین وسیله نقلیه برای جابجایی در شهر باشند.

تاکسی هم از دیگر وسایلی است که در سیستم حمل و نقل این شهر وجود دارد. اگر چه کوش آداسی و آلانیا مثل ازمیر از وسایل زیادی در حمل و نقل مسافران برخوردار نیستند، اما به دلیل کوچک بودن، مسیرهای تاکسی برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود. فقط حواستان باشد که نرخ کرایه تاکسی‌ها در ترکیه از ساعت 12 شب تا 6 صبح دو برابر حساب می‌شود. در تور کوش آداسی نوروز به این مورد توجه داشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری ازمیر، آلانیا و کوش آداسی

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای مقایسه بین تور ازمیر، آلانیا و کوش آداسی در ایام نوروز باید به آن توجه کنید، جاذبه‌های گردشگری در این سه شهر است. هر چند در هر یک از این سه شهر تعداد زیادی مکان توریستی وجود دارد که می‌تواند شما را مجذوب خود کند، اما برای کوتاه شدن سخن و مقایسه بهتر فقط به ذکر 2 مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

در این شهر مکان‌های توریستی زیادی وجود که بهترین آن‌ها عبارتند از:

افسس (افس)

افسس (Efes) یکی از بزرگترین مکان‌های باستانی در دریای مدیترانه است. اگر در عین حال که به یک شهر ساحلی با آب و هوای خوب علاقه دارید و در کنار آن به آثار باستانی هم اهمیت زیادی می‌دهید، تور ازمیر نوروز را انتخاب کنید. افسس یک ساختمان مربوط به قرن اول قبل از میلاد است که از امپراتور روم باستان به جا مانده است. شما می‌توانید در اینجا باقی‌مانده‌های معبد آرتمیس را ببینید.

شهر تاریخی افس (Efes)

شهر تاریخی افس (Efes)

برج ساعت ازمیر

از دیگر مکان‌های گردشگری در این شهر باید به برج ساعت اشاره کنیم که از سال 1901 تاکنون به عنوان کانون اصلی شهر شناخته شده است. این قسمت از شهر روزانه جمعیت زیادی را به سمت خود می‌کشاند. ارتفاع برج به 25 متر می‌رسد که با یک فواره در هر گوشه، برج توری و طاق‌های عربی از معماری عثمانی حکایت دارد.

به هر حال شما می‌توانید در تور ازمیر نوروز در کنار تفریحات ساحلی، به دنبال اکتشافات تاریخی در آثار باستانی باشید.

جاذبه های گردشگری آلانیا

آلانیا هم درست مثل ازمیر دارای آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا و سواحل دلنشین است. همچنین در این شهر هم آثار گردشگری و تاریخی زیادی وجود دارد. دو مورد جاذبه‌های توریستی در این شهر عبارتند از:

قلعه آلانیا

این قلعه 6 کیلومتری با دیوارهای باستانی در امتداد دماغه بلندی قرار دارد که از آنجا می‌توانید به تماشای دریا و شهر مدرن آلانیا بنشینید. در داخل دیوارهای شهر قدیمی آلانیا می‌توانید اطلاعات جالبی از دوران کلاسیک این شهر، حاکمان گذشته و دوران بیزنس شهر بدست آورید. این قلعه توسط حاکمان سلجوقی در قرن سیزدهم هجری تاسیس شد.

ساحل کلئوپاترا

اگر به سوار شدن در تله کابین علاقه زیادی دارید به ساحل کلئوپاترا بروید. تله‌کابین در این ساحل از ساعت 11 صبح تا 21 شب کار می‌کند و بر روی آن می‌توانید به تماشای مناظر ساحلی غروب آفتاب بنشینید. البته تله‌کابین وسیله‌ای برای حمل و نقل نیز محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

در این شهر هم تعداد جاذبه گردشگری وجود دارد که عبارتند از:

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر به طول 350 متر در نزدیکی بندر کوش آداسی در میان آب‌های فیروزه‌ای قرار دارد که یک اثر جا مانده از قلعه بیزنی قرن سیزدهم است. این قلعه روی یک صخره قرار دارد و روزگاری لانه‌ای برای دزدان دریایی بود. معماری این قلعه به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد و برای تاریخ دوستان بسیار جالب است.

جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره کبوتر کوش آداسی

ساحل بانوان یا کادینلار دنیزی

شاید فکر کنید در این ساحل فقط باید بانوان رفت و آمد کنند، اما همراه با خانواده هم می‌توانید به استراحتگاه بروید. این ساحل شنی با جشنواره‌های متعدد، کافه و رستوران و ورزش‌های آبی می‌تواند محلی برای گذرندان تعطیلات در تور کوش آداسی نوروز باشد.

هزینه‌های سفر به ازمیر، آلانیا و کوش آداسی

هزینه‌های سفر در تور ازمیر نوروز و شهرهای آلانیا و کوش آداسی به چند عامل بستگی دارد:

- تعداد روزهایی که در سفر هستید.

- محل اقامت و نوع هتلی که برایتان درنظر گرفته می‌شود.

- میزان و کیفیت خدماتی که آژانس مسافرتی ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در اینجا برای مقایسه بین ازمیر، آلانیا و کوش آداسی به چند فاکتور مهم از جمله آب و هوا، سیستم حمل و نقل شهری، جاذبه‌های گردشگری و هزینه سفر پرداختیم. در انتها این شما هستید که می‌توانید یکی از این شهرها را برای مقصد سفر خود در تعطیلات نوروز انتخاب کنیدو از طریق آژانس گردشگری الفبای سفر، تور آن را رزرو کنید.


درباره این سه شهر بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه

راهنمای سفر به آلانیا

بهترین سواحل کوش آداسی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt